וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באתר בנייה אחד: 52 פועלים זרים אובחנו כחולי קורונה ביבנה

עשרות החולים ונדרשים בבידוד הועברו למתחם מגורים ייעודי במטרה למנוע את התפשטות הנגיף. גם במהלך הסגר הנוכחי ענף הבנייה הוחרג, בעוד ההנחיות לא נאכפות ותנאי המחייה של הפועלים ירודים. "עליית התחלואה שאנו עדים לה מחייבת פעולה מוגברת להגנה על בריאות העובדים"

בווידאו: מנכ"ל משרד הבריאות מעריך שהסגר יתארך/צילום: אלי סבתי

52 פועלים זרים באתר בנייה ביבנה אובחנו בימים האחרונים כחולים בקורונה. בעירייה אמרו כי החולים והמבודדים הועברו למתחם מגורים מבודד על מנת לטפל בהם ולמנוע את התפשטות המחלה.

עוד נמסר מהעירייה כי היא "עומדת בקשר שוטף עם החברה המעסיקה, משרד הבריאות, קופות החולים ופיקוד העורף על מנת להבטיח מענה מיטבי, לרבות סגירת מתחם המגורים ומניעת כניסה ויציאה של בלתי מורשים, ביצוע בדיקות קורונה ועוד".

פועלים סינים מתגוננים עם מסכה מנגיף הקורונה במהלך עבודתם על הרכבת הקלה 22 במרץ 2020. ראובן קסטרו
עובדים זרים עוטים מסיכות, מרץ/ראובן קסטרו

ענף הבנייה הוחרג בסגרים הקודמים, ואחת הבעיות שעלתה היא היעדר אכיפה של הנחיות הקורונה באתרים וכן בדיקה של מקומות הלינה. הדס תגרי, חברת "הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה", מסרה כי זה תקופה שהם מתריעים "על כך שעובדים זרים, המתגוררים במגורי עובדים בתנאים של צפיפות, נתונים לסכנה חמורה של הידבקות נרחבת בקורונה, וכי על הרשויות לפעול כדי להגן עליהם מפניה. זאת, בין השאר באמצעות עריכת בדיקות תקופתיות שימנעו התפשטות נרחבת של הדבקה, כפי שאנו עדים למרבה הצער במקרה זה".

לדבריה, "עליית התחלואה הקשה שאנו עדים לה בימים אלה מחייבת פעולה מוגברת להגנה על בריאות העובדים ובפרט הפגיעים שבהם בשל תנאי עבודתם ולינתם".

פועלים בסיכון באתרי בניה
בני ברק. ראובן קסטרו
מוחרגים בתקופת הסגר. פועל בניין בבני ברק/ראובן קסטרו

בדיון שנערך בוועדת הרווחה והעבודה בחודש מרץ בנושא אמרה ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת) כי "זאת בעיני שערורייה שמחריגים ענף שלם מחוץ לתקנות החירום ומחוץ למיצוב ולתקינה של החירום, ואומרים לעובדים: תמשיכו לעבוד כרגיל, אבל לא דואגים באמת קודם כול שמישהו יאכוף את תנאי הבטיחות שלהם מבחינת הקורונה, ולמישהו שיעשה את העבודה בשטח ויוכל להגיע לאתרים כדי להיות בטוחים שהם בטוחים ולא נדבקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully