וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מודה: מספר המתים מקורונה - השלישי בגובהו בעולם

במשך חודשים התגאה פוטין בשיעור תמותה נמוך יחסית, בעוד שמומחים האשימו את הרשויות בטיוח המצב האמיתי - וצדקו. הממשלה אמרה כי יותר מ-186 אלף מתו מהווירוס, לעומת 55 אלף שדווח עליהם עד כה. גם מצב ההתחסנות לא מזהיר: רק 38% מתכננים לקבל את "ספוטניק 5"

בווידאו: תהליך ייצור החיסון נגד קורונה ברוסיה/צילום: רויטרס

רוסיה הודתה כי מניין המתים שלה מנגיף הקורונה גבוה פי שלושה ממה שדיווחה עד כה, אחרי חודשים שבהם התגאה הנשיא ולדימיר פוטין בשיעורי תמותה נמוכים. עם זאת, מומחים מקומיים האשימו את הממשלה מאז פרוץ המגיפה בטיוח ההיקף האמיתי שלה.

סגנית ראש הממשלה, טטיאנה גוליקובה, אישרה אתמול את חששותיהם של המומחים, ואמרה כי יותר מ-186 אלף מתו מהווירוס, מה שמציב אותה במקום השלישי בעולם בשיעור התמותה הכללי. עד כה דווח על יותר מ-55 אלף מתים, נתון נמוך בהרבה ממוקדי המגיפה האחרים בעולם. מספר המאובחנים בה הוא יותר משלושה מיליון, המספר הרביעי בגובהו בעולם.

אלכסיי רקשה, דמוגרף שעזב את הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה של רוסיה ביולי, אמר בשבוע שעבר שמשרד הבריאות זייף את נתוני המתים מקורונה. לאחר עדכון הנתונים, רק בארצות הברית - עם יותר מ-333 אלף מתים - וברזיל - עם יותר מ-191 אלף - נרשמו יותר מתים מקורונה.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין במהלך נאום לרגל השנה האזרחית החדשה 24 בדצמבר 2020. AP
שיקר לציבור במשך חודשים. פוטין/AP

רוסיה טרם חשפה כמה מאזרחיה לקחו את החיסון שפיתחה, "ספוטניק 5", שהחלה לתת לעובדי רפואה בסיכון גבוה בתחילת החודש. השלטונות מקווים שהחיסונים יאפשרו לכלכלה להתאושש מהשנה הקשה ובכך להימנע מסגרים נוספים, אך לפי סקרים אחרונים במדינה, רק 38% מהרוסים מתכננים להתחסן.

במערב מפקפקים בהליך הפיתוח של החיסון, שלא היה שקוף למומחים חיצוניים. בקרמלין אמרו כי הנשיא ולדימיר פוטין מתכנן לקבל את הזריקה בעצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully