וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איפה הכסף שלי" וראש חזיר: בתיהם של ראשי הקונגרס הושחתו

אלמונים ריססו כתובות גרפיטי על בתיהם של פלוסי הדמוקרטית בקליפורניה ועל ביתו של מקונל הרפובליקני בקנטאקי. מחוץ לביתה של פלוסי הונח גם ראש חזיר. שני בתי הקונגרס חלוקים על גובה הסיוע שיועבר לאזרחים שנפגעו מהקורונה. "לוונדליזם ולפוליטיקה של פחד אין מקום"

בווידאו: הסנאט הצביע לעקוף את הווטו שהטיל טראמפ על חוק תקציב הביטחון/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בתיהם של ראשי הקונגרס בארצות הברית הותקפו בסוף השבוע. דם מזויף וראש כרות של חזיר הונחו מחוץ לביתה של יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי הדמוקרטית בקליפורניה, בנוסף לכתוב גרפיטי. מחוץ לביתו של מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מיץ' מקונל בקנטאקי, נכתב "איפה הכסף שלי".

מעשי הוונדליזם קרו בזמן של מאבק פוליטי סביב חבילת הסיוע למשק הפגוע ממגיפת הקורונה, ולפני השבעת הקונגרס החדש היום (ראשון). ביום שלישי הצביע בית הנבחרים בעד העלאת הסכום שמקבל כל אזרח מ-600 דולר ל-2,000, בתמיכה של יותר מ-40 מחוקקים רפובליקנים.

עם זאת, הסנאט שבשליטת הרפובליקנים לא אישר את הגדלת הסיוע, למרות הקריאות של הנשיא
היוצא דונלד טראמפ לחברי מפלגתו לתמוך בך. "לא יאיימו על הסנאט להלוות עוד כסף לידיהם של החברים העשירים של הדמוקרטים שלא זקוקים לעזרה", אמר מקונל ביום רביעי.

גרפיטי וראש חזיר בביתה של יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי בקליפורניה, 2 בינואר 2020. טוויטר, צילום מסך
"אנחנו רוצים הכול". הגרפיטי וראש החזר מחוץ לביתה של פלוסי/צילום מסך, טוויטר

בתגובה להשחתת ביתו, אמר המחוקק הוותיק כי הוא מעריך את כל תושבי המדינה המשתתפים בהליך הפוליטי, בין אם הם מסכימים עם עמדותיו או לא. "אבל זה שונה", הוסיף מקונל. "לוונדליזם ולפוליטיקה של פחד אין מקום בחברה שלנו".

משטרת סן פרנסיסקו אמרה כי היא חוקרת את התקרית בביתה של פלוסי, שטרם הגיבה לה.

ביום שישי הפך הקונגרס וטו שהטיל טראמפ, בפעם הראשונה בכהונתו. הסנאט אישר ברוב של 81 מול 13 את עקיף הווטו, יותר משני השלישים הדרושים, בהמשך לרוב גדול שהושג בהצבעה מוקדמת יותר על ידי בית הנבחרים.

יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי ומנהיג הרוב בסנאט מיץ' מקונל, 29 ביולי 2020. AP
מבוי סתום בגבעת הקפיטול. מקונל ופלוסי/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully