וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר ירי הטנק ברצועת עזה: מאסר בפועל למפקד המחלקה

24.12.2020 / 20:03

מסקנות התחקיר העלו כי המפקדים לא פעלו לפי הנהלים הנדרשים, דבר שהוביל להבנה מוטעית של הכוח כי מדובר באירוע אמת. בעקבות הממצאים, נשפט מפקד המחלקה לשבעה ימי מאסר בכלא צבאי, מפקד הפלוגה וסגן מפקד הפלוגה נידונו ל-14 ימי מאסר על תנאי

בווידאו: בתגובה לירי הרקטה לעבר אשקלון, צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועת עזה/מערכת וואלה! NEWS

בתום תחקיר שבוצע על ירי הטנק שבוצע לפני עשרה ימים בשוגג לעבר רצועת עזה, נשפט מפקד המחלקה לשבעה ימי מאסר בכלא צבאי - כך מסר הערב (חמישי) דובר צה"ל. התחקיר, שקבע כי מדובר באירוע חמור והעלה כמה כשלים, תקלות ושגיאות בהתנהלות המפקדים ובהיבטי בטיחות, הוצג למפקד אוגדת עזה, תת אלוף נמרוד אלוני, ולמפקד עוצבת געש, תת אלוף דן נוימן.

מסקנות התחקיר העלו כי המפקדים לא פעלו לפי הנהלים הנדרשים, טרם קיום התרגיל ובמהלכו, דבר שהוביל להבנה מוטעית של הכוח כי מדובר באירוע אמת. בעקבות ממצאי התחקיר, החליט מפקד עוצבת געש על כמה צעדים פיקודיים.

מפקד המחלקה נשפט על ידי מפקד הגדוד ונידון ל-7 ימי מחבוש בפועל על כשלים בהתנהלותו הפיקודית ובנושא הבטיחות. מפקד הפלוגה וסגן מפקד הפלוגה נשפטו על ידי מפקד החטיבה על אחריותם הכוללת לאירוע, וכן על חלקו של סגן מפקד הפלוגה באי-מימוש הפקודות המחייבות. הקצינים נידונו ל-14 ימי מאסר על תנאי.

טנקים בגבול עזה (צילום: ראובן קסטרו). ראובן קסטרו
כשלים בהתנהלות הפיקודית. טנקים של צה"ל בגבול עזה/ראובן קסטרו

מהתחקיר הראשוני עלה כי הירי בוצע במהלך תרגיל, והלוחמים הבינו בשוגג כי מדובר באירוע אמת וירו לעבר מבנה נטוש בתוך הרצועה. בצה"ל ציינו כי ככל הידוע, לא היו נפגעים במהלך התקרית.

כחודש לפני כן אירע מקרה דומה, בו ירה טנק של צה"ל לעבר עמדת חמאס ברצועת עזה ללא אישור. דובר צה"ל מסר אז, כי מתחקיר ראשוני עלה שהירי נבע מאי הבנה בין המפקדים ברשת הקשר. על פי הודעת דובר צה"ל, לאחר שיגור הרקטה לעבר אשקלון, "ניתנה פקודה לטנקים להתמקם בעמדות מול מטרות בגבול", שכלל הנראה לא הובנה כראוי. בצבא הבהירו כי "האירוע עודנו מתוחקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully