וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות מאסרו הצפוי: נבלני הודיע שהוא ישוב לרוסיה

13.1.2021 / 12:16

מנהיג האופוזיציה המתאושש בגרמניה מהרעלתו בגז עצבים אמר כי ישוב לארצו ביום ראשון. זאת על אף ששירות בתי הסוהר ביקש להמיר את עונשו על תנאי לעונש בפועל. "מעולם לא עזבתי, הגעתי בטיפול נמרץ מסיבה אחת: ניסו להרוג אותי"

בווידאו: שיחה בין נבלני לאחד הסוכנים חושפת את שיטת ההרעלה/צילום: רויטרס

מנהיג האופוזיציה הרוסי אלכסיי נבלני אמר היום (רביעי) כי הוא יחזור ביום ראשון לרוסיה מגרמניה, שם הוא התאושש לאחר שהורעל תוך שהוא מתייחס בביטול לאפשרות שהוא ייכלא. נבלני, אחד המבקרים הבולטים ביותר של הנשיא ולדימיר פוטין, הועבר לטיפול בגרמניה באוגוסט לאחר שהתמוטט בטיסה פנימית בסיביר. גרמניה ומדינות מערביות אחרות קבעו כי היה זה ניסיון לרצוח אותו עם גז העצבים נוביצ'וק. הרשויות ברוסיה מכחישות כל מעורבות באירוע.

"זו מעולם לא הייתה שאלה אם לחזור או לא פשוט כי מעולם לא עזבתי. בסופו של דבר הגעתי לגרמניה ביחידה לטיפול נמרץ מסיבה אחת: ניסו להרוג אותי", כתב נבלני באינסטגרם. "משרתיו (של הנשיא ולדימיר פוטין) פועלים כרגיל בתפירת תיקים פליליים חדשים נגדי. אבל אני לא מתעניין במה שהם יעשו לי. רוסיה היא המדינה שלי, מוסקבה היא העיר שלי ואני מתגעגע אליהן", כתב.

נבלני אמר שנראה שהוא החלים כמעט לחלוטין. הודעתו הגיעה יום לאחר שנחשף כי הרשויות ברוסיה ביקשו מבית המשפט לכלוא אותו על כך שלכאורה הפר את תנאי המאסר על תנאי שלו. נבלני הורשע במעילה, אך טוען שזה היה ממניעים פוליטיים.

מנהיג האופוזיציה הרוסי, אלכסיי נבלני 13 בינואר 2021. מתוך חשבון האינסטגרם של אלכסיי נבלני, אתר רשמי
"מתגעגע למוסקבה ורוסיה". נבלני/אתר רשמי, מתוך חשבון האינסטגרם של אלכסיי נבלני

שירות בתי הסוהר הפדרלי של רוסיה הורה לו בחודש שעבר לשוב מיד למדינה ולדווח ללשכה במוסקבה, ולא יופעל עונש המאסר נגדו. הוא ובעלי בריתו האשימו את הרשויות במוסקבה בניסיון להפחיד אותו מלשוב לקראת הבחירות לפרלמנט שייערכו בספטמבר.

רוסיה הודיעה כי היא לא ראתה שום הוכחה לכך שנבלני הורעל והכחישה שניסתה לפגוע בו. הקרמלין אמר כי נבלני רשאי לחזור לרוסיה בכל עת, כמו כל אזרח רוסי אחר, ופוטין אמר כי אילו שירותי הביטחון הרוסיים היו רוצים לחסלו, הם "היו משלמים את העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully