וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוויטר השעתה לצמיתות את חשבונו של טראמפ: סיכון להסתה נוספת לאלימות

עודכן לאחרונה: 9.1.2021 / 12:16

הרשת החברתית עדכנה כי היא סגרה את חשבונו של הנשיא היוצא מחשש להסתה נוספת לאלימות, אחרי המהומות של תומכיו בוושינגטון. "לאחר בדיקה מדוקדקת של ציוציו השעינו את החשבון", נכתב. טראמפ הגיב מהחשבון הנשיאותי כי "לא ישתיקו אותנו", אך גם ציוצים מחשבון זה נמחקו

בווידאו: טראמפ מכיר לראשונה בהפסדו בבחירות/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

הרשת החברתית טוויטר הודיעה הלילה (שבת) כי היא חסמה לצמיתות את חשבונו של נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ, בשל הסיכון להסתה נוספת לאלימות. זאת, שלושה ימים לאחר המהומות של תומכי הנשיא בוושינגטון. "לאחר סקירה מדוקדקת של הציוצים האחרונים מחשבונו של טראמפ, השעינו את החשבון לצמיתות בשל הסיכון להסתה נוספת שתוביל לאלימות", מסרה החברה.

לטראמפ עדיין קיימת גישה לחשבונות הממשלתיים, בהם הוא עשה שימוש כדי להגיב למהלך של טוויטר. באמצעות החשבון הנשיאותי הוא האשים את טוויטר כי הם "נגד חופש ביטוי" ובנוסף כתב "לא ישתיקו אותנו". כמה מהציוצים נמחקו. כמו כן, נחסם חשבון הקמפיין של טראמפ, ממנו צייץ תכנים נוספים נגד טוויטר לאחר החסימה. הוא הצהיר כי בכוונתו לבנות פלטפורמת רשת חברתית משלו בעתיד, שתהיה דומה לטוויטר.

ביום רביעי, לאחר המהומות בבירה, במסגרתן נהרגו חמישה בני אדם, טוויטר חסמה באופן זמני למשך 12 שעות את חשבונו של טראמפ, המונה יותר מ-88 מיליון עוקבים. זאת אחרי שבאותו יום הסירה כמה מהציוצים שלו. בהודעה שהוציאה החברה, איימה כי אם טראמפ ימשיך לעבור על כללי הרשת החברתית, ובין היתר "לאיים באלימות", יוסר חשבונו לצמיתות. רשתות חברתיות נוספות הודיעו כי יחסמו גם הן את חשבונו של טראמפ, בהן גם פייסבוק, שהודיעה בתחילת השבוע כי היא משעה את חשבונותיו בכל הפלטפורמות שלה, לפחות עד לסיום כהונתו כנשיא. בנוסף לכך, פייסבוק ויוטיוב הסירו סרטונים של טראמפ בהם שב ושלל את תוצאות הבחירות.

חשבון הטוויטר המושעה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בסמארטפון ובבית הלבן בוושינגטון, ארה"ב. 9 בינואר 2021. רויטרס
חשבון הטוויטר המושעה של טראמפ, הלילה/רויטרס

הצעד לחסימת חשבונותיו של הנשיא בפלטפורמות השונות, מגיע אחרי שנים של ויכוח הדן בסוגייה כיצד רשתות חברתיות צריכות למתן את חשבונותיהם של מנהיגים עולמיים חזקים. טוויטר ופייסבוק העניקו לטראמפ פריבילגיות מיוחדות כמנהיג עולמי, למרות שמרבית מציוציו הפרו את כללי המדיניות של הרשתות. פרסומיו לא הוסרו מאחר והיה בהם עניין ציבורי רב. לדברי החברות טראמפ יאבד את הפריבילגיות הללו בתום כהונתו.

כבר בשנה שעברה טוויטר החלה להזהיר מפני ציוציו של טראמפ בגין הפרה חוזרת של המדיניות שלה הכוללת האדרת אלימות, איסור שיתוף מידע כוזב, איסור של מניפולציות תקשורתיות העלולים לפגוע בתהליכי ההצבעה בבחירות לנשיאות ואף ציוצים על פיטורי עובדים. השימוש הפורה בחשבונו האישי נעשה מאז כניסתו לבית הלבן ב-2016. הוא הוציא לעיתים מעל ל-100 ציוצים ביממה והפיץ בעיקר מידע מוטעה לציבור תומכיו.

טוויטר מסרה כי שניים מציוציו של טראמפ ביום שישי, הפרו את מדיניותה נגד האדרת אלימות. נוסף על כך, טראמפ נדרש למחוק שלושה ציוצים נוספים שהפרו גם הם את הכללים של החברה. הוא נתבקש לעשות זאת על מנת לבטל את חסימת חשבונו.

חשבון הטוויטר המושעה של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בסמארטפון ובבית הלבן בוושינגטון, ארה"ב. 9 בינואר 2021. רויטרס
חשבונו החסום של טראמפ/רויטרס

בציוץ נוסף, טראמפ קרא לתומכיו "הפטריוטים האמריקנים". הוא טען שלא יזלזלו בהם ויש להתייחס אליהם בצורה הוגנת. בציוץ זה ניתן לראות אינדיקציה מובהקת לכך שהנשיא טראמפ אינו מתכוון להקל על המעבר המסודר כפי שציין. כזכור, הוא אמור להעביר את השלטון לנשיא הנבחר ג'ו ביידן ב-20 בינואר. על אף טענותיו לזיופים בבחירות, טען כי ההעברה תתבצע בצורה מסודרת. ביום חמישי הוא אף העלה סרטון שהודה כי הנשיא הנבחר, ג'ו ביידן, יהיה הנשיא האמריקני הבא.

מוקדם יותר הודיע טראמפ כי לא ייקח חלק בטקס ההשבעה של ביידן. הודעה זו התקבלה על ידי תומכיו כאישור נוסף על הפסדו בבחירות בטענה שהן אינן לגיטימיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully