וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני: אם יאושר תקציב, נעמוד בתוקף שיגיע איתו גם חוק הגיוס

עודכן לאחרונה: 4.12.2020 / 14:13

יו"ר דגל התורה נשא דברים בישיבת מועצת גדולי התורה של הסיעה בסמוך לבית הרב קנייבסקי. הוא שב והדגיש את דרישת יהדות התורה וש"ס לכלול אישור חוקי הגיוס והגיור בפשרה שתושג עם כחול לבן, כפי שפורסם בוואלה! NEWS. בהמשך תקף את מפלגתו של גנץ: "לא מבינים מה זה יהדות"

בווידאו: הצעת החוק לפיזור הכנסת עברה בקריאה טרומית/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: טל רזניק

לקראת פיזור אופציונלי של הכנסת ה-23, ישיבת מועצת גדולי התורה של סיעת דגל התורה התכנסה הבוקר (שישי) לדיון על חוקי הגיוס והגיור. תחת הכותרת, "ניסיונות לקעקע את יסודות החינוך במוסדות החינוך, ובכוונה לפגוע במעמדם של בני הישיבות ובמסורת ישראל בנושא הגיורים", הגיעו לרחוב רשב"ם בבני ברק, רחוב מגוריו של הרב חיים קנייבסקי, ממנהיגי הציבור החרדי, הרבנים הבכירים בזרם הליטאי החרדי, ובהם, גם נשיא המועצת הרב גרשון אדלשטיין.

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני הבהיר כי "נעמוד בתוקף על כך שאם יגיע בסופו של דבר חוק התקציב יגיע איתו גם חוק הגיוס". גפני ציין כי "התחלואה בציבור החרדי ירדה באופן נסי ובמקום לבקש סליחה מגדולי התורה שיושבים כאן שהורו להמשיך את הלימודים הם מתרצים את זה בתירוצים שונים".

היו"ר תקף את מפלגתו של גנץ בטענה כי היא "לא יודעת מה זה יהדות". זאת, ברקע הניסיון של המפלגה לקדם השבוע בכנסת את חוק השוויון לאישור בקריאה טרומית, שנכשל לאחר שלא השיגה רוב בין היתר, בגלל התנגדות של הח"כים צבי האוזר ויועז הנדל לנוסח ההצעה שבו יש גם תיקון לחוק הלאום. לדבריו, "נמשיך להיאבק חברי הכנסת של דגל התורה ונציגי הרשויות המקומיות בכל עיר ועיר להילחם על כרם בית ישראל ועל כל הקדוש והיקר לנו".

ח"כ משה גפני בכינוס מועצת גדולי התורה של ׳דגל התורה, בני ברק, 4 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
גפני בבני ברק, היום/ראובן קסטרו

השבוע פורסם בוואלה! NEWS כי יהדות התורה וש"ס הודיעו לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הן דורשות לכלול את אישור חוקי הגיוס והגיור בכנסת בכל פשרה שתושג עם כחול לבן להמשך קיום הממשלה, כך לפי גורמים במפלגות. מאז, אושרה ההצעה לפיזור הכנסת בטרומית, והנציגים במפלגות החרדיות לא קיבלו את מבוקשם. ביהדות התורה האשימו את יו"ר כחול לבן בני גנץ בכך שלמרות ההסכם הקואליציוני, הוא מחזיק בחוק הגיוס כ"קלף מיקוח".

עוד בוואלה!

החרדים לנתניהו: פשרה עם כחול לבן חייבת לכלול את חוקי הגיוס והגיור

לכתבה המלאה
הרב קנייבסקי בכינוס מועצת גדולי התורה של ׳דגל התורה, בני ברק, 4 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
הרב קנייבסקי בכינוס מועצת גדולי התורה של הסיעה, היום/ראובן קסטרו
כינוס מועצת גדולי התורה של ׳דגל התורה, בני ברק, 4 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
כינוס מועצת גדולי התורה של הסיעה, היום/ראובן קסטרו

בתחילת החודש בג"ץ קבע כי חוק הגיוס יבוטל בעוד שלושה חודשים, ובעקבות זאת הפטור לתלמידי ישיבות מגיוס לצה"ל יבוטל ב-1 בפברואר. המשמעות היא כי אם לא תקודם הצעת חוק חדשה, תחול חובת גיוס גם על תלמידי ישיבה שמעמדם "תורתו אומנותו". גנץ כשר הביטחון היה אמור לקדם חוק כזה אך לבינתיים הוא מסרב בשל אי יציבות פוליטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully