וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחצית מהציבור ברוסיה לא מאמין שנבלני הורעל

עודכן לאחרונה: 25.12.2020 / 9:48

סקר של מכון מחקר הנחשב לעצמאי הראה כי כ-50% מהנשאלים לא מאמינים לכך שמנהיג האופוזיציה הותקף בגז עצבים או שסבורים כי הייתה זו מזימה מערבית. זאת, על אף שהמקרה משך תשומת לב תקשורתית רבה במערב. במקביל, נבלני טען כי סוכנים פשטו על בית פעילה ועצרו אותה

בווידאו: שיחה בין נבלני לאחד הסוכנים חושפת את שיטת ההרעלה/צילום: רויטרס

מחצית מאזרחי רוסיה סבורים שאלכסיי נבלני לא הורעל, כפי שהוא וממשלות המערב טוענים, או שהרעלתו תוכננה על ידי שירותי הביון במערב - כך עולה מסקר שפורסם על ידי מרכז לבדה, ומראה עד כמה עדיין קשה לנבלני לעצב את דעת הקהל ברוסיה. זאת על אף שהמקרה שלו מושך תשומת לב תקשורתית רבה במערב ומיליונים צפו בסרטוני שהפיק על מה שקרה לו בקיץ.

נבלני, אחד ממבקריו הבולטים ביותר של הנשיא ולדימיר פוטין, הובהל באוגוסט לגרמניה לטיפול רפואי לאחר שהתמוטט בעת טיסה ברוסיה. גרמניה קבעה כי הוא הורעל בנוביצ'וק, גז עצבים מהעידן הסובייטי, בניסיון לרצוח אותו. כמה מדינות מערביות נוספות קיבלו את ההבחנה הזו.

אלכסיי נבלני, מראשי האופוזיציה ברוסיה שהורעל בגז עצבים עם שחרורו מבית החולים שאריטה בברלין, גרמניה 22 בספטמבר 2020. אינסטגרם, אתר רשמי
המקרה משך תשומת לב תקשורתית רבה במערב. נבלני/אתר רשמי, אינסטגרם

תחקיר של כמה כלי תקשורת שפורסם בשבוע שעבר חשף את שמותם הסוכנים משירות הביטחון הפדרלי, FSB, שהיו חלק מהצוות שאמור היה לחסל אותו. ביום שני פרסם נבלני הקלטה של שיחה שלו עם אחד הסוכנים, שאמר לו בין היתר כי גז העצבים פוזר בתחתוניו.

ב-FSB תיארו את ההקלטה זיוף שנועד להכפיש את השירות, ואמרו כי גופי מודיעין זרים סייעו לנבלני לעשות זאת. הקרמלין, מצדו לעג לנבלני וניסה להטיל ספק בשפיותו.

עוד בוואלה!

במבצע עוקץ, נבלני הצליח לחשוף כיצד הורעל: עם גז עצבים בתחתוניו

לכתבה המלאה
פעילת האופוזיציה ברוסיה ליובוב סובול במוסקבה, 28 באוגוסט 2020. AP
נלקחה לחקירה. סובול/AP

במקביל, נבלני מסר היום (שישי) כי המשטרה פשטה על ביתה של פעילת האופוזיציה ליובוב סובול ועצרה אותה לחקירה. לטענת נבלני, פעולת המשטרה הגיעה על רקע ניסיונה של סובול לדפוק על דלתו של סוכן שירות הביטחון הפדרלי במוסקבה שלקח חלק בניסיון ההרעלה שלו.

ב-FSB דחו את טענתו של נבלני ומסרו כי מדובר בפרובוקציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully