וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: מתקפת הסייבר תחת שליטה, אולי זו סין ולא רוסיה

הנשיא היוצא המעיט בחומרת הפריצה לממשל, בהתייחסות ראשונה לנושא. לדבריו, ייתכן שבייג'ינג אחראית, אף שפומפאו וחברי קונגרס, בהם רפובליקנים, מאשימים את מוסקבה. חבר קונגרס דמוקרטי: "בגידה בביטחון הלאומי". הסנאטור רוביו: "להגיב בצורה פרופורציונלית, אך משמעותית"

בווידאו: טראמפ מצייץ שמתקפת הסייבר תחת שליטה/צילום: רויטרס, עריכה: עמית שמחה

נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ המעיט הערב (שבת) בחומרת מתקפת הסייבר שפגעה בממשל, והטיל ספק בההערכות כי רוסיה אחראית לכך.

"פריצת הסייבר גדולה הרבה יותר בתקשורת הפייק ניוז מאשר במציאות", כתב טראמפ בטוויטר, בהתייחסות ראשונה שלו לפריצה הנרחבת. "רוסיה, רוסיה, רוסיה היא הקריאה המועדפת בכל זמן שקורה משהו, כי הליימסטרים, בעיקר מסיבות כלכליות, חרדה מלדון באפשרות שזאת סין (יכול להיות!)".

דבריו של טראמפ על סין מנוגדים לאלו של שר החוץ שלו מייק פומפאו ושל חברי קונגרס רבים שתודרכו על מתקפת הסייבר, שפגעה בכמה משרדים פדרליים, בהם משרד האוצר והמסחר.

"אנחנו יכולים להגיד די בבירור שהרוסים היו מעורבים בפעילות הזו", אמר פומפאו אתמול בריאיון. דובר מטעם מחלקת המדינה לא הגיב לדבריו של טראמפ בנושא. הקרמלין, כהרגלו, מכחיש את מעורבות רוסיה במתקפה.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בבית הלבן, 12 בדצמבר 2020. רויטרס
לא מוכן להאשים את רוסיה. טראמפ, בשבוע שעבר/רויטרס

זמן קצר לאחר דבריו של טראמפ, צייץ יו"ר ועדת המודיעין בסנאט, מרקו רוביו הרפובליקני, כי "ברור יותר ויותר שהמודיעין הרוסי ביצע את פריצת הסייבר החמורה ביותר בהיסטוריה שלנו". הוא אמר כי תיקון הנזקים ייקח זמן וידרוש משאבים רבים, וכי יש צורך בתגובה "פרופורציונלית, אבל משמעותית".

מקבילו בבית הנבחרים, יו"ר ועדת המודיעין אדם שיף הדמוקרטי, תקף את טראמפ בחריפות. "עוד יום, עוד בגידה שערורייתית בביטחון הלאומי שלנו מצד הנשיא הזה. עוד ציוץ שקרי שנשמע כאילו נכתב על ידי הקרמלין".

לשכת מנהל המודיעין הכללי טרם התייחסה בפומבי לזהות הפורצים, שניצלו תוכנה שפותחה על ידי SolarWinds המשמשת את המגזר הציבורי והפרטי. לפי דיווח ברשת NBC, בית הלבן כבר ניסח הצהרה שהייתה אמורה להטיל אחריות על רוסיה, אך ברגע האחרון היא לא פורסמה.

דניאל הופמן, לשעבר ראש תחנת ה-CIA במוסקבה, אמר כי על ממשל טראמפ להסביר במהירות מדוע פומפאו האשים את רוסיה, בעוד שהנשיא הטיל ספק בהערכה זו. הוא ציין כי פומפאו היה ראש ה-CIA לפני תפקידו הנוכחי, וכי יש לו "הבנה מתוחכמת ביותר של הביטחון הלאומי. איך זה שהוא יחס את ההתקפה לרוסיה והנשיא לא?".

הופמן אמר כי "בהתבסס על כמה שאנחנו יודעים", הפריצה הונחתה על ידי שירות ביון החוץ של רוסיה, SVR, שהשתמש בקבוצת ההאקרים APT29, המכונה "דוב ידידותי".

"אנחנו לא רוצים לעשות ספקולציות שזה מישהו אחר. אנחנו צריכים להיות ברורים כי ברגע שאתה מגיב, אתה צריך להיות צודק", אמר הופמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully