וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלמידים התקבלו בסוכריות: ישיבת גרודנא באשדוד שוב נפתחה בניגוד להנחיות

עודכן לאחרונה: 12.1.2021 / 10:51

מוסד החינוך החרדי פתח את שעריו ומאות ילדים הגיעו לספסל הלימודים יום לאחר העימותים עם כוחות המשטרה. אחד מרבני הישיבה מתח ביקורת על השוטרים ומחה על אישור הפגנות: "שם משום מה אין קורונה ופה יש". ליברמן הגיע למתחם הישיבה: "אתמול אלימות, והיום פותחים כרגיל"

בווידאו: עימותים בין חרדים לשוטרים באשדוד/צילום: שי מכלוף, ש.ב ומאיר אוליאל-ישראל ניוז

מאות תלמידי ישיבת גרודנא באשדוד שבו הבוקר (שלישי) ללימודים, ובכניסה אף חולקו סוכריות לילדים. המוסד נפתח שוב בניגוד להנחיות, יום לאחר עימותים שפרצו במקום עם כוחות המשטרה במהלכם נפצעו שלושה שוטרים באורח קל ו-11 חשודים עוכבו לחקירה.

"כל התלמידים באו כסדרם לפי הוראת גדולי ישראל", סיפר יחזקאל אברמוביץ', אחד מרבני הישיבה שעמד בכניסה וקיבל את פני הנכנסים. "המשטרה התנהגה באופן ברברי, אם הם רוצים לבוא עוד פעם ולראות את המחזות של אתמול - שיבואו".

אברמוביץ' מחה על ההחלטה לסגור את מוסדות החינוך במהלך הסגר, בעוד הפגנות מתקיימות כסדרן. לדבריו, "מדינת ישראל החריגה את ההפגנות. כנראה שם משום מה אין קורונה ופה יש. יש כאלה שההפגנות הן הדבר החשוב להם ביותר. לנו תלמוד התורה הוא הדבר החשוב ביותר ולכן אנחנו פותחים את המוסדות".

פתיחת מוסדות הלימוד במגזר החרדי באשדוד, 12 בינואר 2021. ניב אהרונסון
"המשטרה התנהגה באופן ברברי". פתיחת מוסד חינוך חרדי באשדוד, הבוקר/ניב אהרונסון

תלמידי הישיבה הונחו שלא להתעמת עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, שהגיע לביקור באשדוד. "מעולם לא ראיתי אבטחה כזאת סביבי כמו היום", אמר ליברמן ומחה על פתיחת הישיבה. "עד עכשיו לא מוציאים צו סגירה. אתמול הייתה אלימות ברוטלית נגד שוטרים, והיום כרגיל. זאת ישיבה שמטיפה נגד צה"ל, זאת עבודה זרה ובניגוד למסורת ישראל".

ליברמן אף תקף את יריביו הפוליטיים שטרם גינו את פתיחת מוסד החינוך בניגוד להנחיות. לדבריו, "ראש הממשלה סחיט ונסחט. כל ראשי המפלגות שותקים כמו דגים, גם כאלו שבאופוזציה. אני רוצה לקדם את החרדים, אבל עסקני ש"ס ויהדות התורה רוצים להשאיר אותם במצבם".

יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח״כ אביגדור ליברמן  בהצהרה באשדוד. 12 בינואר 2021. מערכת וואלה, צילום מסך
"עבודה זרה ובניגוד למסורת ישראל". ליברמן באשדוד, היום/צילום מסך, מערכת וואלה
הערכות האבטחה לקראת הגעתו של אביגדור ליברמן להצהרה באשדוד, 12 בינואר 2021. ניב אהרונסון
היערכות לאבטחת ליברמן באשדוד, היום/ניב אהרונסון

בעיריית אשדוד הבהירו כי ימשיכו לאכוף את התקנות כדי לשמור על בריאות הציבור. בהודעת העירייה נמסר כי "נגלה אפס סובלנות כלפי מפירי החוק, ולא נוכל לסבול אלימות כלפי עובדי ציבור, סיירי הביטחון העירוני, השיטור העירוני ושוטרי משטרת ישראל. ההנחיה היא להמשיך ולאכוף ביתר שאת כל הפרה, ככל שתהיה, בכל חלקי העיר".

פתיחת מוסדות הלימוד במגזר החרדי באשדוד, 12 בינואר 2021. ניב אהרונסון
ממשיכים כרגיל. כניסה למוסד חרדי באשדוד, הבוקר/ניב אהרונסון

מתחילת הסגר המהודק בסוף השבוע האחרון רוב מוסדות החינוך החרדיים סגרו את שעריהם. זאת, לאחר קריאתם של רבנים מובילים בזרמים השונים במגזר לשתף פעולה עם ההנחיות ולסגור את המוסדות לתקופת הסגר. עם זאת, הישיבה בה אירעה ההתפרעות משתייכת לפלג הירושלמי הקיצוני שהחליט במכוון להמשיך בקיום לימודים במוסדות חינוך המזוהים עמו, למרות הסגר והתחלואה הקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully