וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלקוחות נוהרים לרשתות המזון, שמצדן מבטיחות: "לא יהיה מחסור במוצרים"

מנהלי רשתות מספרים על שינויים בדפוסי הקנייה לעומת הסגר הראשון, אך מדווחים לצד זאת על גידול במכירות המקוונות. העלייה העיקרית - בצריכת מוצרים לבישול ביתי. בנוסף הם דורשים: "אנחנו ממתינים לחיסונים, העובדים נחשפים פה ל-2,000 איש ביום"

בווידאו: עליה במספר הקונים בסופרים לקראת הידוק הסגר/צילום: יותם רונו

מחזורי המכירות והרווחים של רשתות המזון נוסקים בשנת הקורונה, עם עלייה משמעותית בתקופות הסגר. שעות הצהריים באמצע שבוע העבודה נחשבות ל"שעות המתות" בתקופות השגרה, אלא שאתמול (רביעי), יום לפני כניסת הסגר לתוקף, החנויות כבר התמלאו בלקוחות שרוצים להצטייד במצרכים. מנהלי הרשתות מדווחים על הכפלת מספר ההזמנות באינטרנט מאז אתמול בערב ועלייה של עשרות אחוזים במכירות בחנויות עצמן.

בסניף רשת ויקטורי בקניון איילון שברמת גן נרשמה תנועת לקוחות ערה כבר משעות הבוקר. "ברגע שמכריזים בטלוויזיה שיש סגר אוטומטית יש הקפצה במכירות. פתחנו את הבוקר עם גידול של 50% באונליין", סיפר אייל רביד, מנכ"ל הרשת שמפעילה כ-60 סניפים בפריסה ארצית. "אנשים הפכו להיות יותר רציונליים, הם כבר לא אוגרים כמו בפעמים הקודמות. אבל כן יש גידול משמעותי במכירות, כי הצריכה הפכה להיות ביתית במקום בחוץ".

"אם מסתכלים על יום רביעי שעבר כבר הבוקר ראינו גידול במכירות של כ-20%-15%, יש יותר לקוחות, הסלים יותר גדולים", אומר מוטי פריינטה, מנהל רשת מגה בעיר המפעילה 86 סניפים. "הקפיצות באונליין הכפילו את עצמן בהשוואה לשבוע שעבר".

קניות בסופר חצי חינם לקראת הידוק הסגר, פתח תקווה, 6 בינואר 2021. ראובן קסטרו
לקוחות בחצי חינם, היום/ראובן קסטרו

לדברי מנהלי הסופרים, העלייה במכירות נרשמה בעיקר במוצרים המשמשים לבישול בבית. "אם מסתכלים על הסל, מתבלטים בו מוצרי הבשר, פירות וירקות, פסטות, כל מה שקשור לבישול הביתי ואפיה", העיד פריינטה.

גם רביד אמר כי "המוצרים עם הביקוש הגבוה ביותר בסגרים קשורים לעולם האפייה הביתית והבישולים. קונים יותר גם את הבשר הטרי והדגים הטריים. לדבריו, "לאנשים גם נמאס מאותו תבשיל שהם הכינו בפעם הראשונה, אותה פסטה ואורז, אין מסעדות ובתי קפה אז מבשלים בבית יותר".

הם הבטיחו כי הפעם לא יהיה מחסור במוצרים, כפי שנראה בסגר הראשון. "אנחנו ממשיכים בהיערכות, כל עוד הקורונה כאן - המלאים כאן. אנחנו לא צופים מחסור מיוחד", התחייב רביד. "יש היום ייבוא מאוד גדול של ביצים. אז בכלל אין בעיה".

גם פריינטה העריך כי לא צפוי מחסור כרגע בשום מוצר. "לרוב, אם יש איזה מקרה כזה כמו שהיה לנו עם ביצים או נייר טואלט, אז המדינה גם יודעת להיערך ולספק את הכל כך שלכל אזרח יהיה לו הכל מהכל", הבהיר. "לא יהיה מצב שלמישהו בבית לא יהיה נייר טואלט או ביצים".

קניות בסופר חצי חינם לקראת הידוק הסגר, פתח תקווה, 6 בינואר 2021. ראובן קסטרו
קונים בסופר חצי חינם בפתח תקווה, אתמול/ראובן קסטרו

מנהלי הסופרים מעידים על שינויים בדפוסי הקנייה של הלקוחות, והם סבורים כי הדבר ימנע הישנות של מחסורים כמו בתחילת המגיפה. "הסניפים מלאים בסחורות, האנשים כבר מתורגלים אחרי שנה. זה לא הבום כמו שהיה לנו לפני שנה, שקמנו בוקר אחד למציאות חדשה", אמר פריינטה.

"לגבי נייר טואלט - לפני הסגר הראשון הופץ סרטון על כך שאזל המלאי באוסטרליה ובמדינות נוספות, אז התחילו לקנות גם כאן, מה שיצר לחץ בחנויות" סיפר רביד. "ברגע שמישהו רואה שכולם לוקחים שתי אריזות של נייר טואלט, אז גם הוא לוקח עוד אחת או שתיים. אחרי חודש כולם כבר הבינו שזה שטויות".

לדברי פריינטה, בסגר הנוכחי הלקוחות מתנהלים באופן שקול יותר לעומת הסגר הראשון. "הייתה היסטריה, כולם עזבו הכל, רצו לסופרים וביצעו קניות, היום כולם מבינים שהחנויות יהיו פתוחות", אמר. אומנם לקוחות "מגדילים את סלי הקניות באופן מהותי, חלק הקדימו את הקנייה להיום בבוקר", הוא מסביר, אך מציין לצד זאת כי "תופעות כמו מדפים ריקים כמו שהיו בסגר הקודם - זה לא שם".

עוד הוא אומר, כי "אנשים מצטיידים כדי להמנע מלהסתובב ברחובות. היום במיוחד לאור התפשטות המוטציה הבריטית".

קניות בסופר חצי חינם לקראת הידוק הסגר, פתח תקווה, 6 בינואר 2021. ראובן קסטרו
"מגדילים את הקניות, אבל מדפים ריקים - זה לא שם". חצי חינם בפ"ת, אתמול/ראובן קסטרו

לאחרונה נשמעים לא מעט קולות המתנגדים להכנסת מוצרים לא חיוניים, כמו צעצועים, ספרים ובגדים לחנויות חיוניות במטרה להשיא את הרווחים.

לרביד עמדה נחרצת בנושא. "מאז ומעולם לא מכרתי צעצועים, לא מכרתי בגדים. אני חושב שכל עסק צריך להתעסק בשלו", הוא אומר.

"אני יודע שיש שקולגות שלי שיש להם מחלוקת שלמות של צעצועים וביגוד ואני יודע שיש גם כאלה שהגדילו את המחלקות האלה, מה זה הגדילו? שילשו במטראז'. אני חושב שזה לא בסדר, כי אנחנו פוגעים ברווחים של עסקים אחרים שגם הם צריכים להתפרנס והם יכולים למכור באונליין".

לדברי רביד, "אני לא חושב שזה יהיה הגון שאני אמכור פאזל והחנות לידי 'הפיראט האדום' לא תוכל למכור. קיבלתי הצעות בעבר, אבל אני לא שם".

"אנחנו נחשפים ל-2,000 אנשים ביום, ממתינים לחיסונים"

מנהלי הרשתות לדברי רביד, עובדי רשתות המזון נמצאים בסיכון מוגבר בעקבות החשיפה לאנשים רבים מדי יום. "אנחנו ממתינים לחיסונים, כולם רוצים להתחסן וממתינים שיגיע תורם. אני חושב שעובדי הרשתות צריכים להיות במקום השלישי בתעדוף של מתן החיסונים, אחרי הרופאים וצוותי ההוראה".

הוא הסביר כי במהלך השנה האחרונה נחשפו עובדי הסופרים לכמות הגבוהה ביותר של אנשים מן הציבור. "בסופר ממוצע עוברים בין 1,500 ל-2,000 לקוחות ביום. שמנו הגנות מפלסטיק שקוף לקופות ולמחלקות בשר ודגים, אבל עדיין הם יכולים להדבק ולהדביק", הבהיר. "זה סיוט לעבוד תשע שעות עם מסיכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully