וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל - וכל היתר: תמונת מצב מחוסני הקורונה ברחבי העולם

עודכן לאחרונה: 3.1.2021 / 16:48

כ-1.1 מיליון ישראלים - או 12% מהאוכלוסייה - כבר קיבלו זריקה ראשונה, בעוד שבארה"ב ובאירופה מבצעי החיסונים מתקדמים בעצלתיים. בצרפת חיסנו פחות מ-150 איש, בין היתר על רקע החשש הציבורי - רק40% רוצים להתחסן. בהודו נערכים למבצע ענק - לחסן 300 מיליון איש עד הקיץ

בווידאו: אזרחים בפלורידה מתחסנים מול המצלמות בנוכחות מושל המדינה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

ישראל נמצאת בפער ניכר מיתר מדינות העולם במספר המתחסנים נגד קורונה לנפש, עם יותר ממיליון בני אדם. לפי מעקב של אתר הפועל בשיתוף עם אוניברסיטת אוקספורד, שיעור המתחסנים הוא 12.59 לכל מאה איש, והרבה מתחת נמצאות בחריין, עם 3.53, ובריטניה, עם 1.47.

שבועיים לתוך מבצע החיסונים בישראל, קרוב ל-1.1 מיליון איש - כ-12% מכלל האוכלוסייה - קיבלו את הזריקה הראשונה מתוך שתיים של החיסון של חברת פייזר וביונטק. עם קצב של 150 אלף מתחסנים ביום, ברחבי העולם משבחים את מבצע החיסונים בישראל בהשוואה להתנהלות המקרטעת במדינות אחרות. הם מציינים את קופות החולים, שלמעט מדינות יש מוסדות המקבילים להן, כגורם מכריע בהצלחה המסחררת.

בארצות הברית, המבצע רחוק מהיעד שהציב ממשל טראמפ. המדינה חיסנה רק 2.78 מיליון איש עד 30 בדצמבר, לעומת יעד של 20 מיליון איש עד סוף השנה. למרות העיכובים, ד"ר אנתוני פאוצ'י, העומד בראש המכון למגיפות ואלרגיות, הביע התנגדות להצעה שעלתה בבריטניה - לחסן כמה שיותר אנשים במנה אחת, ולדחות את מתן המנה השנייה.

מתן חיסונים למורים בראשל"צ 30 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
בעולם מתפעלים מהקצב. אחות נותנת חיסון נגד קורונה בראשון לציון/ראובן קסטרו

בתחתית ניצבת צרפת, שחיסנה 138 איש בלבד עד 30 בדצמבר. בגרמניה, לעומת זאת, ניתנו יותר מ-190 אלף חיסונים נכון לאתמול. המספרים הנמוכים נובעים בין היתר מהספקנות בקרב הציבור בצרפת ביחס לחיסונים - לפי סקר שנערך לאחרונה ב-15 מדינות, רק 40% מהצרפתים רוצים להתחסן, בהשוואה ל-80% בסין, 77% בבריטניה ו-69% בארצות הברית.

שר הבריאות של צרפת הגן על הקצב האטי של החיסונים ואמר כי הרשויות בחרו לתת אותם בבתי האבות עבור הדיירים המבוגרים, ולא לגרום להם לצאת מהם. עם זאת, הנשיא עמנואל מקרון היה תקיף יותר ביום חמישי, ואמר כי לא יאפשר את האטת התהליך ללא סיבה מוצדקת.

האיחוד האירופי היה איטי יותר במתן האישור לחיסוני הקורונה הראשונים, לעומת ארצות הברית ובריטניה. הממלכה, שעזבה רשמית את האיחוד ב-1 בינואר, נתנה אישור לחיסון של פייזר כבר ב-2 בדצמבר, וארצות הברית הלכה בעקבותיה ב-11 בדצמבר. סוכנות התרופות האירופית המתינה עד ל-21 בדצמבר כדי לתת אישור חירום לחיסון של פייזר.

מאז אישרה ארצות הברית גם את החיסון של חברת מודרנה, ובריטניה נתנה אישור לחיסון של אסטרהזניקה. אחרי שיותר מ-1.8 מיליון איש מתו מהנגיף בשנה החולפת, בעולם רואים דרך יציאה מהמגיפה הקשה ביותר במאה השנים האחרונות דרך החיסונים.

שיעור המחוסנים בעולם למאה איש

בהודו, שבה מספר המאובחנים שני רק לזה בארצות הברית - כעשרה מיליון, נערכים למבצע חיסונים אדיר במטרה להגיע ל-300 מיליון מתוך 1.1 מיליון האזרחים בתוך שישה עד שמונה חודשים.

היום אישרו הרשויות במדינה את השימוש בחיסון של אסטרהזניקה וגם בחיסון מקומי. הראשונים לקבל את החיסונים יהיו עשרה מיליון אנשי הצוותים הרפואיים ועוד כ-20 מיליון עובדים אחרים בקו החזית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully