וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליד בית הכנסת: תושבת פרדס חנה הואשמה בהצתת בן זוגה לשעבר

17.12.2020 / 10:15

לפי כתב האישום, נורית שמייב, בת 36, שפכה דלק על יניב אימנילוב בן ה-29 והציתה אותו. הוא פונה לבית החולים במצב קשה עם כוויות בכל חלקי גופו. הסניגור, עו"ד שי לוי : "הוא החזיק סיגריה, היא לא התכוונה לשרוף אותו"

בווידאו: כתב אישום נגד תושבת פרדס חנה שהציתה את בן זוגה לשעבר/צילום: יואב איתיאל ומשטרת ישראל

פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד תושבת פרדס חנה, נורית שמייב, לאחר שהציתה את בן זוגה לשעבר בחודש שעבר. שמייב, בת 36, נאשמת בחבלה בכוונה מחמירה, למרות שהמשטרה ייחסה לה תחילה ניסיון רצח באכזריות מיוחדת.

האירוע התרחש ב-15 בנובמבר שטח ציבורי שבין בנין מגורים לבית הכנסת "שומרי שבת" ברחוב הצפירה בשכונת נווה אשר בישוב. עוברי אורח שהבחינו במתרחש הזעיקו למקום כוחות משטרה ומד"א, אך עד שאלה הגיעו נותרה שם רק חולצה חרוכה.

הגבר, יניב אימנילוב, תושב פרדס חנה בן 29, הובא לבית החולים הלל יפה בחדרה כשהוא במצב קשה. לאחר מכן הוא הועבר להמשך טיפול בבית חולים שיבא בתל השומר. תחנת חדרה פתחה בחקירת האירוע, אך התפנית הדרמטית באה כשהוא התעורר וסיפר את שאירע.

יניב אימנילוב, הוצת על ידי בת זוגו לשעבר,. חן סויסה, תמונות גולשים
הוצת על ידי בת זוגו לשעבר. יניב אימנילוב/תמונות גולשים, חן סויסה

כעשרה ימים לאחר האירוע נעצרה שמייב, כחשודה מרכזית בניסיון רצח. עו"ד שי לוי, המייצג אותה, טען פעם אחר פעם בבית המשפט כי יש לקחת בערבון מוגבל את גרסתו של בן הזוג לשעבר, קרבן ההצתה וקרא לבדוק "מה רמת האלכוהול שלו בדם, מה רמת הסמים שלו בדם, מה היכולת שלו להבחין בין מציאות לדמיון, ואיזה תרופות הוא מקבל כעת".

לדבריו, "ידוע שאנשים שעוברים אלימות קשה, מקבלים הרבה פעמים משככי כאבים ברמות גבוהות ביותר, גם דרך הוריד, שלא אחת גורמים להזיות, וצריך להבחין במקרה הזה בין מציאות לדימיון".

במשטרה אומרים כי במהלך החקירה אספו החוקרים ראיות רבות תוך שימוש במצלמות אבטחה ותרגילי חקירה, וכן גבו עדויות רבות מהמעורבים. בין העצורים בפרשה היו אחיה וזוגתו מבנימינה, שנחשדו במעורבות ובשיבוש מהלכי החקירה. כולם הכחישו את המיוחס להם ושוחררו בינתיים.

עוד בוואלה!

"יותר מאלף נשים בסיכון": זינוק בתלונות על אלימות במשפחה בתקופת הקורונה

לכתבה המלאה
נורית שמייב, מואשמת שניסתה להצית את בן זוגה לשעבר, בימ"ש מחוזי חיפה, 17 בדצמבר 2020. ללא, מערכת וואלה!
עצרה בתחנת "פז" ומילאה דלק בבקבוק שתייה. נורית שמייב בבית המשפט המחוזי בחיפה, היום/מערכת וואלה!, ללא

לפי העולה מכתב האישום, שמייב ואימנילוב נפרדו בחודש שעבר, זמן קצר לפני האירוע, ונותרו חלוקים בעניינים כספיים. ביום האירוע השניים התווכחו במהלך התכתבות, תוך שאימנילוב משתמש במילים בוטות כלפי שמייב וילדיה.

בסביבות השעה 20:00 פנתה שמייב לאחיה, ארתור איכילוב, וביקשה ממנו לנסוע לביתם של הוריו של אימנילוב, ששהה במקום, ברחוב הצפירה בפרדס חנה. מחקירת המשטרה עולה כי בדרך לשם שמייב ואחיה עצרו בתחנת דלק "פז" בפרדס חנה, שם מילאו דלק בבקבוק שתייה שהיה ברכבם.

בהמשך הגיעו השניים לסביבת הבניין, ואחיה של שמייב שלח הודעה לאימנילוב וביקש ממנו לרדת למטה. הוא אכן ירד, לחץ ידיים עם האח והחל לשוחח עימו. בשלב זה יצאה שמייב מהרכב עם הבקבוק ובו הדלק ושפכה אותו על גופו של אימנילוב.

בכתב האישום נכתב כי שמייב הציתה אותו באמצעות מצת שהיה ברשותה, נכנסה לרכבה ונמלטה מהמקום. לאימנילוב נגרמו כוויות ב-30% מגופו, ובני משפחתו מיהרו להוביל אותו לבית החולים הלל יפה בחדרה, שם הורדם והונשם במחלקת טיפול נמרץ. למחרת הועבר למחלקת הכוויות בבית החולים שיבא בתל השומר, ושבועיים לאחר מכן שוחרר.

נורית שמייב ויניב אימנילוב. ללא, צילום מסך
בכתב האישום נטען כי הציתה אותו עם מצת שהיה ברשותה. נורית שמייב ויניב אימנילוב/צילום מסך, ללא

במקביל להגשת כתב האישום, ביקשה התובעת, עו"ד עינב איטסקו גולד, להאריך את מעצרה של שמייב עד החלטה אחרת. לדבריה, ניתן ללמוד על מסוכנותה מנסיבות האירוע וכי "התנהגות זו מלמדת על היעדר כל ריסון עצמי, אדישות לחיי הזולת ומשכך על מסוכנותה".

בנוסף, טענה התובעת כי שמייב "ניסתה לשבש את החקירה בכך שמסרה את הטלפון שלה לאחיה במטרה שישבור אותו, וזאת על מנת להעלים מהמשטרה ראיות שהיו בו". כמו כן, אמרה כי "התנהגות מניפולטיבית זו מלמדת על רצון ויכולת לנסות ולשבש גם הליכי משפט".

השופט ניצן סילמן יקיים בעוד כשבועיים דיון לגופה של בקשת הפרקליטות, ובינתיים האריך כאמור את מעצרה של שמייב עד תום ההליכים.

הסניגור עו"ד שי לוי אמר לוואלה! NEWS כי "ההגנה תגיב בבית המשפט. לא הייתי ממהר לחרוץ את דינה". לאחר הדיון היום, אמר לוי כי "בניגוד לכתב האישום, היא לא הצטיידה במצת, ולא הציתה את הדלק אותו היא שפכה עליו". הוא אמר כי אימנילוב "היה עם סיגריה, והיא לא התכוונה בכלל שהוא יידלק".

אישה ניסתה להצית את בן זוגה לשעבר, פרדס חנה, 15 בנובמבר 2020. צוריה זאבי, TPS
זירת האירוע בפרדס חנה, בחודש שעבר/TPS, צוריה זאבי

עו"ד נחמי פיינבלט, המייצג את אימנילוב, מסר כי מרשו "במצב קשה, הוא עדיין רתוק למיטה ומתקשה לעמוד על רגליו". כמו כן, אמר כי רק אתמול שוחרר אימנילוב מבית החולים ולכן לא יכול היה להיות נוכח בפתיחת המשפט. פיינבלט הוסיף כי "הוא מתקשה לדבר, אבל הוא אומר שעזב את נורית כשבועיים לפני אירוע ההצתה, שהיא חשה פגועה, לא קיבלה את הפרידה, ושהיא החלה לשלוח לו הודעות מאיימות ומתריסות במשך תקופה זו".

לדברי פיינבלט, "באותו יום, היא הופיעה בפתח ביתו וביקשה ממנו לרדת לחצר הבניים על מנת לשוחח. כשהוא ירד היא ניצלה את ההזדמנות, שפכה עליו חומר דליק והציתה אותו. הוא לא הבין מה קורה, הכול קרה במהירות ומיד הוא עלה בלהבות. עוברי אורח שראו אותו בוער זרקו אותו לקרקע, גלגלו אותו בחול וכיבו אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully