וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי העיכוב והביקורת, המבצע לחיסון המורים מעלה הילוך: "הדרך לחזור לחיים"

יותר מ-70 אלף עובדי הוראה נרשמו עד כה לקבלת החיסון בקופות החולים, כשליש מצוותי החינוך במדינה - לקראת פתיחתו הרשמית של מבצע "חוזרים לחיים בחינוך". בבתי הספר בירכו על תיעדופם, לאחר מאבק שכלל איומי שביתה. "נמשיך לעשות את מה שאנחנו אוהבים"

בווידאו: מזכ"לית הסתדרות המורים מאיימת בשביתה למרות תחילת מבצע חיסון המורים/צילום: ערוץ הכנסת

71,054 עובדי הוראה נרשמו עד כה לקבלת החיסון נגד קורונה בקופות החולים - כשלישי מצוותי החינוך - לקראת פתיחתו הרשמית היום (שלישי) של מבצע "חוזרים לחיים בחינוך". כ-29 אלף מורים כבר דיווחו כי התחסנו או החלימו מהנגיף, וכ-13 אלף מתוכם בני יותר מ-60. בין צוותי ההוראה, 5,399 איש הודיעו כי אינם מעוניינים להתחסן.

מורים ועובדי מסגרות החינוך בירכו על המהלך, שהגיע לאחר ההחלטה לתת להם תיעדוף במסגרת מבצע החיסונים הכלל ארצי, כשמרבית המתחסנים הם מורי החינוך המיוחד והנוער בסיכון. מירי בן שושן, מנהלת בית הספר "נעורים" בקריית ביאליק, אמרה כי היא שמחה מהגעת המועד וקראה לעמיתיה להגיע ולהתחסן. "אני מברכת על מבצע החיסונים, גם אני התחסנתי. אני קוראת לכל צוותי החינוך באשר הם ללכת ולהתחסן, כך נשמור יחד עם בריאות התלמידים, המורים והמשפחות. כך גם נבטיח מוגנות מקסימלית של הצוותים ונקיים למידה רציפה. החיסונים הם הדרך לחזור לשגרה מבורכת, שגרה של קרבה וקירוב".

עובדי הוראה מתחסנים מירי בן שושן
מנהלת נעורים קרית ביאליק , 12 בינואר 2021. דוברות משרד החינוך, אתר רשמי
"הדרך לחזור לשגרה מבורכת". מירי בן שושן/אתר רשמי, דוברות משרד החינוך

מזי עזרא, תומכת הוראה בבית הספר לחינוך מיוחד הרצפלד בחולון, התחסנה בבית החולים וולפסון בעיר. "אני מרגישה מצוין, אין לי שום תופעות לוואי. ברגע שאני אקבל גם את המנה השנייה - אני ארגיש הרבה יותר בטוחה. בתור אמא לילדה קטנה זה מאוד חשוב לי".

עזרה עובדת בתור תומכת הוראה מזה 12 שנים, ובמסגרת עבודתה היא מטפלת בבנות בגילא 18-15 בעלות נכויות שונות, כמו למשל ניוון שרירים. "אני אוהבת את העבודה שלי, מעטים האנשים שקמים בבוקר עם חיוך, אני בין האנשים האלה. אני לא יכולה לשמור מרחק מהילדים במהלך העבודה, גם אני רוצה. העבודה שלי היא טיפול פיזי בילדים - להאכיל אותם, לחתל אותם, להרים אותם מהמיטה, להלביש. אני מאוד אוהבת את הבנות שלי".

עובדי הוראה מתחסנים מזי עזרא תומכת הוראה, בי"ס הרצפלד בחולון, 12 בינואר 2021. דוברות משרד החינוך,
"אחרי המנה השנייה ארגיש בטוחה". עזרא/דוברות משרד החינוך

עזרה סיפרה כי לא חששה להידבק בתקופה בה הגיעה לעבודה, ואמרה: "חשבתי על זה שאני מגיעה לעבודה ואני מודה על עצם העובדה. יש אנשים שכבר שנה יושבים בבית עם בחל"ת הארור הזה. אני מודה לאל שיש לי סיבה לקום בבוקר".

אודליה שאול, מחנכת ומורה בכיתה ב' בבית ספר רימון בפרדסיה, ממתינה לקבל תור בימים הקרובים לחיסון: "שמחתי מאוד לשמוע שמתחילים לחסן את צוותי ההוראה. כמי שמשתייכת לקבוצת הסיכון, הידיעה שנוכל להגיע לבית הספר ולהמשיך לעשות את מה שאנחנו אוהבים לעשות כשאנו מוגנים, בהחלט מורידה את מפלס הלחץ. אני מאוד מקווה שנוכל לשוב במהרה לשגרה עד כמה שאפשר".

עובדי הוראה מתחסנים אודליה שאול , 12 בינואר 2021. באדיבות המצולמת, אתר רשמי
"מאוד מקווה שנוכל לשוב במהרה לשגרה עד כמה שאפשר". אודליה שאול/אתר רשמי, באדיבות המצולמת

המבצע מתחיל רשמית לאחר שאתמול היו חילופי מהלומות בין משרד החינוך למשרד הבריאות, לאחר שמשרד הבריאות וקופות החולים טענו כי קיבלו רשימות מעטות של המורים הפעילים. מנגד, במשרד החינוך טענו שהמשרד קיבל קרוב ל-90 אלף תעודות זהות של מורים, ואילו משרד הבריאות פתח ערוץ מקביל וזימן את כל מי שיש לו תעודת הוראה להגיע להתחסן ובכך שיבש את תהליך ההרשמה לחיסונים.

כך או אחרת, היום תהליך החיסון מתבצע על פי שיטת ההרשמה של המורים המעוניינים להירשם במשרד החינוך שמעביר את הרשימות למשרד הבריאות כדי שהקופות יזמנו את המורים להתחסן.

עובדי הוראה מתחסנים מרסל איטח מלמדת מתמטיקה בחטיבה (בי"ס אורט שלומי) , 12 בינואר 2021. דוברות משרד החינוך,
כ-1.9 מיליון התחסנו עד כה. עובדי הוראה מתחסנים/דוברות משרד החינוך

המורים יחלו להתחסן לאחר תחילתו של סבב החיסונים השני שנפתח ביום ראשון, וברקע מספרי שיא יומיים של נדבקים חדשים בקורונה. נכון לאתמול, 1,870,652 ישראלים קיבלו את מנת החיסון הראשונה - כ-50 אלף מתוכם במהלך יום ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully