וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכחול לבן התעמתו עם יו"ר הכנסת על חוק הפיזור: "לוין הוא צנזור של חקיקה"

14.12.2020 / 11:35

עימות חריג פרץ בישיבת הנשיאות בין חברי כחול לבן לליכוד, ברקע דחיית ההצבעה על פיזור הכנסת. "מעניין אתכם רק המימון והפייק ניוז", תקף גינזבורג את לוין, וחיימוביץ' הוסיפה: "אתה מתנהג בכוחניות". מנגד, יו"ר הכנסת שב ואמר שההצעה תעלה רק עם הסכמה על תאריך לבחירות

בווידאו: ועדת הכנסת אישרה לקריאה ראשונה את החוק לפיזור הכנסת/צילום: ערוץ הכנסת

עימות חריג פרץ היום (שני) בישיבת הנשיאות בין חברי כחול לבן ליו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין (הליכוד). יו"ר סיעת כחול לבן, ח"כ איתן גינזבורג, תקף את לוין על כך שדחה את ההצבעה על פיזור הכנסת למחר. "אתה מתנהג כמו צנזור של חקיקה", אמר. "לא התאריך מעניין אתכם, אלא הפחתת המימון והמאבק בפייק ניוז. התאריך היה מוסכם על רוב סיעות הבית".

יו"ר הכנסת לוין השיב לו כי ללא הסכמה של כל סיעות הבית על תאריך הבחירות, הוא לא יעלה את פיזור הכנסת להצבעה היום, והוא נותן עוד 24 שעות להידברות. ח"כ מיקי חיימוביץ' תקפה את לוין בתגובה, "אתה טוען לכוחניות אבל מתנהג בכוחניות", וח"כ גינזבורג הזכיר כי כשבליכוד החליטו על פיזור הכנסת ה-21, הם לא התייעצו עם אף אחד על כך.

מהומה במליאת הכנסת לאחר אישור וביטול הקמת ועדה לחקירת פרשת הצוללות, 21 באוקטובר 2020. שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
לא יעלה את ההצעה ללא הסכמה על תאריך לבחירות. לוין (צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)/אתר רשמי, שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

המתקפה של גינזבורג וחיימוביץ' באה בעקבות ניסיון הליכוד לעכב את קידום חוק פיזור הכנסת כדי לבלום שני סעיפים מרכזיים שכחול לבן ניסתה לקדם באמצעותו - הפחתת מימון הבחירות וחובת שקיפות ברשתות החברתיות. אם יצליחו במהלך, הכנסת תתפזר אוטומטית ב-23 בדצמבר, הבחירות יתקיימו בתוך 90 ימים, מימון המפלגות יישאר ללא שינוי ולא תחול חובת שקיפות על פרסומים ברשתות.

ביום רביעי אישרה ועדת הכנסת את חוק הפיזור לקריאה ראשונה. ההצעה כללה גם הצעה של ח"כ רם שפע (כחול לבן) להפחית את מימון המפלגות בבחירות הקרובות ב-10%, מיחידת מימון העומדת היום על סך של מיליון ו-388 אלף שקלים. חברי הכנסת של הליכוד התנגדו לכך בוועדה, וטענו כי היא "תפורה למידותיה של כחול לבן".

עוד בוואלה!

הליכוד מעכב את פיזור הכנסת - כדי להימנע מהפחתת תקציב הבחירות

לכתבה המלאה
ועדת הכנסת-הצעת חוק התפזרות הכנסת ה-23. דני שם טוב דוברות הכנסת, אתר רשמי
"התאריך היה מוסכם". גינזבורג (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)/אתר רשמי, דני שם טוב דוברות הכנסת

בליכוד מודאגים גם מהצעת כחול לבן, בתמיכת שאר הסיעות באופוזיציה, להחיל חובת שקיפות הקיימת על פרסום מודעות בעיתונים, גם על פרסומים במדיות החדשות השונות כגון אתרי אינטרנט, במדיה החברתית, מסרונים ועוד. ההסדר יחול על בחירות לכנסת, לרשויות המקומיות וכן בפריימריז.

כחלק מהניסיון לעכב את החוק, לוין החליט לקיים את ההצבעה בקריאה ראשונה ביום שלישי הקרוב במקום יממה קודם. ביום שלישי המליאה תסתיים בשעה 16:00 בשל חג החנוכה, ובכנסת מעריכים כי לוין הניח את ההצעה בסוף סדר היום, מתוך הנחה שייתכן ולא יספיקו לדון בו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully