וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוורצנגר: ההסתערות על הקפיטול - כמו ליל הבדולח

11.1.2021 / 12:15

כוכב הקולנוע ומושל קליפורניה לשעבר תקף בחריפות את טראמפ ותומכיו, והזהיר מפני סכנה לדמוקרטיה האמריקנית. "תכנן הפיכה דרך הונאת אנשים עם שקרים", אמר שוורצנגר הרפובליקני, שחשף כי אביו הכה אותו בתור ילד באוסטריה שלאחר מלחמת העולם ה-2

בווידאו: שוורצנגר משווה בין המהומות בקפיטול לליל הבדולח/צילום: רויטרס

כוכב הקולנוע ומושל קליפורניה לשעבר ארנולד שוורצנגר השווה את ההסתערות על גבעת הקפיטול לליל הבדולח. בסרטון אישי במיוחד שפרסם הלילה (שני) בטוויטר, אמר שוורצנגר, רפובליקני ומבקר בולט של הנשיא היוצא דונלד טראמפ, אמר כי תומכיו "לא רק שברו את הדלתות שמאחוריהן שוכנת הדמוקרטיה האמריקנית. הם רמסו את העקרונות הבסיסיים שעליהם המדינה שלנו הוקמה".

כשהוא מזכיר את חוויית הילדות שלו מאוסטריה שלאחר מלחמת העולם השנייה, הוא הזהיר מפני איומים על הדמוקרטיה דרך שקרים ואי-סובלנות, והזהיר מפני שאננות של המיינסטרים.

שוורצנגר אמר כי "גדלתי בחורבות של מדינה שסבלה מאובדן הדמוקרטיה שלה. גדלתי והייתי מוקף באנשים שבורים ששתו את עצמם לדעת בשל החלק שנטלו במשטר המרושע ביותר בהיסטוריה". לדבריו, "לא כולם היו אנטישמים מושבעים או נאצים. רבים מהם הלכו במורד השביל, צעד אחר צעד. הם היו השכנים מהבית שממול".

שוורצנגר השווה בין המהומות בקפיטול לליל הבדולח
11.1.21. רויטרס
"גדלתי בחורבות של מדינה שסבלה מאובדן הדמוקרטיה שלה". שוורצנגר/רויטרס

שוורצנגר בן ה-73, שהחל את הקריירה שלו בתור מפתח גוף לפני שהתפרסם בשוברי קופות כמו "שליחות קטלנית", חשף בסרטון כי אביו היה מכה אותו.

"מעולם לא חשפתי את זה כי זה זיכרון כואב. אבל אבי היה חוזר הביתה שיכור, פעם או פעמיים בשבוע, והוא היה צורח ומכה אותנו, ומפחיד את אמי", חשף. "אני לא מטיל עליו אחריות מלאה משום שהשכן שלנו עשה אותו הדבר למשפחה שלו, וכך גם השכן שמעבר. שמעתי את זה במו אוזניי וראיתי את זה במו עייני".

הוא אמר שטראמפ, שלדבריו ייזכר כנשיא הגרוע ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית, "תכנן הפיכה דרך הונאת אנשים עם שקרים". השחקן הפציר באמריקנים לשים בצד את האמונות הפוליטיות שלהם ולהתאחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully