וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסמכים עתיקים של סר אייזק ניוטון חושפים ניסיונות לחזות את האפוקליפסה באמצעות התנ"ך

9.12.2020 / 23:40

אחד ההוגים הגדולים ביותר בהיסטוריה, סר אייזק ניוטון, הסתיר כמה מחקרים מפוקפקים - ביניהם ניסיון נואש לגלות בעברית תנ"כית את סודות הפירמידות המצריות הקדומות ובית המקדש - ואיתם את מועד האפוקליפסה. מסמכיו העתיקים שנחשפו לאחר 200 שנה מוצעים כעת למכירה פומבית

מטייל טיפס על הפירמידה במצרים/Andrej Ciesielski

מסמכים עתיקים של סר אייזק ניוטון, הפיזיקאי והמתמטיקה האנגלי שנחשב לאחד המדענים הגדולים והמשפיעים ביותר בכל הזמנים, מוצעים כיום למכירה פומבית - וחושפים כמה פרטים מאוד מסקרנים על ההוגה הנודע. בעוד סר אייזק ניוטון שינה את הבנתנו על היקום, היו לו גם כמה רעיונות מטורפים לזמנו. הדפים - שתוכנם המדויק טרם פורסם - מפרטים את מסעו האובססיבי לגילוי סודותיהן של הפירמידות המצריות הקדומות.

על פי השרבוטים שלו משנות ה-80 של המאה ה-17, ניוטון האמין כי מדידות הפירמידות עשויות לסייע לו לחזות את האפוקליפסה וקץ העולם. שלושה עמודים ששורבטו בידי האקדמאי האגדי צפויים לעלות לרוכש הפוטנציאלי סכום של שש ספרות לפחות במכירה פומבית שמקיים תאגיד סותבי'ס. הם מציגים הרהורים שלו על הפירמידה הגדולה של גיזה, יחידות מדידה עתיקות ונבואות מקראיות. הדפים כמעט ואבדו לנצח כשכלבו של ניוטון, דיימונד, קפץ על שולחנו והפיל נר שהצית שריפה בבית. הם שרדו את זה ונחשפו לראשונה רק בשנות ה-80 של המאה ה-19, 200 שנה לאחר שנכתבו.

סר אייזק ניוטון. GettyImages
סר אייזק ניוטון ניסה לחזות את האפוקליפסה/GettyImages

"הפירמידות בגיזה אינן רק הנפלאות האדריכליות הגדולות ביותר ששרדו בעולם העתיק: בעיני ניוטון, כמו בעיני רבים אחרים, הן היו מפתח לסודות עמוקים יותר", כתבו באתר של סותבי'ס. "הפירמידה הגדולה יכלה לעזור לו להגיע להבנה של נבואות תנ"כיות. היא עשויה הייתה לסייע לו להבין מתי צפויה להגיע אלינו האפוקליפסה. סביר להניח שהוא גם קיווה שהיא יכולה לספק הוכחה לתאוריות הכבידה שלו".

בכתבים החרוכים טען ניוטון - שחקר את הפירמידות בסוף המאה ה -17 בעת שהיה בבית וולסטורפה מנור בלינקולנשייר - כי גילוי סודותיהן עשוי לסייע בפתרון תעלומות אחרות על העולם. הוא ניסה בקדחתנות לגלות את יחידת המידה בה השתמשו המצרים הקדמונים בזמן שבנו את פלא העולם האחרון שנותר. ניוטון האמין שהאנשים הקדומים ידעו כיצד למדוד את כדור הארץ, ועל ידי גילוי האופן בו הם מדדו את הפירמידות - הוא עצמו יוכל לחשב את היקף כדור הארץ שלנו. הוא קיווה שהדבר יוביל אותו למדידות קדומות אחרות שיאפשרו לו לחשב את ממדי בית המקדש הראשון - ההכנה לאפוקליפסה. זה, בתורו, כביכול יעזור לו לחזות את מועד סוף העולם. בכתבים ישנם שלושה עמודים שבהם ניוטון כותב על תחום התעניינות זה והם כוללים גם מילים בעברית תנ"כית

ניוטון מפורסם בתיאוריות שלו בנושאי מתמטיקה ואסטרונומיה, אך הוא גם הפיק עבודות רבות שכעת יסווגו כמחקרים נסתרים. ניוטון שמר את דעותיו על העל-טבעיות בסוד מחשש להרוס את הקריירה הנוצצת שלו במדע ובפילוסופיה.

הכתבים החרוכים של סר אייזק ניוטון. SOTHEBY'S, אתר רשמי
הכתבים החרוכים של סר אייזק ניוטון/אתר רשמי, SOTHEBY'S

בעת כתיבת שורות אלו, ההצעה המובילה עבור "דפי הפירמידה" שלו עומדת על 370,000 דולר. "אלה דפים מרתקים באמת מכיוון שניתן לראות את ניוטון מנסה לחשב את סודות הפירמידות", אמר ל" Observer" גבריאל היטון, מומחה לכתב היד מסותבי'ס, "הדפים לוקחים אותך במהירות יוצאת דופן היישר ללבם של מספר השאלות העמוקות ביותר שניוטון חקר". מסמכים חדשים ושרבוטים אחרים של סר אייזק מופיעים בתדירות מפתיעה ומעניקים להיסטוריונים תובנה חדשה על עבודתו המכוננת.

החיים הסודיים של ניוטון

הקשר בין ניוטון לבית המקדש של שלמה המלך

למרבה הפלא הקדיש ניוטון חלק ניכר מזמנו לפרשנות המקרא, למבנה המשכן והמקדש, לחישובי קץ הימים, לאלכימיה ולהיסטוריה עתיקה. במסגרת העיסוקים הללו הוא למד את השפה העברית, והשתמש בה בכתביו התיאולוגיים. שרון כהן מסביר בבלוג הספרייה הלאומית שבית המקדש היה בעל חשיבות לניוטון משלוש סיבות עיקריות: ראשית, ניוטון ראה בבית המקדש היהודי דגם של היקום. הוא האמין שהמקדש בירושלים והחצר שהקיפה אותו הוא דגם של מערכת השמש ההליוצנטרית, כשהמזבח העולה הממוקם במרכז מייצג את השמש. שנית, העניין של ניוטון בארכיטקטורה של המקדש ניזון מאמונתו כי המקדש שימש "אתר החזיונות" של חזון אחרית הימים. נוסף על כך, הוא האמין שהמקדש יבנה מחדש בירושלים בפאר גדול יותר מבעבר עם תחילת מלכות אלף השנים (תקופת מלכותו של ישו על הארץ).

בדומה למלומדים אירופאים רבים בני תקופת הרנסנס והעת החדשה המוקדמת, השקיע גם ניוטון מאמצים אדירים בפענוח כתבים שהכילו, לדעתו, את סודות היקום. הוא האמין שהם הוצפנו בכתבי הקודש של תרבויות עתיקות. באמונתו זו, הוא מצא עניין בהגות היהודית ואף החזיק בספרייתו עותק בתרגום ללטינית ל'ספר עבודה' של הרמב"ם, שעליו כתב הערות בכתב ידו.

כך היה נראה בית המקדש הראשון - על פי ניתוח כתביו של ניוטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully