וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: "ההחלטה האומללה לקיים את הלימודים תאריך את הסגר"

27.12.2020 / 15:45

שר הבריאות יולי אדלשטיין מתח ביקורת על החלטת ועדת החינוך להמשיך לקיים את הלימודים כרגיל במהלך הסגר, והבהיר כי "אם כולנו ננהג באחריות נראה את האור הגדול בסוף המגיפה". פרופ' אש ביקר אף הוא את ההחלטה, והבהיר כי "נכון לעשות סגר קצת, ולא לפתוח עוד כיתות"

בווידאו: פרופ' נחמן אש באום אל-פחם קורא ללכת ולהתחסן/צילום: משרד הבריאות

שר הבריאות יולי אדלשטיין מתח הערב (ראשון) ביקורת על החלטת ועדת החינוך להמשיך לקיים את הלימודים כרגיל במהלך הסגר, גם בכיתות ה'-י'. בהודעה שמסר אדלשטיין עם הכניסה לסגר, אמר כי "הסגר דורש אחריות אישית מכל אחת ואחד מאיתנו, אך לצערי לא כל אחד נוהג באחריות. ראינו זאת בוועדת החינוך של הכנסת, בהחלטה האומללה לחדש את הלימודים בכל הכיתות - דבר שוודאי יאריך את הסגר".

עם זאת, ציין שר הבריאות כי "אני סומך עליכם, אזרחי ישראל. אם כולנו ננהג באחריות נראה את האור הגדול בסוף המגיפה". בנוסף לכך, אמר אדלשטיין: "ראיתי את מבצע החיסונים בהלל יפה, את האנשים המסורים שמחסנים את הבאים אליהם. המבצע הזה נמשך בכל רחבי הארץ. בזכות המאמצים הגדולים של האחים והאחיות, אנחנו במקום הראשון בעולם במבצע החיסונים".

קודם לכן התגאה שר הבריאות אדלשטיין בכך שישראל ניצבת במקום הראשון בעולם מבחינת מספר המתחסנים ביחס לגודל האוכלוסייה. "בזמן שבכחול לבן נוהגים בפופוליזם ובחוסר אחריות על חשבון בריאות הציבור, אנחנו עובדים קשה ומובילים את ישראל למקום הראשון בעולם בטבלת החיסונים והדאגה לבריאות הציבור", מסר.

שר הבריאות יולי אדלשטיין התחסן נגד נגיף הקורונה מרכז הרפואי ״שיבא״ תל השומר לקראת מבצע החיסונים ״תן כתף״, 19 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
"לא כל אחד נוהג באחריות". שר הבריאות יולי אדלשטיין/ראובן קסטרו

מוקדם יותר דיבר ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש, בתדריך לציבור, והסביר כי הסגר שנכנס הערב לתוקף הוא הכרחי. "זה לא פשוט אבל זה הדבר הנכון לעשות", מסר אש. "רצינו לעשות הידוק מרוסן לפני שבועיים, אך ככל שהתחלואה עלתה היינו חייבים לנקוט בצעד של סגר".

הוא הבהיר כי "אני מחויב רק לפן המקצועי ולהורדת התחלואה בציבור הישראלי. הגענו לרמת תחלואה של יותר מ-3,700 מאומתים ליום, לפני שבועיים היינו ב-700 ואנחנו עולים כל הזמן. ה-R, נכון לימים האחרונים הוא 1.25 - זה אומר הכפלת מספר המאומתים מידי כשבועיים". עם זאת, ציין כי הסגר מתחיל להשפיע בתוך 10 ימים עד שבועיים, כך שרמת התחלואה תוסיף לעלות. "בעוד שבועיים אני מעריך שנגיע ל-5,000 מאומתים ביום, ול-800 חולים קשים. ככל שנקפיד על הסגר, רמת התחלואה תרד מהר יותר".

ממונה הקורונה מתח אף הוא ביקורת על החלטת ועדת החינוך של הכנסת, ואמר כי "המלצנו על סגר מלא, ובהתאם לכך מערכת החינוך היתה אמורה להיות סגורה. הממשלה החליטה לפתוח את הגיל הרך ואת כיתות א'-ד', י"א-י"ב. כל פתיחה נוספת של כיתות היא הארכת הסגר ופגיעה באפקטיביות שלו". הוא הבהיר כי "לדעתי, נכון לעשות סגר קצת ככל האפשר ולא לפתוח עוד כיתות".

עוד בוואלה!

המסחר ייסגר, הגבלת תנועה של עד ק"מ: ישראל נכנסת לסגר שלישי

לכתבה המלאה

בנוסף לכך, התייחס ממונה הקורונה למבצע החיסונים, וציין כי הוא "מתקדם באופן יוצא מן הכלל". הוא הוסיף כי "עד עכשיו הגענו ל-300 אלף מחוסנים נכון להיום. אנחנו במירוץ - מצד אחד להגביר את כמות המתחסנים, ומצד שני להוריד את רמת התחלואה כך שמספר החולים והמתים לא יהיה גבוה".

חיסונים לצוותי הוראה: צוות החיסונים החליט שנחסן קודם בני 60 ובעלי אוכלוסיות בסיכון. בימים הקרובים נחליט על תאריך לפתיחת שאר התעדופים. ההחלטה של ועדת הכנסת לא תשפיע על התעדופים, אלא התקדמות המבצע והגעת החיסונים. עד עכשיו זה עובד טוב.

פרויקטור הקורונה, נחמן אש 14 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
"כל פתיחה נוספת של כיתות היא הארכת הסגר". פרופ' אש/ראובן קסטרו

לפי החלטת הממשלה, ההגבלות הנוקשות ייכנסו לתוקף החל מ-17:00, והם יימשכו לפחות שבועיים, עם אפשרות להאריך אותו בשבועיים נוספים. יחולו בו הגבלות תנועה של עד קילומטר מהבית, מקומות המסחר הלא חיוניים, הבילוי והפנאי ייסגרו, והלימודים בכיתות ה'-י' יופסקו.

הקנס על הפרת הגבלת התנועה יהיה על סך 500 שקלים. מנגד, ההגבלות לא יכללו: יציאה להתחסן, טיפול רפואי או סוציאלי, הפגנה, הליך משפטי, יציאה לצורך פעילות ספורט רגלית, העברת קטין בין הוריו הפרודים, יציאה למקום עבודה או למסגרת חינוכית שפעילותה מותרת, ויציאה לצורך השתתפות בהלוויה, חתונה או ברית (בכפוף להגבלת ההתקהלות).

כמו כן, תיאסר השהייה בביתו של אדם אחר, יופסק מתווה האיים הירוקים באילת וים המלח, עסקים שאינם מקבלים קהל יפעלו במתכונת של 50%, ההתקהלות בהם תוגבל לעשרה אנשים במקום וסגור ו-20 במקום פתוח והתחבורה הציבורית תצומצם ל-50%. בנוסף, יחול איסור התקהלויות של עד 20 איש במקום פתוח ועד עשרה אנשים במקום סגור.

מה ייסגר?

  • יחידות אירוח וצימרים
  • גן חיות וספארי
  • שמורת טבע, גנים לאומיים, אתרים לאומיים ואתרי הנצחה
  • טיפולים שאינם רפואיים: מספרה, טיפולי יופי וקוסמטיקה ורפואה משלימה
  • דרייב אין לצפיה בסרטים
  • קניון או שוק קמעונאי
  • מוזיאונים
  • יבוטלו האיים הירוקים (אילת וים המלח)
תורים לחיסונים לקורונה בבי"ח איכילוב, 27 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
המבצע ממשיך כרגיל. תורים לחיסונים לקורונה בבי"ח איכילוב, היום/ראובן קסטרו

במסגרת הסגר יוטלו גם הגבלות על שהייה במקומות ציבוריים ועסקים הנתונים שירותי טיפול. מוקדם יותר, ועדת החינוך בכנסת הצביעה נגד החלטת הממשלה להשבית את הלימודים בכיתות ה'-י'. ההחלטה בוטלה באופן מידי, והתלמידים יגיעו לבתי הספר ביישובים ירוקים וצהובים גם בזמן הסגר, לפי תכנית הרמזור.

הסגר יחל ברקע התחלואה הממשיכה להתפשט במדינה. משרד הבריאות עדכן הבוקר כי 2,630 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך, עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-399,642. אתמול התבצעו כ-64,662 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 4.1%. מספר החולים הפעילים הוא 35,525. בבתי החולים מאושפזים 1,054 חולים, מתוכם 133 מונשמים ו-584 חולים קשה. נכון להיום, 3,210 בני אדם מתו מנגיף הקורונה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully