וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער על מתקפת הליכוד: "נתניהו בלחץ"; החרדים: "הוא הפר התחייבות"

9.12.2020 / 18:58

בכיר הליכוד לשעבר הגיב בחריפות לביקורת על היעדרותו מההצבעה על חוק השוויון, וציין כי רה"מ פעל באופן דומה כשעלתה ההצעה למשאל עם בהחלטות על יו"ש: "נתניהו הוא האחרון שיכול ללמד אותי להיות ימני". ראשי יהדות התורה הצטרפו לביקורת: "סער חשף את מניעיו הפופוליסטים"

בווידאו: סער התפטר מהכנסת/צילום: יקי אדמקר, יותם רונן וערוץ הכנסת

חבר הכנסת לשעבר גדעון סער תקף הערב (רביעי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעקבות הביקורת בליכוד על היעדרותו מההצבעה על הצעת חוק השוויון של כחול לבן. סער טען כי הביקורת באה בשל הלחץ מפרישתו לטובת הקמת מפלגה חדשה, וציין כי נתניהו נעדר מההצבעה על החוק למשאל עם בהחלטות על יישובים ביו"ש.

"נתניהו בלחץ ומאבד את זה", אמר סער. "בניגוד לנתניהו שנמנע מלהגיע למליאה להצבעה על חוק משאל העם להגנה על ישובי יו"ש - אני, לאחר שהתפטרתי מהכנסת, נשארתי במיוחד כדי להצביע גם בעד חוק משאל עם וגם נגד חוקי סיעות השמאל שעיוותו את הזכות לשוויון. נתניהו הוא האחרון שיכול ללמד אותי מה זה להיות ימני".

גדעון סער 17 בפברואר 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, פלאש 90
תוקף חזרה. סער/פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש 90

בדבריו, סער התייחס להודעה שהליכוד הוציאו בטענה שאפשר את אישור החוק שהעלה ח"כ איתן גינזבורג מכחול לבן. "ליברמן וגדעון סער העבירו היום את 'החוק לביטול חוק יסוד הלאום', שמשמעותו ביטול חוק השבות והצפת ישראל במהגרים לא יהודים שבסופו של דבר יהפכו את העם היהודי למיעוט בארצו", אמרו במפלגה. "רק אתמול סער נטש את הליכוד והיום הוא כבר שותף מלא של השמאל".

ראשי יהדות התורה, שר השיכון יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, הצטרפו לביקורת נגד בכיר הליכוד לשעבר. "לצערנו ח"כ גדעון סער ומיכל שיר שהתחייבו להצביע נגד החוק, החליטו לברוח מההצבעה על אף שנכחו במשכן וגילו את מניעיהם הפופוליסטיים בניגוד למסורת ישראל", מסרו. "חברי יהדות התורה יעשו הכל על מנת למנוע את התקדמות החוק בועדות ובמליאת הכנסת".

יעקב ליצמן יחד עם משה גפני בדיון בוועדת הכספים בכנסת. 14 בנובמבר 2017. פלאש 90, פלאש 90
"סער גילה את מניעיו הפופוליסטים". ליצמן וגפני/פלאש 90, פלאש 90

הסערה פרצה לאחר שמליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק השוויון, הצעה לעגן במסגרת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו את הזכות לשוויון ואת האיסור על הפליה, וכן את החוק למשאל עם על החלטות הנוגעות לשטחם של יישובים שממשלת ישראל החליטה על הקמתם באזור יהודה ושומרון.

הצעת חוק השוויון עברה במליאה ברוב של 56 תומכים מול 54 מתנגדים, בתמיכת כחול לבן, במסגרת שלוש הצעות חוק שעלו בניגוד לעמדת הקואליציה ומבלי שאושרו בוועדת השרים לחקיקה, ברקע המשבר הפוליטי. סער העלה את היעדרותו של נתניהו מההצבעה על הצעת החוק של ח"כ צבי האוזר מדרך ארץ, שעלתה ללא הסכמת הקואליציה, אך בליכוד לבסוף תמכו בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully