וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מתקפת הסייבר נגד הממשל - ככל הנראה מבצע מודיעיני רוסי

בהצהרה חריגה של שירותי הביון, הממשל ייחס באופן רשמי לראשונה את המתקפה המתמשכת לרוסיה, אף שהיא הייתה החשודה המידית. בכך נדחתה טענתו של טראמפ כי אולי סין אחראית. בפריצה חדרו האקרים למשרדי ממשל וחברות פרטיות

בווידאו: טראמפ מצייץ שמתקפת הסייבר תחת שליטה/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

הממשל האמריקני אמר הערב (שלישי) כי מתקפת הסייבר הנרחבת שפגעה במשרדים פדרליים וחברות פרטיות "ככל הנראה" בוצעה בידי רוסיה, כחלק ממה שנראה כמו מבצע לאיסוף מודיעין, ולא בניסיון לגרום לנזק או לשבש פעילות. ההערכה פורסמה בהצהרה חריגה של לשכת המודיעין הכללית, ה-FBI וסוכנויות מודיעין נוספות.

"זאת פריצה חמורה שתדרוש מאמץ ממושך וממוקד כדי לתקן אותה", נאמר בהצהרה שפורסמה על ידי הסוכנויות. בהצהרה נאמר שהחקירה נמשכת והיא עשויה לחשוף נפגעים נוספים. אף שהחשד כלפי רוסיה עלה מיד לאחר החשיפה על החדירה הנרחבת לממשל הפדרלי, הנשיא היוצא דונלד טראמפ עיוות את המידע ואמר בחודש שעבר כי אולי זאת סין שאחראית לכך.

בהצהרה שפורסמה היום, הראשונה שבה מצביע הממשל באופן רשמי לעבר גורם כלשהו, הובהר כי דבריו של טראמפ לא שיקפו את המידע המודיעיני שיש בידי ארצות הברית. רוסיה מכחישה את מעורבותה במתקפה.

גורמים בכירים, כולל התובע הכללי וויליאם בר ושר החוץ מייק פומאו, כמו גם מומחים לאבטחת סייבר, אמרו כבר כי רוסיה היא האחראית. עם זאת, בחודש שעבר טראמפ ניסה להמעיט בחומרת הפריצה והעלה, ללא ביסוס, את הרעיון שזאת סין ולא רוסיה.

בניין משרד האוצר האמריקני בוושינגטון. 14 בדצמבר 2020. אי-פי, AP
אחד היעדים למתקפה. משרד האוצר האמריקני/AP, אי-פי

הממשל הנכנס של ג'ו ביידן כבר הבטיח תגובה לפריצה, שנעשתה דרך תוכנה של חברת SolarWinds. אתמול הדגישו זאת בכירי הדמוקרטים בוועדות המודיעין בקונגרס.

"הקונגרס יצטרך לערוך בדיקה מקיפה של הנסיבות שהובילו לפריצה הזו, להעריך את הפערים בהגנות שלנו, לוודא שהתגובה שלנו מספיקה על מנת למנוע הישנות של זה, ולהבטיח שאנחנו מגיבים כראוי", אמר אדם שיף, יו"ר ועדת המודיעין הדמוקרטי בבית הנבחרים.

החדירה למשרדי ממשל כמו הפנטגון, מחלקת המדינה, המשרד לביטחון המולדת, משרד האוצר ומשרד המסחר כבר עתה נחשבת לפריצה הקשה זה לפחות חמש שנים, אז נגנב מידע על רוב אזרחי ארצות הברית המחזיקים בסיווג ביטחוני מהמשרד למשאבי אנוש.

גורמים שתודרכו בנושא אמרו כי נראה שהמטרה המרכזית של ההאקרים היו מיילים. אחד הגורמים אמר כי לא נראה שהייתה חדירה לרשתות מסווגות, וכי פחות מ-50 חברות פרטיות הותקפו, מספר נמוך יותר ממה שסברו תחילה. אחת החברות שסבלה מהפריצה היא מייקרוסופט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully