וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליל חג המולד: אלמונים הציתו שני עצי אשוח בסכנין

26.12.2020 / 10:28

לפי הכנסייה הקתולית בעיר, חשודים הדליקו באש את העץ הסמוך למבנה, ולאחר מכן הוצת עץ נוסף המוצב מול הכנסייה האורתודוקסית. "מצפים מכוחות הביטחון לפעול נגד אירועי הטרור". המשטרה פתחה בחקירה: "מתייחסים לאירוע בחומרה"

צילום: מאיר וקנין, דוברות כיבוי והצלה מחוז צפון; עריכה: גדי וינסטוק

אלמונים הציתו הלילה (שבת) שני עצי אשוח מחוץ לכנסיות בסכנין - כך הודיע דובר הכנסייה הקתולית בעיר. לפי הדיווח, החשודים הדליקו באש את העץ הסמוך לכנסייה הקתולית, בסביבות השעה 03:00, ולאחר מכן הציתו עץ נוסף שנמצא מול מבנה הכנסייה האורתודוקסית בעיר. האירועים התרחשו בלילה שלאחר חג המולד.

דובר הכנסייה, ודיע אבו נסאר, קרא לכוחות הביטחון לפעול כדי לאתר את המתקיפים. "אני פונה לשירותי הביטחון שיפעלו בעניין האירועים האלה כאירועי טרור ויעשו כל מאמץ להגיע לחשודים ולהעמידם לדין בהקדם", אמר. לדבריו, ייתכן ומדובר בפעילי דאעש.

שריפת עץ אשוח בסכנין, 26 בדצמבר 2020. ודיע אבו נאסר, אתר רשמי
שריפת עץ האשוח בסכנין, הלילה/אתר רשמי, ודיע אבו נאסר

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, גינה בתקיפות את המעשה וקרא למצות את הדין עם המבצעים. "שריפת עצי המולד הוא מעשה נבזי שתוקף את רוח חג המולד ואת רוח האחדות וערבות הדדית של החברה הערבית" כתב בחשבון הטוויטר שלו. "הסולידריות שלנו חזקה מכל מי שינסה לפגוע בה, נשקם את העצים ונוודא שהפושעים יעמדו לדין".

עוד בוואלה!

גבר נעצר בחשד לניסיון להצתת כנסייה בי-ם: "לחקור לעומק את הפיגוע הזה"

לכתבה המלאה
שריפת עץ אשוח בסכנין, 26 בדצמבר 2020. ודיע אבו נאסר, אתר רשמי
שריפת עץ האשוח בסכנין, הלילה/אתר רשמי, ודיע אבו נאסר

בעקבות התלונות שהתקבלו במשטרה, נפתחה חקירה לבירור נסיבות האירוע, במסגרתה נשלחו חוקרים לזירות ואספו ממצאים. "משטרת ישראל מתייחסת לארועים של פגיעה בסמלי דת ורגשות המאמינים בחומרה, ותשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי למצות את הדין עם העבריינים", נמסר.

בעיר הערבית סכנין מתגורר מיעוט נוצרי קטן, ורוב מוסלמי. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נכון 2019, התגוררו בסכנין 31,703 תושבים, מהם 94.3% ו-5.7% נוצרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully