וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין הורה לתת מעמד קבע לקורבן סחר בבני אדם, המדינה שוקלת לערער

עודכן לאחרונה: 9.12.2020 / 17:32

בית הדין לעררים קבע כי צ'ילה עזרא תזכה למעמד, 22 שנים לאחר שהובאה לישראל ונאלצה לעבוד בזנות. הדיין מתח ביקורת על משרד הפנים שהעניק לה אישור לשנה אחת: "להעניק לה תחושת יציבות". עזרא: "סוף סוף מישהו ראה אותי". רשות האוכלוסין שוקלת לערער על ההחלטה

בווידאו: ועדה הומינטרית דנה במעמד אישה שנחטפה ונמכרה לזנות בישראל/עריכה: ניר חן

בית הדין לעררים קבע היום (רביעי) כי צ'ילה עזרא, שהובאה לארץ על ידי סוחרי נשים, תקבל מעמד קבוע בישראל ומתח ביקורת על משרד הפנים שנתן לה אישור לשנה אחת בלבד. עם זאת, רשות האוכלוסין שוקלת לערער על ההחלטה, ולכן מבקשת לעכב אותה ב-45 ימים.

"ברור לי כי מתן רישיון לישיבת קבע בישראל אינו מהווה תרופת פלא שביכולתה להגליד את פצעיה של העוררת, אך סבורני כי יש בתושבות קבע כדי להעניק לעוררת את תחושת היציבות שהייתה חסרה לה במהלך חייה, נוכח כל מה שעברה", כתב הדיין מרט דורפמן בהחלטה.


עזרא הובאה לישראל על ידי סוחרי נשים מהונגריה לפני 22 שנה ונאלצה לעבוד בזנות. היא התחתנה בארץ עם ישראלי והחלה בתהליך קבלת מעמד, אך לפני כשש שנים הוא מת. בעקבות זאת, בקשתה למעמד נדחתה והיא נדרשה לעזוב את הארץ, אך החליטה להגיש בקשה למעמד בישראל מטעמים ההומניטריים.

צ'ילה עזרא, 23 ביוני 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"תחושה מדהימה של הצלחה וכוח". עזרא/פלאש 90, יונתן זינדל

הדיין ציין כי דווקא חוות הדעת המקצועיות שהוצגו בפני הוועדה הבין-משרדית שדנה בעניינה של עזרא העלו כי מעמד קבוע הוא הכרחי לצורך המשך שיקומה ומניעת רגרסיה, וזאת בעוד ברשות האוכלוסין וההגירה טענו כי אינן מבססות מתן מעמד קבע.

דורפמן התייחס גם לתרומתה של עזרא לחברה וציין היא "מאותן נשים מעטות אשר חרף כל התהפוכות האיומות בחייה, מצאה כוחות נפש להשתקם ואך לתרום מניסיונה לשיקומן של נשים אחרות והוצאתן ממעגל הזנות והסמים".

עוד בוואלה!

בקשת המעמד של קורבן סחר לא אושרה, אך תקבל אשרה לשנה

לכתבה המלאה

"אני עדיין לא מעכלת, זה ייקח זמן, אבל זו תחושה מדהימה של הצלחה וכוח, בעיקר כוח נפשי, אבל לא רק", תיארה עזרה והביעה צער על כך שהתהליך היה כה ממושך. "המאבק שלי הוא כבר יותר משני עשורים וכמה כוח אפשר לגייס, אבל אני כל כך האמנתי וגם לא הייתה לי אלטרנטיבה אחרת, לא הייתה ברירה".

עזרא תיארה כי "מרגשות אותי המילים שאמר השופט. להבדיל ממשרד הפנים והוועדה הוא ראה את הדברים שעברתי. הם לא נתנו את הדעת על זה שנחטפתי, על ההתעללות המתמשכת שעברתי במעגל הזנות וההתמכרויות וסוף סוף מישהו ראה את זה. ואני מקווה שזו תהיה נקודת מפנה גם לנשים אחרות".

"הסיפור של צ'ילה הוא הסיפור שלנו"

עו"ד איילת דיין, מנהלת שותפה במטה למאבק בסחר בנשים ובזנות, מסרה כי "הסיפור של צ'ילה הוא הסיפור שלנו, איזה חברה אנחנו בוחרים להיות. הודות להחלטה הצודקת של הדיין לתת לצ'ילה מעמד קבע בישראל, התקדמנו צעד נוסף בדרך להיות מדינה מוסרית וצודקת. מדינה שמכירה בסבל הנוראי שעברה צ'ילה במדינה ומוקירה את העוצמה וכוחות הנפש שהיו לצ'ילה להשתקם ואף לתרום תרומה אדירה אוכלוסיות בזנות ולקורבנות סחר ולתיקון החברה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully