וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסוגים מההכרזה: בחריין הודיעה שלא תייבא סחורות מהתנחלויות

5.12.2020 / 12:34

שר החוץ א-זיאני הבהיר את התנגדותו לייבוא מאזור יו"ש בשיחה עם מקבילו הפלסטיני, יומיים בלבד לאחר ששר התעשייה, המסחר והתיירות אמר שלא תהיה הבחנה לפי מקור המוצרים. גם משרדו של שר התיירות הודיע: "דבריו פורשו בצורה לא נכונה"

בווידאו: שר התעשיה, המסחר והתיירות של בחריין בביקור בישראל/צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

שר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף א-זיאני הבהיר הבוקר (שבת) כי בחריין לא תייבא סחורות מההתנחלויות הישראליות בגדה המערבית, בניגוד לדבריו של שר התעשייה, המסחר והתיירות זאיד א-זיאני. בכנס ביטחון בבירה מנאמה, סיפר כי שוחח אתמול עם שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי, והבטיח לו כי אין בסיס להבטחות של שר התיירות יומיים קודם לכן.

אתמול בערב, פרסם משרד התעשייה, המסחר והתיירות הודעת הבהרה בה נמסר כי דבריו של השר בעניין מוצרים מההתנחלויות "פורשו בצורה לא נכונה" וכי בחריין "מחויבת להחלטות האו"ם והליגה הערבית בנוגע להתנחלויות בגדה המערבית, מזרח ירושלים ורמת הגולן".

ראיון עם שר החוץ הבחרייני, עבד א-לטיף א-זיאני 18 בנובמבר 2020. ניב אהרונסון
הבהיר את התנגדותו. א-זיאני (צילום: ניב אהרונסון)/ניב אהרונסון

משרד החוץ הפלסטיני פרסם גם הוא הודעה על השיחה בין שר החוץ אל-מאלכי לעמיתו הבחרייני. בהודעה נמסר כי השר הבחרייני הבהיר שהעמדה שהשמיע שר התעשייה והמסחר מנוגדת לחלוטין למדיניות הממשלה במנאמה בנושא הפלסטיני וכי בחריין מתנגדת להתנחלויות ומחויבת להחלטות האו"ם בנושא.

ביום חמישי, אמר זאיד א-זיאני בתדרוך לכתבים בירושלים כי בחריין לא תבצע הבחנה בין מוצרים מישראל לבין מוצרים מההתנחלויות ולא תגביל ייבוא של מוצרים כאלה. השר ציין כי בחריין רוצה שחברות ישראליות ישקיעו בבחריין ויחתמו על עסקאות עם חברות מהמדינה - והדגיש כי לא תהיה שום מגבלה על כך.

"אנחנו רוצים קשרים עם חברות ישראליות כמו הקשרים שיש לנו עם חברות סעודיות או איטלקיות. אין הגבלות או טיפול מיוחד או כללים מיוחדים", הוא אמר. "התחלנו דף חדש עם ישראל. אמרתי לראש הממשלה שההנהגה לקחה את הצעד האמיץ, ושהיסודות נבנו על ידי הדיפלומטים ועכשיו האתגר הוא של המגזר העסקי לבנות גשרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully