וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בחשד לסיכון חיים": המשטרה עיכבה לחקירה פעיל במחאה נגד נתניהו בן 78

עודד אליש, מפגין נגד רה"מ, נחקר במשך כשלוש שעות לאחר שהמציא מתקן המסייע למפגינים ומקשה על שוטרים לפזרם. בחיפוש בביתו הוחרמו ממנו הטלפון והמחשב הנייד. במקביל, המשטרה ערכה חיפוש וחקרה פעיל נוסף - אל"מ במיל' וגיבור קרב החווה הסינית רמי מתן

בווידאו: הפגנות הדגלים השחורים בתל אביב ובבנימינה/צילום: הדגלים השחורים, יואב איתיאל

המשטרה עיכבה אתמול (חמישי) לחקירה את עודד אליש, תושב קריית טבעון בן 78, פעיל במחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו שהמציא מתקן המסייע למפגינים ומקשה על שוטרים לפזרם. הוא נחקר בתחנת המשטרה בחשד להפרת סדר וסיכון חיי אדם. שלשום, ערכו שוטרים חיפוש בביתו. במקביל, המשטרה ערכה חיפוש וחקרה פעיל נוסף במחאה, אל"מ במיל' וגיבור מלחמת יום הכיפורים רמי מתן.

אליש מספר כי ביום רביעי, סמוך לשעה 22:30 בלילה, הגיעו השוטרים לביתו עם צו חיפוש. "הם התחילו לחפש בבית, לראות אם יש דברים. הם הבינו שאני תכננתי וייצרתי ערכות התקשרות למפגינים, שקשה למשטרה לפרק אותן. זה מאפשר להיקשר לעמודים ותמרורי תאורה ואחד לשני. באופן שקשה למשטרה להתיר", העיד, אך לדבריו, הם לא מצאו דבר ולבסוף לקחו לו את הטלפון הנייד והמחשב.

מתקן שנועד לסייע למוחים ולהקשות על השוטרים לפנות אותם במהלך הפגנות נגד רה"מ. -, אתר רשמי
הגיעו לביתו בסביבות השעה 22:30. אליש עם המתקן שייצר/אתר רשמי, -

לאחר מכן, הוא זומן לחקירה בתחנת משטרת מוריה בירושלים. לדבריו, חקירתו נמשכה כשלוש שעות וחצי, כשבתחילתה שוחח עמו מפקד התחנה. "הוא רצה לדבר איתי ולנסות להבין למה אני מתעסק בזה. דיבר איתי על למה אני עוזר למפגינים ומקשה על המשטרה", סיפר.

עוד הוא מעיד, כי גם בחקירה נאמרו לו דברים דומים. "אמרו לי שאני עושה דברים שמסכנים אנשים ואמרתי שזה לא נכון והסברתי גם למה. הם אמרו שאם שוטרים יפתחו את זה - זה עלול לפצוע, ואני אמרתי להם שיתנו לאנשים להפגין".

אליש, שנוהג להשתתף בהפגנות בבלפור, סיפר כי החליט לייצר את מתקן הפלסטיק אחרי הפגנה שהשתתף בה מול הכנסת. "המשטרה חתכה שרשרת כשמפגין נקשר והבנתי שצריך לחשוב איך לעשות את זה יותר טוב", הוא אומר, ומסביר כי במקצועו הוא מהנדס. "יש מפגין שנקשר לעמוד עם שרשרת ואז אנשים נקשרים אחד לשני ואז ושוב שרשרת. אבל השרשרת היא נקודת תורפה שהמשטרה יכולה לחתוך".

מתקן שנועד לסייע למוחים ולהקשות על השוטרים לפנות אותם במהלך הפגנות נגד רה"מ. -, אתר רשמי
"אמרו לי שאני עושה דברים שמסכנים אנשים". המתקן שהמציא/אתר רשמי, -

עורך דינו גונן בן יצחק, פעיל מרכזי במחאה המייצג רבים מן המפגינים, סבור כי "המשטרה בלחץ בגלל התרגילים האחרונים שנעשים בהפגנות, מנסים להבין מה התוכניות קדימה".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מתוקף אחריות המשטרה לשמירת החוק והסדר, נפתחה חקירה שנמצאת בראשיתה ומטבע הדברים לא נפרט אודותיה בשלב זה. יחד עם זאת, נציין כי הפעולות שבוצעו הינם בהתאם לצו שהוצא בבימ"ש ובמטרה אחת ויחידה - להגיע לחקר האמת".

עו"ד, גונן בן יצחק 28 ביוני 2020. ראובן קסטרו
"המשטרה בלחץ". גונן בן יצחק/ראובן קסטרו

אתמול שוטרים הגיעו גם לביתו של אל"מ במיל' רמי מתן, מועמד לכנסת מטעם המפלגה "דמוקרטית" שהוקמה על ידי המפגינים נגד ראש הממשלה. השוטרים ערכו חיפוש בבית, החרימו ציוד מחאה ועצרו את מתן. עורך דינו, יאיר נהוראי, מספר כי שני שוטרים הגיעו בסביבות השעה 16:00 ולקחו את מתן לחקירה בתחנת מוריה. לדברי עורך הדין, המשטרה טענה כי מתן הפר את הסדר הציבורי, בעוד שזה מכחיש את הדברים.

רמי מתן מוכר כגיבור מלחמת יום הכיפורים שנלחם כמ"פ בקרב בחווה הסינית. כמו כן, הוא חבר בתנועת המחרה "אין מצב" ויו"ר הוועד המקומי של נטף. פרופ' אהוד שפירא, מייסד הדמוקרטית ויו"ר המזכירות הזמנית, קיבל את המידע על המעצר מבנו של רמי שהיה אתו בעת המעצר ומסר כי "מועמדי הדמוקרטית לכנסת הם בחזית המאבק על טוהר המידות והמלחמה בשחיתות השלטונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully