וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמי ביטחון בארה"ב: סין בקמפיין ריגול נרחב נגד הצוות של ביידן

האחראי על סיכול הריגול במודיעין האמריקני אמר כי בייג'ינג "על סטרואידים" בניסיון להשפיע על הממשל הבא. בנוסף לכך, אלף חוקרים סינים עזבו את ארה"ב אחרי שהממשל פצח במאבק בגניבת טכנולוגיה אמריקנית

בווידאו: ביידן מגיע לטיפול במרפאה בדלאוור אחרי ששבר את כף רגלו/צילום: רויטרס

גורמי ביטחון בכירים בארצות הברית אמרו סין כבר החלה בניסיונות להשפיע על הממשל הבא של ג'ו ביידן, וכי יותר מאלף חוקרים סינים עזבו את ארצות הברית בעקבות המאבק של הממשל בגניבת טכנולוגיה. בבייג'ינג אמרו היום (חמישי) כי אלו טענות "מגוחכות".

ראש ענף סיכול הריגול במינהל המודיעין הלאומי, וויליאם אוונינה, אמר בכינוס של מכון אספן כי סוכנים סינים כבר מתמקדים באנשי הממשל הבא, כמו גם ב"אנשים המקורבים" לצוותו של ביידן, בקמפיין השפעה "על סטרואידים". הוא לא פירט מעבר לכך. בצוות של ביידן סירבו להגיב. בקמפיין של הנשיא הנבחר אמרו כבר בקיץ כי הם צופים מתקפות סייבר נגדם וכי הם נערכים להן.

ג'ון דמרס, ראש מחלקת הביטחון הלאומי במשרד המשפטים, אמר באותו כינוס כי החוקרים עזבו את המדינה לאחר שהמשרד פתח בחקירות פליליות נגד ריגול תעשייתי וטכנולוגי של סין. גורם במשרד המשפטים אמר כי מדובר בקבוצה אחרת מזו שהוזכרה על ידי מחלקת המדינה בספטמבר, שאמרה אז כי היא מבטלת את אשרות הכניסה ליותר מאלף אזרחים סינים שהוגדרו כאיום ביטחוני.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בפגישה עם צוות המעבר שלו בווילמינגטון, דלוואר, 1 בדצמבר 2020. רויטרס
בקמפיין נערכו מראש לריגול הסיני. ביידן/רויטרס

אותו גורם אמר כי החוקרים שאליהם התייחס דמרס, שלפי ההערכות בארצות הברית קשורים לצבא סין, ברחו מארצות הברית אחרי שה-FBI ערך תחקורים ביותר מ-30 ערים וסגירת הקונסוליה הסינית ביוסטון בחודש יולי.

לדברי דמרס, רק לסין יש את המשאבים, היכולת והרצון לנהל פעולות ריגול בסדר הגודל שנראה בשנים האחרונות. אוונינה אמר כי החוקרים הסינים שהיו תחת מעקב בארצות הברית "הגיעו לכאן בשליחות ממשלת סין".

סין אמרה מוקדם יותר השנה כי ביטול אשרות הכניסה הוא רדיפה פוליטית ואפליה גזענית הפוגעת בזכויות אדם. היחסים בין ארצות הברית לסין התדרדרו לשפל של עשרות שנים במהלך כהונתו של הנשיא היוצא דונלד טראמפ, בין היתר בשל מחלוקות על מגיפת הקורונה, הונג קונג ונושאי סחר וטכנולוגיה.

ביידן וטראמפ החליפו האשמות קשות ביניהן במהלך קמפיין הבחירות לנשיאות. טראמפ התמקד בעסקים של האנטר ביידן, בנו של יריבו, בסין, ואילו ביידן הדגיש את העובדה שטראמפ מחזיק בחשבון בנק בסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully