וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האולטימטום של ראשי המסחר: סגר מלא - או שנפתח בשבוע הבא

ארגונים מכלל תחומי המסחר התאגדו לגוף חדש וטענו כי הסגר הנוכחי לא משיג את יעדיו בהורדת התחלואה, ויש להפוך אותו לסגר הרמטי שיכלול השבתה של כלל מקומות העבודה ומערכת החינוך. הפורום הציב לממשלה אולטימטום לפיו אם המהלך לא יתרחש, העסקים יפתחו מחדש ב-10 בינואר

בווידאו: פורום ראשי המסחר בישראל קורא לממשלה להטיל סגר מלא/צילום: סוניה גורדיסקי

"פורום ראשי המסחר בישראל", גוף חדש שהוקם היום (ראשון) ומאגד בתוכו ארגונים מכלל תחומי המסחר, קורא לממשלה לקבל החלטה על סגר מלא בתוך 24 שעות. הפורום הודיע כי אם המהלך לא יתבצע באופן מידי, כלל העסקים בסקטור המסחר יפתחו מחדש כבר ב-10 בינואר.

ראשי המסחר דורשים כי במסגרת הסגר ההרמטי, שאמור להימשך כעשרה ימים, יפעלו אך ורק חנויות מזון ופארק עד השעה 19:00, וכי כלל מקומות העבודה ומערכת החינוך יושבתו לחלוטין. הגוף החדש, המורכב מארגונים מתחומי האופנה, מסעדנות, קניונים ושווקים, טוען כי מטרת האיחוד היא הגנה על המסחר, שנפגע משמעותית בתקופת הקורונה. על דבר האיחוד הודיעו היום ראשי הארגונים בהצהרה משותפת בבית העיתונאים בתל אביב.

פורום ראשי המסחר בישראל קוראים לממשלה להטיל סגר מלא תוך 24 שעות. 3 בינואר 2021. -, צילום מסך
פורום ראשי המסחר בישראל במהלך ההצהרה, היום/צילום מסך, -

"הגענו לכאן בגלל חודשים שבהם אין לממשלה אומץ לסגור את מה שצריך. לממשלת ישראל הייתה הזדמנות לסגור את נתב"ג, לאכוף חתונות ועוד", אמר במהלך ההצהרה שחר תורג'מן, יו"ר התאגדות רשתות המסחר. "קראנו לריסון מהודק. אמרנו לממשלת ישראל - תעשו סגר מלא, סגר יום כיפור, לא פייק סגר. הצעד היחיד שהממשלה עשתה הוא לסגור את המסחר. התאגדנו כאן ואנו מבקשים לעשות סגר מלא. אף אחד לא רוצה את זה, אנחנו חוטפים המון ביקורות, אבל זה מה שצריך לעשות".

תורג'מן הוסיף כי "90 אלף עסקים הושמדו, חצי מיליון עובדים כמו יו-יו, נכנסים ויוצאים מהחל"ת. אנחנו מודיעים לממשלת ישראל שאנחנו מוכנים להיכנס לאלונקה בתנאי אחד - שתקבל החלטה תוך 24 שעות על סגר מלא. בלי טריקים ובלי שטיקים. בתום הסגר המסחר ייפתח באופן מלא. אם לא תתקבל ההחלטה על סגר מלא, אנחנו נפתח את המסחר ב-10 בינואר".

עוד בוואלה!

התחלואה מזנקת, ומערכת החינוך שוב לקראת סגירה: "לא להעניש את הילדים"

לכתבה המלאה

יו"ר פורום הקניונים, אופיר שריד, אמר שקצב החיסונים המהיר בישראל אמור לאפשר את פתיחת המסחר. "התרענו על המצב הזה כבר לפני שבועיים. שהסגר בקצב הזה יימרח לתקופה ארוכה. השיח צריך להשתנות, השיח הוא שיח של מחוסנים, חצינו את רף המיליון", אמר. "זה בדיוק הזמן לאזן בין כלכלה לבין הבריאות. אין שום ספק שזה הזמן להתחיל את הפריחה. לא יכולים להיות במצב הזה יותר, ולכן מה-10 בינואר נפתח את המסחר".

טלי פרידמן, יו"ר שוק מחנה יהודה ויו"ר איגוד השווקים, אומרת שההחלטה של הפורום התקבלה על מנת לעזור לממשלה עם הסגר. "אנחנו רוצים לעזור לממשלת ישראל לקחת את האחריות המלאה ולהגיד לה 'תסגרו את המשק'. הסוחרים שלנו מבינים את המצב. ואם לא, זה אומר שאתם צוחקים עלינו וצוחקים על הסוחר הקטן ואת זה אנחנו לא נרשה יותר. ב-10 בינואר כולם יפתחו יחד".

פיילוט פתיחת הקניונים, קניון איילון רמת גן, 27 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
"חודשים שבהם אין לממשלה אומץ לסגור את מה שצריך". קניון איילון רמת גן, בנובמבר/ראובן קסטרו

השף חיים כהן, המשתייך לארגון המסעדנים, הביע עמדה שונה מזו שהוצגה בהצהרה ואמר כי יפתח את עסקיו רק לאחר חיסון האוכלוסייה בסיכון, שצפוי להסתיים עד אמצע פברואר. "אני סבור שזו האחריות הנדרשת ממני, כלפי העובדים שלי וציבור הלקוחות", אמר. "לצערי הרב, מסעדנים רבים לא יוכלו לפתוח את העסקים מחדש בגלל מצוקה תזרימית אליה נקלעו במהלך המשבר. ממשלת ישראל ומשרד האוצר צריכים לתת את הדעת על זה. כואב לי על מאות יזמים צעירים, שלא יוכלו להתרומם ללא סיוע מסיבי מהממשלה".

נציין כי ביום רביעי האחרון התקיימה פגישה בזום בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין נציגי פורום הקניונים והתאגדות רשתות האופנה, המסחר וההסעדה. במהלך הפגישה העלו נציגי המסחר את דרישתם להחיל סגר הדוק לתקופה של 10 ימים כדי להוריד את התחלואה לאלתר ולפתוח את המשק באופן מהיר.

ראש הממשלה אמר לנציגי המסחר כי זוהי גם עמדתו, וכי "אם יהיה רוב בממשלה ובכנסת לסגר הדוק אפשר לקדם את זה. אני רוצה סגר קצר וקולע שיביא לתוצאות מהירות." נציגי פורום הקניונים והתאגדות רשתות האופנה השיבו לראש הממשלה שינסו לרתום חברי כנסת נוספים שאינם מהקואליציה למהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully