וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות תחנות רכבת מושבתות מהבוקר, הנוסעים זועמים: "לא יודעים איך לפעול"

12.1.2021 / 7:00

נוסעים רבים התקוממו לנוכח הודעת רכבת ישראל על צמצום הפעילות כדי לרכז בשלושת השבועות הקרובים עבודות תשתית שתוכננו לקיץ. "אנחנו מבינים את הרצון לנצל את חלונות הזמן שנוצרו, אך ההתראה הקצרה מעמידה עשרות אלפי נוסעים בפני סימני שאלה"

בווידאו: עומסי תנועה בעקבות הצבת מחסומים לאכיפת הסגר/עריכה: עמית שמחה

ההודעה הפתאומית של רכבת ישראל על סגירת כל התחנות מדרום לתל אביב ההגנה, קו השרון וכן הקו לירושלים החל מהיום (שלישי) עוררה כעס בקרב נוסעים רבים על האופן בו אמצעי התחבורה המרכזי מבצע השבתה נרחבת - מבלי לאפשר זמן תגובה או גיבוש חלופות.

במהלך ההשבתה יקודמו עשרות פרויקטים בתחומי התשתיות, התחזוקה וחשמול המסילות. אלו עבודות שתוכננו לשנת 2021, וביצוען במועד המקורי והמאוחר יותר תפגע בנוסעים באופן נרחב בהרבה. עם זאת, הסבר זה אינו מניח את דעתם של חלק מהנוסעים.

"אני חושב שנחצה פה קו אדום ובעל הבית השתגע. חייבים לעצור את הטירוף הזה. הרכבת פשוט לא מתפקדת", כתב דני שכטר, מנהל קבוצת נוסעי רכבת ישראל בפייסבוק המונה אלפי חברים. "כל שבוע הפתעות חדשות. עבודות חדשות. מחליטים החלטות ברגע האחרון. לדבריו, זהו "חוסר התחשבות גמורה בעובדים החיוניים".

"מה אנחנו כבר מבקשים? לא תדירויות גבוהות, לא רכבות לילה, לא רכבות בסופי שבוע. אפילו שלא תגיע בזמן העיקר שתיסע", הוסיף שכטר. אל התלונה שלו מצטרפים גולשים רבים ומשתמשי רכבת שקיבלו את ההודעה על סגירת הקווים לתחנות בהתראה קצרה וללא אפשרות להיערך.

מפת עבודות התשתיות והתחזוקה של רכבת ישראל, 10 בינואר 2021. רכבת ישראל, אתר רשמי
כדי לצמצם פגיעה בנוסעים בהמשך. מפת העבודות של הרכבת/אתר רשמי, רכבת ישראל

הסגירה של התחנות לדרום מגיעה גם על רקע הפחתת הפעילות הכללית ברכבת בימות השבוע עד השעה 22:00 והשבתת הפעילות לחלוטין בסופי שבוע מיום חמישי עד ראשון.

החלטות אלו פגעו בנוסעים רבים, בהם כאלו שמשתמשים ברכבת כדי להגיע למקומות עבודה, תושבי הפריפריה באזור הדרום, וגם נוסעים שנזקקו לה כדי להגיע למרכזים רפואיים כמו בתי החולים וולפסון בחולון ואסותא באשדוד הסמוכים לתחנות הרכבת - בין אם מדובר במטופלים או אנשי צוות.

רבים מהנוסעים העלו חשש שלמרות ההצהרות על תגבורי קווי התחבורה הציבורית, הם צופים חזרה למראות של אוטובוסים עמוסי נוסעים וצפופים, עם כל הסיכון הכרוך בכך בתקופת הקורונה.

פתיחת קו הרכבת החשמלית החדש בין ירושלים לתל אביב. 21 בדצמבר 2019. אתר רשמי, אתר רשמי
הקו לתל אביב יושבת. תחנת יצחק נבון בירושלים/אתר רשמי, אתר רשמי

בארגוני הנוסעים השונים גילו הבנה לאילוצי הרכבת, אך פחות לאופן בו הדברים נעשו. "אנחנו מבינים את הרצון של הרכבת להקדים עבודות ולנצל את חלונות הזמן הקצרים שנוצרו, עקב הסגרים עליהם הכריזה הממשלה", אומרת שמרית נוטמן מארגון 15 דקות, "ועדיין ההתראה הקצרה הזו מעמידה עשרות אלפי נוסעים שצריכים להתנייד גם בימי הסגר בפני סימני שאלה רבים: מהן החלופות העומדות בפניהם? האם בכלל קיימות חלופות כאלו? וכיצד מתכוון משרד התחבורה למצוא מקום לעשרות אלפי נוסעים נוספים במערך האוטובוסים הקיים כאשר התפוסה על האוטובוסים קוצצה ל-50%?".

לדבריה, הפתרונות נמצאים בידי משרד התחבורה, שאישר לרכבת את ריכוז המאמץ הזה. "בימים הקרובים יצטרך משרד התחבורה לשים את האצבע על הדופק ולבדוק כי מערך התגבורים והחלופות שהוא בנה לנוסעים אכן עומד בנטל", היא אומרת. "אנו קוראים לנוסעים לפנות אל המשרד בכוכבית 8787 ולדווח על בעיות בזמן אמת. ומהמשרד אנחנו מצפים להקים מערך חירום שיוכל לטפל בפניות הללו ולתת לנוסעים שנדרשים לנסוע בתחבורה ציבורית במהלך הסגר שירות יעיל ובטוח".

עבודות התשתיות והתחזוקה של רכבת ישראל, 10 בינואר 2021. רכבת ישראל, אתר רשמי
מבינים את האילוצים, לא את האופן בו הדברים נעשו. עבודות תשתית של הרכבת/אתר רשמי, רכבת ישראל

בראשון, הודיעה רכבת ישראל על השבתה של עשרות תחנות בשל עבודות תשתית שהוקדמו. על פי ההודעה, תקופת ההשבתה תחול שלושה שבועות - מיום שלישי הקרוב ועד 3 בפברואר. זאת, ברקע הסגר והירידה המשמעותית בכמות הנוסעים. התחנות שיושבתו יהיו כל התחנות מקו תל אביב ההגנה ודרומה: בת ים, חולון, לוד, קרית גת, באר שבע ועוד; הקו לכיוון מזרח: בית שמש וירושלים; וקו השרון: פתח תקווה, ראש העין, כפר סבא ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully