וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד הנער שנדקר למוות בעילוט: "אין ביטחון. איפה אנחנו חיים?"

9.12.2020 / 13:40

עמראן מוסלח ספד לאחיינו בן ה-16 שנהרג בקטטה בין שתי קבוצות נערים, ותיאר אותו בתור "הנר של הבית", כלשונו. הוא הפנה אצבע מאשימה למשטרה ולהנהגה בישראל. "ילד בן 16 שיוצא מהבית שלו 60-50 מטרים ולא חוזר לבית - זה בעולם השלישי לא קורה", אמר

בווידאו: משפחתו של הנער מעילוט שנרצח מוחה על חוסר הביטחון במגזר/צילום: אלי אשכנזי

עמראן מוסלח, דודו של אחמד אבו ראס, הנער בן 16 שנדקר למוות בקטטה בכפר עילוט שבצפון, ביכה היום (רביעי) את מות אחיינו והביע תסכול מרמת הביטחון האישי במגזר הערבי. הקטטה בה נהרג אבו ראס אירעה אתמול, ובמשפחה מבקשים בינתיים לא להאשים אף חשוד באירועים, זאת מחשש להסלמה של המצב ביישוב.

"תסתכלי כמה משפחות שכולות מתחילת השנה עד היום. כמה מקרים שהמשטרה חקרה את מקרה הרצח ולא תפסו את הרוצח. אין, אין, אין ביטחון", אמר הדוד. "כל האזור. כשילד בן 16 שיוצא מהבית שלו 60-50 מטרים ולא חוזר לבית - איפה אנחנו חיים? זה בעולם השלישי לא קורה". לדבריו, "אם זה היה קורה במגזר היהודי - זה לא היה קורה בכלל".

משפחתו של הנער בן ה-16 עדיין לא יודעת מה קדם למקרה, ומבקשת שלא להפנות האשמות כלפי חשוד כלשהו, מחשש כי הדבר יסלים את המצב ביישוב ו"יבעיר את הכפר", לדבריהם. ביישוב נמצאים חוקרי משטרה רבים שאוספים עדויות וראיות במסגרת חקירת הרצח. בין השאר נראו חוקרים שאוספים צילומים של מצלמות אבטחה מהאיזור בו נמצא אבו ראס מוטל מדמם. חשוד במעשה, אף הוא נער בן 16, נעצר בידי השוטרים. בית משפט השלום בנצרת נעתר לבקשת המשטרה, והטיל צו איסור פרסום גורף על כל פרט מפרטי החקירה.

אחמד אבו ראס, בן ה-16 שנדקר למוות בעלוט שבגליל התחתון. 8 בדצמבר 2020. -, אתר רשמי
"בחור מצוין, חבר'המן שלא מסוכסך עם אף אחד". אבו ראס/אתר רשמי, -

"עכשיו אני לא מרגיש בטוח בכפר, לא בנצרת, לא ביפיע - איפה שאני גר. בשום מקום אין ביטחון במגזר הערבי", אמר מוסלח שהפנה אצבע מאשימה לכיוונים רבים. "אני לא מאמין במשטרה, אני לא אשקר. אין אמון במשטרה ולא בראש הממשלה, ולא בשר הפנים ולא בהנהגה שלנו", אמר מוסלח. "כולנו אשמים, הנשק, התרבות, הכול מתערבב ביחד".

הדוד השכול התייחס בדבריו גם לאכזבה מהנהגת המגזר. "[ראשי] ההנהגה הערבית מתווכחים על הכיסאות שלהם ודואגים לכיסאות שלהם בבחירות הבאות. הם שכחו את כל המשפחות השכולות. אם מישהו שאומר שהלב שלו עם המשפחות השכולות הוא שקרן".

הוא ספד לאחיינו בדמות ותיאר אותו כאדם חיובי ונעים. "הוא היה בחור מצוין, חבר'מן", אמר, "זקנים, צעירים, ילדים אוהבים אותו, לא שמענו שהוא מסוכסך עם אף אחד. היה הנר של הבית. תמיד חייכן, משחק, לוקח את הילדים לחנויות, קונה להם ממתקים".

זירת רצח בעילוט, 9 בדצמבר 2020. אלי אשכנזי
זירת הרצח בעילוט/אלי אשכנזי

עוד סיפר הדוד, כי המשפחה קיבלה את הבשורה על דקירת הנער בהפתעה מוחלטת. "הילד אתמול ישב עם אבא שלו, ביקש ממנו 20 שקלים שיילך לחנות לקנות כמה דברים, אחרי עשר דקות אנחנו מקבלים בשורה שהילד דקור וזרוק בכביש", תיאר את אירועי אתמול. "דוד שלו שחזר מהעבודה מקבל טלפון שהאחיין שלו זרוק בכביש, הלך לשם ומצא אותו שוכב כמעט ללא רוח חיים. הוא איבד הרבה דם". המקום בו נמצא מוחמד, סמוך למכולת אליה הלך, מרוחק מביתו עשרות מטרים בודדים בלבד.

אבו ראס בן ה-16 נפגע בקטטה בין שתי קבוצות נערים ביישוב. הוא הובא לבית החולים בנצרת במצב אנוש, והרופאים נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות האירוע, שבמסגרתה נעצר נער אחר, אף הוא בן 16, החשוד בדקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully