וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: ב-48 השעות הקרובות הממשלה תתכנס להחליט על הידוק הסגר

עודכן לאחרונה: 4.1.2021 / 22:29

הממשלה התכנסה לדון בקידום חוק התכניות לסיוע כלכלי בקורונה, ובפתח הישיבה התייחס רה"מ להחמרת הסגר. לדבריו, השרים יקבעו ביומיים הקרובים אם להדק את ההגבלות "במאמץ האחרון לסיום המגיפה". אדלשטיין: "אם לא ננקוט בצעדים הכי קשים - נהיה במצב של איטליה"

בווידאו: נתניהו יכנס את הממשלה כדי להדק את הסגר/עריכה: אסף דרורי

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (שני) כי הממשלה תתכנס ב-48 שעות הקרובות כדי להחליט על הידוק הסגר. בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי השרים יקבעו האם להדק את ההגבלות "במאמץ האחרון לסיום המגיפה". לדבריו, "בסגר קצר ומהודק נציל חיים רבים ונהיה הראשונים בעולם להחזיר את הכלכלה". ישיבת הממשלה בנושא צפויה להתקיים מחר ב-12:00 בצהריים.

ישיבת הממשלה שהתכנסה הערב עסקה בקידום התכניות לסיוע כלכלי בקורונה, ובמתן סיוע נוסף למגזר העסקי וקביעת הקלות רגולטוריות להאצת המשק לשלב היציאה ממשבר הקורונה. כמו כן, בישיבה הוצגה תכנית "מבלימה לצמיחה", אותה אישרו השרים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה שבועית 16.2.2020. אמיל סלמן, הארץ
"נהיה הראשונים להחזיר את הכלכלה". נתניהו/הארץ, אמיל סלמן

בעניין תכניות הסיוע, הנושא לשמו התכנסו השרים, הוא אמר כי "ישנה הצעה לתת מענקים נוספים לעצמאים ובעלי עסקים ביותר משני מיליארד שקלים. עוד אלפי שקלים לכל בעל עסק שנפגע בתקופת הקורונה, ומאריכים את תקופת ההחזר של הארנונה". נתניהו סיכם: "ישראל מובילה את העולם גם ביציאה מהקורונה הבריאותית וגם ביציאה מהקורונה הכלכלית".

שר האוצר ישראל כץ הבהיר בישיבה כי תכנית הסיוע היא בנוסף למענקים קבועים ובנוסף לתשלומי ארנונה. הוא הודה לשרי הפנים והכלכלה "שמובילים באופן מעשי את תשלומי הארנונה לעסקים השונים", והוסיף: "תכנית רשת הביטחון הכלכלית מאוד עזרה. אנשים התפנו מהרחובות. סיוע הוא לעולם לא במקום פתיחה וחזרה של המשק. זה צעד נדרש. יש מענק למובטלים ונתנו 2,000 שקלים לכל אחד וכאן אנחנו עוזרים לעסקים קטנים-בינוניים ואפילו גדולים כדי לעבור את התקופה הזו".

עיקרי תכנית "מבלימה לצמיחה" שאושרה בממשלה:

  • הארכת רף הזכאות המקל על קבלת מענקים לינואר-פברואר 2021
  • מתן מענק סיוע נוסף לעסק קטן-בינוני שהכנסותיו ירדו בלפחות 25% עד דצמבר 2020
  • עסקים גדולים: מענק בגובה 50% מממוצע מענק ההוצאות הקבועות שניתן לעסק
  • שר הפנים יתקן תקנות להחזר הוצאות ארנונה גם לעסקים שנפגעו במעל 400 מיליון ש"ח
סגר | מחסומי משטרה בפתח תקווה 1 בינואר 2021. ראובן קסטרו
הידוק לקראת פתיחה. מחסומי משטרה בפתח תקווה/ראובן קסטרו

בפתח דבריו נתניהו התייחס לקצב ההתחסנות נגד קורונה בארץ, ואמר כי "מיליוני החיסונים שהבאנו לארץ הציבו את ישראל במקום הראשון בעולם ליציאה מהקורונה. אני עושה הכול כדי שנמשיך לחסן בקצב המהיר הזה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין הזהיר כי "אם לא ננקוט בצעדים הכי קשים, אנחנו במרץ-אפריל נהיה כאן במצב של איטליה של מרץ הקודם (של הגל הראשון באיטליה)".

שר האנרגיה יובל שטייניץ הדגיש בישיבה כי יש להטיל סגר מהודק בהקדם האפשרי. לדבריו, "כל יום שעובר המוטציה הבריטית ממשיכה להשתולל בארץ. בגלל התקווה שהחיסונים יועילו אנחנו נגרום לאסון כמו שקרה בבריטניה ואירופה. לא הגבנו לא לפני שבועיים ולא בימים האחרונים. אם לא נעשה סגר קצר אבל מהיר כולל מערכת החינוך נשלם ביוקר על הסיפור הזה".

מתן חיסונים בראשל"צ 30 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
פועלים להמשיך לחסן בקצב הנוכחי. מתחסן בראשון לציון/ראובן קסטרו

ברקע הרצון להדק את הסגר, עומדת עלייה משמעותית תחלואה שנמשכת בשבועות האחרונים. היום עדכן ומשרד הבריאות כי ביממה האחרונה אובחנו 6,004 בני אדם בנגיף, כש-6.1% מהבדיקות חיוביות. מספר החולים הפעילים הוא 48,701, כאשר 1,243 מטופלים בבתי החולים ומהם 739 במצב קשה. אתמול התבצעו 99,804 בדיקות.

נכון להיום, 3,384 בני אדם מתו מנגיף הקורונה בישראל. אתמול אובחנו 5,804 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות עמד על 102,860, מתוכן 5.7% היו חיוביות לנגיף.

"ישראל לא תאפשר לאיראן לייצר נשק גרעיני"

בהמשך הוא נגע בסוגיית הגרעין האירני, אחרי הודעתה של טהראן על חידוש העשרת האורניום במתקן בפורדו לרמה של 20%. זאת, בניגוד לרמה של 3.67% שהיא הוגבלה אליה בהסכם הגרעין, שממנו פרשה ארצות הברית ב-2018. נתניהו הגדיר את המהלך "הפרה בוטה ומוחלטת של ההתחייבות שלה. אין לכך שום הסבר אחר פרט למימוש המשך כוונתה של איראן להמשיך ולייצר נשק גרעיני. ישראל לא תאפשר לאיראן לייצר נשק גרעיני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully