וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הדתות על ביטול מינוי החשודים בפלילים: לא נפל פגם, פעלתי בשיתוף היועמ"ש

29.12.2020 / 18:38

אביטן שיגר מכתב למשנה ליועמ"ש בו הדף את הטענות שפורסמו בוואלה! NEWS על כך שאישר מינויים, בהם גם אלו שמתנהל נגדם הליך פלילי, רגע לפני פיזור הכנסת. "סברתי שיש להעביר את כל ההרכבים החתומים לעיון הלשכה המשפטית לאישור סופי", כתב. המשנה ליועמ"ש ביטל את המינויים

בווידאו: לוין מודיע על פיזור הכנסת ה-23/צילום: ערוץ הכנסת

שר הדתות יעקב אביטן דחה היום (שלישי) את טענותיו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, ארז קמיניץ, שהורה השבוע על ביטול עשרות מינויים שאישר אביטן במועצות הדתיות ברחבי הארץ, כפי שפורסם בוואלה! NEWS. זאת, בטענה כי אותם מינויים אושרו ב"הליך מזורז וחטוף", וכן כי חלק מהמועמדים הורשעו ב"עבירות פליליות חמורות ונגד חלקם מתנהלים בימים אלה הליכים פליליים".

במכתב תגובה ששלח שר הדתות למשנה ליועץ המשפטי לממשלה הוא כתב: "האם אתה יכול לפרט מי מההרכבים שכוננו על ידי כולל אנשים 'שחלקם הורשעו בעבירות פליליות חמורות ונגד חלקם מתנהלים בימים אלה הליכים פליליים'?? בדבריך הטלת דופי באנשים ישרי דרך ובעלי זכויות מהמעלה הראשונה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בדבריך הטלת דופי באנשים ישרי דרך". השר אביטן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אביטן האשים את קמיניץ כי התוכן שפורסם בהחלטה עלול להסב נזק לאותם מועמדים. "מי שנחשף לפרסומים בכלי התקשורת שמכתבך מצא את דרכו אליהם, בדרך פלא, לא יודע למי מכוונים דבריך, האם הם מופנים גם כלפי מועצות דתיות שהסתיימו זה מכבר ומבין שכל מי שמונה נגוע בסימן שאלה פלילי, אמירה חמורה, כוללנית וחסרת אחריות, בכל הכבוד".

"אילו טרחת לברר עמי, נוכח היית לדעת, כי אמנם נחתמו הרכבים בכל הרשויות הנ"ל, ועל אף שאני סבור כי לא נפל פגם במעשה המרכבה שלהם, סברתי כי יש להעביר את כלל ההרכבים החתומים ללא יוצא מן הכלל לעיון הלשכה המשפטית לאישור סופי ולא נעשה בהם בשלב זה כל שימוש וזאת מתוך כבוד לסיכום עמך כי חתימות ייעשו בשיתוף הלשכה המשפטית", הוסיף.

עוד בוואלה!

שר הדתות אישר מינויים של חשודים בפלילים לפני פיזור הכנסת: "הליך חטוף"

לכתבה המלאה
ארז קמיניץ, 20 בדצמבר 2019. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
הורה לבטל את המינויים. קמיניץ/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

לסיכום כתב אביטן במכתב התגובה כי "לנוכח כל האמור, אני דוחה מכל וכל את האמור והנטען במכתבך וכפועל יוצא, להמשיך בהליכים בהם חתמתי כדי להביא לסיומם. יחד עם זאת, אני דורש כי יתקיים דיון בהשתתפותי אצל היועץ המשפטי לממשלה בו יוכרעו הדברים והפעם תוך התייחסות פרטנית לכל החלטה והחלטה לגופה, ברי לי כי החלטותיי התקבלו בסמכות מלאה ועל פי כל כללי המשפט המנהלי. אני מצר שוב על החפזון בו נקטתם במכתבכם, כל פעולותיי נעשים מטרה אחת והיא הנגשת שירותי הדת בישראל והצבתם בראש סדר העדיפויות".

"דורש דיון בהשתתפותי בו תהיה התייחסות פרטנית לכל החלטה"

בשבוע שעבר, שעות ספורות לפני פיזור הכנסת, אישר אביטן עשרות מינויים במועצות הדתיות ברחבי הארץ - אך המשנה ליועמ"ש הורה לבטלם. בין הטענות שהעלה המשנה ליועמ"ש נגד המהלך של אביטן בולטת טענה אחת לפיה לא נבדקה כשירותם והתאמתם של המועמדים לראשות המועצה הדתית או של הממונים הזמניים. בנוסף, קמיניץ ציין כי מבין 16 ממונים שאישר השר, נמצאה רק אישה אחת, ועל השר "היה לדאוג שימונו לפחות שמונה נשים כממונות", באופן שלא ייצור היעדר ייצוג הולם לנשים.

טענה נוספת נגד המינויים של השר היא על אי בדיקת רישום פלילי, כמתחייב בתקנות. היועצת המשפטית של המשרד לשירותי דת נדרשת לבדוק את הרישום הפלילי של המועמדים לשמש כחברי המועצה הדתית או של הממונים, לפני המינוי שלהם, כדי לוודא שהרישום לא מונע מהם לשמש בתפקיד במניעה מהותית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully