וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחרונה באירופה: באיחור של שבועיים, הולנד החלה לחסן נגד קורונה

6.1.2021 / 13:40

הממשלה ספגה ביקורת על העיכוב, וראש הממשלה הסביר זאת בכך שהיא נערכה לחיסון של אסטרהזניקה, ולא של פייזר, היחיד שאושר באיחוד האירופי. "ייקח זמן עד שכל הסבל יהיה מאחורינו"

בווידאו: ג'ונסון מודיע כי בריטניה נכנסת לסגר/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

כמעט שבועיים אחרי רוב מדינות אירופה, הולנד החלה היום (רביעי) את תכנית חיסוני הקורנה שלה, וצוותי בתי האבות ובתי חולים היו ראשונים בתור לקבל את הזריקה. סנה אלקדירי, אחות בבית אבות לחולי דמנציה, הייתה הראשונה שקיבלה זריקה מהחיסון של פייזר וביונטק במרכז לחיסון המוני בווגל, 120 ק"מ מדרום-מזרח לבירה אמסטרדם.

ממשלת הולנד ספגה ביקורת חריפה על התחלת החיסונים המאוחרת. ראש הממשלה, מארק רוטה, אמר אתמול לפרלמנט כי הרשויות התמקדו בהכנות לחיסון הקל לשימוש שפותח על ידי אוניברסיטת אוקספורד ואסטרהזניקה, שטרם אושר לשימוש באיחוד האירופי, ולא בחיסון של פייזר.

שר הבריאות ההולנדי הוגו דה יונג לא התייחס לביקורת כשנשא דברים לפני שאלקדירי הפשילה את השרוול השמאלי של מדיה הסגולים כדי לקבל את הזריקה הראשונה מתוך שתיים. במקום זאת, הוא הביע תקווה שעתה הנגיף יובא תחת שליטה.

"סוף סוף, אחרי עשרה חודשי משבר, היום אנו מתחילים בסיום המשבר הזה", אמר דה יונג. ואולם, הוא הזהיר כי "ייקח זמן עד שכל הסבל יהיה מאחורינו".

אחות מקבלת את החיסון הראשון נגד קורונה בהולנד, 6 בינואר 2021. AP
הולנד נמצאת בעיצומו של סגר נוקשה. המתחסנת הראשונה, היום/AP

החיסון של פייזר וביונטק, הדורש תנאי אחסון קרים במיוחד לפני השימוש בו, הוא היחיד שאושרה עד כה על ידי סוכנות התרופות של האיחוד האירופי. היום היא תדון באישור חיסון שני, של מודרנה.

"אני מאוכזב מאוד מכך שאנחנו נמצאים שבועיים אחרי מדינות אחרות", אמר רוטה בפרלמנט ההולנדי.

הולנד נמצאת בעיצומו של סגר נוקשה למשך חמשיה שבועות בעקבות הזינוק בתחלואה במדינה. בימים האחרונים חלה ירידה בשיעור ההדבקה, אך המכון לבריאות הציבור אמר אתמול כי הסגר טרם הניב השפעה ברורה על שיעורי ההדבקה.

קרוב ל-12 אלף אנשים מתו מהנגיף בהולנד מאז תחילת המגיפה, אם כי המספר האמיתי גבוה יותר מכיוון שלא כל המתים עם תסמינים נבדקו.

אנדרה רווט, יו"ר ארגון הגג של רשויות הבריאות המקומיות, בירך על מתן החיסונים הראשונים ששודרו בשידור חי בטלוויזיה ההולנדית. "זה סמלי עבור מאות אלפי - מיליוני - חיסונים שיינתנו בהולנד בחודשים הקרובים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully