וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדד בנק במדי צה"ל וקיבל תשעה חודשי עבודות שירות

28.12.2020 / 14:07

דניאל יולזרי, לשעבר לוחם ביחידה מובחרת, שדד כ-3,000 שקלים מסניף בנק בקריית ביאליק בינואר 2020. סגנית נשיא המחוזי בחיפה הטילה עליו עבודות שירות, מאסר על תנאי ופיצוי של 5,000 שקלים לפקידה אותה שדד. הפרקליטות צפויה לערער על קולת העונש

צילום: יואב איתיאל, וואלה!NEWS, עריכה: עמית שמחה

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר (ראשון) תשעה חדשי עבודות שירות על חייל משוחרר ששדד בנק בקריות. הצעיר, דניאל יולזרי בן ה-24 מקרית אתא, שדד ב-16 בינואר 2020 את סניף בנק "איגוד" בשדרות ירושלים שבקריית ביאליק. הפרקליטות ביקשה להטיל עליו עונש של שלוש עד חמש שנות מאסר, אבל סגנית נשיא ביהמ"ש המחוזי, השופטת דיאנה סלע, הטילה עליו עבודות שירות, וכן עונש מאסר על תנאי של שנה למשך שלוש שנים ושנתיים תחת פיקוח שירות המבחן. בנוסף, השופטת הורתה כי יפצה את פקידת הבנק בסכום של 5,000 שקלים. הפרקליטות צפויה לערער על קולת העונש.

הסניגורים עו"ד תמי אולמן ויעקב שלומוביץ כינו את התנהלותו "שלומיאלית", הדגישו את הרקע המשפחתי והכלכלי הקשה של יולזרי, את שקדנותו בבית הספר התיכון, את פעילותו בהתנדבות, המכינה הקדם צבאית והשירות כלוחם ביחידת יהל"ם של ההנדסה הקרבית, כולל ארבעה חדשי שירות קבע. אחד ממפקדיו ביחידה נתן לו עדות אופי בבית המשפט וסיפר עד כמה נתן בו אמון. השופטת קיבלה את טיעוניהם.

דניאל ילזרי, חייל משוחרר בן 23, שדד סניף בנק בקריית ביאליק, 23 בינואר 2020. יואב איתיאל, אתר רשמי
"זה היה משהו מאוד אימפולסיבי שמיד התחרטתי עליו בו ברגע שביצעתי אותו". יולזרי בזמן מעצרו לאחר השוד/אתר רשמי, יואב איתיאל

באותו יום בינואר 2020, רכב יולזרי על אופניים חשמליים לסניף הבנק, כשהוא לבוש מדי צה"ל, חבוש כובע צבאי, עוטה צעיף "חם צוואר" וכפפות ומרכיב משקפי סקי. בתיק הגב שלו החזיק אקדח צעצוע. יולזרי נכנס לסניף, ניגש לפקידה ודרש כסף. היא ענתה לו שיש כספומט מחוץ לסניף והוא הגיש לה פתק שהכין מראש ובו רשם "זה שוד, כסף, אני מצטער" וכן שק שחור, והורה לה למלא אותו במזומנים. בתוך כך, ניגש אליו מנהל הבנק ויולזרי הורה לפקידה לחדול ואמר "תפסיקי לתת שטרות, אני מצטער". יולזרי יצא מהבנק עם השק ובו 2,990 שקלים, עלה על האופניים החשמליים והסתלק עם הכסף הגנוב. בדרך סמוכה הוא החליף את בגדיו ונעליו. שעה קלה אחר כך הוא נעצר מאחורי סניף "איקאה" בקריית אתא, שם סיפר כי מקורו של הכסף ממכירת האופניים שלו. בחקירתו בתחנת "זבולון" של המשטרה הוא הודה במעשה ואמר שהיה בדרכו להסגיר את עצמו. "הרסתי לעצמי את החיים", אמר לחוקרים. במהלך המשפט הביע חרטה וצער, ואף דמע.

"זה לא היה מתוכנן, לא תכננתי מראש. זה היה משהו מאוד אימפולסיבי שמיד התחרטתי עליו בו ברגע שביצעתי אותו", סיפר יולזרי לשופטת, "תוך כדי המעשה התנצלתי בפני הכספרית, היא לא סיימה להעביר את הכסף פשוט ביקשתי ממנה שתפסיק וברחתי משם, כי לא האמנתי על עצמי שאני עושה דבר כזה בכלל. זה היה פשוט מעשה ללא שום חשיבה". הוא הוסיף: "אין לי מילים להגיד כמה אני מצטער ומתחרט ושאין יום שאני לא חושב על זה, שאני קם בבוקר, הולך לישון, כשאני מדבר עם חברים והסביבה והמשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully