וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסנקורן נגד גנץ: הגיע להסכמות מטורפות עם נתניהו על ראשם של שומרי הסף

שר המשפטים היוצא תקף את יו"ר מפלגתו לשעבר וטען כי ניהל מאחורי גבו מגעים עם רה"מ שהיו מובילים לפגיעה בשלטון החוק, וכי הוא שוקל להתמודד יחד עם ימינה בבחירות הקרובות. בכחול לבן הגיבו: "אין גבול לשקרים". גנץ לחיות ומנדלבליט: "תקבלו גיבוי מלא"

בווידאו: חולדאי מודיע על הקמת מפלגה חדשה יחד עם ניסנקורן/עריכה: עמית שמחה

שר המשפטים היוצא, אבי ניסנקורן, אמר היום (שישי) כי יו"ר כחול לבן בני גנץ ניהל משא ומתן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על "ריקון סמכויות שר המשפטים ופגיעה קשה בשלטון החוק". ניסנקורן עזב השבוע את כחול לבן וחבר למפלגת "הישראלים" שהקים ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי.

בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו כתב ניסנקורן כי "ההסכמות בין הצדדים היו לא פחות ממטורפות: פוליטיזציה של הליכי בחירת פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, זכות וטו לשלוחיו של נתניהו בבחירת שופטי בית המשפט העליון, מעקף שהיה מייתר את סמכויות שר המשפטים כיו"ר ועדת השרים לענייני חקיקה ועוד".

לדבריו, העסקה "האיומה" כלשונו נמנעה הודות להתנגדות כמה מחברי הסיעה. "אני לא מתכוון להתנצל על כך, להיפך. מי שרקם את העסקה הוא שצריך לספק הסברים לציבור", סיכם.

הצעת החוק לאיסור טיפולי המרה אושרה בקריאה טרומית, 22 ביולי 2020
בני גנץ, אבי ניסנקורן. עדינה וולמן/ דוברות הכנסת, אתר רשמי
פעם שותפים, היום יריבים. גנץ וניסנקורן/אתר רשמי, עדינה וולמן/ דוברות הכנסת

בנוגע לראש הממשלה בנימין נתניהו, האשים ניסנקורן כי "כתבי האישום החמורים המרחפים מעל ראשו גרמו לו לאבד כל רסן. הוא שם לו למטרה לרסק את מנגנוני שלטון החוק, ולהשתמש בכוחו השלטוני כדי לפגוע במערכת לצרכיו המשפטיים האישיים". נתניהו נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים במסגרת "תיקי האלפים".

ניסנקורן אמר גם כי בשיחות שערך עם גנץ, שיתף אותו בתחושתו כי המפלגה "מתרחקת מתפיסת עולמו", וציין כי גנץ לא שלל באותן שיחות את האפשרות לרוץ במשותף עם מפלגת "ימינה" בבחירות.

בכחול לבן תקפו את שר המשפטים היוצא, בתגובה לדבריו. "אבי ניסנקורן עשה מכירת חיסול של משרד המשפטים למען עתידו הפוליטי. אין גבול לשקרים. כחול לבן לא תוותר על סמכויות משרד המשפטים בשום מחיר", נמסר מטעם המפלגה.

עוד בוואלה!

הוא הכניע, ריסק וקיבל לגיטימציה. נתניהו יכול להביט בחיוך על שנת 2020

לכתבה המלאה

ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות לשעבר, חבר לגנץ בפברואר 2019, עוד לפני הקמת כחול לבן, ושובץ ברשימת חוסן לישראל במקום השלישי אחרי גנץ ואשכנזי. עם פירוק כחול לבן והקמת הממשלה באפריל האחרון, הוא מונה לשר המשפטים למורת רוחם של אנשי הליכוד וראש הממשלה נתניהו.

בחודשים האחרונים פעילותו במשרד המשפטים עוררה ביקורת חריפה בליכוד, במיוחד סביב המחלוקת בעניין המינויים הבכירים. ניסנקורן מנע הקמה של ועדה משותפת שהייתה אמורה לקום לפי ההסכם הקואליציוני כדי להחליט על רפורמה בשיטת המינויים, ובאוקטובר החל לקדם עצמאית את הליכי האיתור של פרקליט המדינה, בניגוד להסכמות. התנהלותו של ניסנקורן עוררה גם זעם בסביבת גנץ בחודשים האחרונים, והשתלשלות העניינים סביב פירוק הממשלה הובילה להחרפת המתיחות.

בליכוד דרשו את פיטוריו של ניסנקורן כתנאי להמשך קיום הממשלה ולקצץ בסמכויותיו. גנץ סירב לפטרו, אך ניהל משא ומתן על שינוי שיטת המינויים הבכירים עליהם ניסנקורן מופקד כמו פרקליט המדינה, היועמ"ש, ושופטי בית המשפט העליון. ניסנקורן התנגד בתוקף לפשרות בנושא המשפטי מול נתניהו ומקורבי גנץ האשימו אותו בסיכול הפשרה שהיתה יכולה להביא להארכת חיי הממשלה.

השבוע הודיע ניסנקורן על עזיבת כחול לבן והצטרפות למפלגת "הישראלים" שהקים רון חולדאי. בעקבות זאת, גנץ הציב לניסנקורן אולטימטום, והבהיר כי יפוטר מתפקידו אם לא יתפטר בעצמו. בעקבות זאת, התפטר ניסנקורן מתפקידו בממשלה.

גנץ לחיות ומנדלבליט: "תקבלו גיבוי מלא"

גנץ, המחליף את ניסנקורן כעת גם בתפקיד שר המשפטים, שוחח היום עם נשיאת העליו אסתר חיות והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, והבהיר כי ייאבק בניסיונות לפגוע במערכת המשפט. "כפי ששמרתי על מערכת המשפט והדמוקרטיה עד כה, אמשיך לשמור עליה מכל משמר, אדאג שתמשיכו בפעילותכם הרציפה. תקבלו את כל הגיבוי הנדרש למלא את תפקידכם ללא מורא וללא משוא פנים", אמר בשיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully