וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות החברות: ממשיכים לפעול עם נבחרת הדירקטורים - בניגוד לעמדת אמסלם

24.12.2020 / 14:12

רשות החברות הממשלתיות ממשיכה במינוי מתוך "נבחרת הדירקטורים" שהוקמה לצמצום מינוי מקורבים, לאחר שהשר ניסה לבטלה חרף האזהרה של המשנה ליועמ"ש זילבר. במכתב ששלחה לתנועה לאיכות השלטון והגיע לידי וואלה! NEWS כתבה הרשות: "טרם גובש הליך נבחרת דירקטורים חדש"

בווידאו: נאום השר אמסלם נגד היועמ"ש/צילום: ערוץ הכנסת

רשות החברות הממשלתיות ממשיכה בהליכי מינוי דירקטורים מתוך "נבחרת הדירקטורים", וזאת חרף הוראה של השר דוד אמסלם לבטל את הנבחרת - כך עולה ממכתב ששלחה היום (חמישי) הרשות לתנועה לאיכות השלטון והגיע לידי וואלה! NEWS.

"נבחרת הדירקטורים" היא מאגר שהוקם ב-2013 ומתוכו ניתן לשבץ דירקטורים לחברות ממשלתיות. המטרה שבהקמתה הייתה לצמצם את האפשרות של שרים למנות לדירקטוריונים ממשלתיים אנשים בעלי זיקה פוליטית אליהם.

בשבועות האחרונים הודיע השר אמסלם כי בכוונתו לבטל את "הנבחרת" ולשנות את שיטת מינוי הדירקטורים. "החלטתי לבטל את נבחרת הדירקטורים שהקימו לפיד ויוגב (ראש רשות החברות הממשלתיות לשעבר, אורי יוגב)", צייץ אמסלם בתחילת החודש. "יש עוד כמה אזרחים חוץ מהנבחרת הזו, לכן החלטתי לפתוח אותה לכל אזרחי ישראל שעומדים בקריטריונים שנקבעו בחוק. גם עקרת בית יש לה תובנה, גם פועל יצור יש לו תובנה. בשבילם, הם לא מתאימים. הם טובים רק בשביל לנקות את המשרדים של הדירקטורים".

השר דוד אמסלם, 11 במרץ 2019. יונתן זינדל, פלאש 90
מנסה לשנות את שיטת מינוי הדירקטורים. אמסלם/פלאש 90, יונתן זינדל

המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, שסיימה את כהונתה השבוע, הודיעה לאמסלם כי חוות דעתה המשפטית היא שהוא לא יכול לבטל במחי החלטה את הליך המינוי הקיים זה שבע שנים. "במצב המשפטי הנוכחי דרך המלך למינויים של דירקטורים בחברות הממשלתיות היא ככלל באמצעות הצעת מועמדים שנבחרו בהליך פומבי, תחרותי ושוויוני - קרי מתוך מאגר נבחרת הדירקטורים", כתבה זילבר, שכיתבה לכך גם את ראש רשות החברות הממשלתיות, יעקב (ינקי) קוינט.

נבחרת הדירקטורים. --, עיבוד תמונה
המכתב שהעבירה הרשות/עיבוד תמונה, --

בינתיים, ביום שני השבוע הגישה התנועה לאיכות השלטון עתירה לבג"ץ בדרישה לצו שיקפיא את ביטול הנבחרת על ידי אמסלם. הם טענו כי "השר אמסלם התערב בשיקול דעתה של רשות החברות הממשלתיות תוך חריגה מסמכותו ובהחלטה בלתי סבירה באופן קיצוני, בלתי מידתית ובניגוד לתכלית החוק".

היום השיבה יועמ"שית רשות החברות הממשלתיות, עו"ד דלית זמיר, מכתב לתנועה. לבקשת ראש הרשות היא הבהירה כי רשות החברות "פועלת בהתאם לחוות הדעת המשפטית של המשנה ליועמ"ש דאז, הגברת זילבר". עוד צוין במכתב כי נכון להיום "טרם גובש הליך נבחרת דירקטורים חדש".

דינה זילבר בטקס פרידה משרת המשפטים היוצאת, איילת שקד, משרד המשפטים, ירושלים. ניב אהרונסון
"להתעלם מחוות הדעת ההזויה שלה". זילבר/ניב אהרונסון

ראש האגף הכלכלי בתנועה לאיכות השלטון, עו"ד אריאל ברזילי, מסר בתגובה כי התנועה "מברכת על עמדת רשות החברות הממשלתיות שדוחה את התערבותו הבלתי חוקית של השר אמסלם בעבודתה. נבחרת הדירקטורים הוכיחה שיפור משמעותי ברווחיות החברות הממשלתיות ומנעה מינויי מקורבים. טוב ששומרי הסף מונעים את הפיכת החברות הממשלתיות לסידורי עבודה למקורבים".

יו"ר התנועה, עו"ד אליעד שרגא, הוסיף כי "החברות הממשלתיות הן לא בבעלות משפחת אמסלם. התנועה לא תיתן לו להפוך אותן לבית חרושת למינויים פוליטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully