וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יונתן היילו, שהרג את האדם שאנס אותו, נמצא ללא רוח חיים בחוף בנתניה

30.11.2020 / 12:58

היילו, בן 32 במותו, השתחרר לפני כחצי שנה מהכלא בתום מאסר של כעשר שנים. הוא הורשע תחילה ברצח, אך טען כי עשה זאת מתוך הגנה עצמית אחרי שנסחט ונאנס כמה פעמים, ועונשו הוקל להריגה בתום מאבק ציבורי ממושך. סנגורו: "יום עצוב למשפחתו ולמי שליווה את המסע לשחרורו"

בוודיאו: יונתן היילו שהרג את האנס שלו השתחרר מהכלא/צילום: יותם רונן, עריכה: תומר לוי

יונתן היילו, בן 32, נמצא היום (שני) ללא רוח חיים בחוף בנתניה. מותו מגיע כחצי שנה אחרי שהשתחרר מכלא רימונים, לאחר שריצה עונש מאסר של כעשר שנים על הריגת אדם שאנס אותו. "זה יום עצוב ונורא למשפחתו של יונתן ולכל מי שהאמין וליווה אותנו במסע המשפטי לשחרורו", מסר סנגורו של יונתן היילו, עו"ד אלון אייזנברג.

היילו, תושב נתניה, הורשע בשנת 2010 בבית המשפט המחוזי בלוד ברצח ירון איילין בן ה-27 בשכונת קריית נורדאו בעיר. במשפטו טען היילו, כי נסחט ונאנס פעמיים בעבר על ידי איילין, עוד טרם האירועים שהתרחשו בליל הרצח.

היילו טען כי איילין, אסיר לשעבר שהורשע באונס, ניסה לסחוט ולאנוס אותו בפעם השלישית, ולכן, נימק את המניע למעשיו כהגנה עצמית. בהמשך ערער היילו על הרשעתו, ובמאי 2016 בית המשפט העליון המיר את עבירת הרצח בהריגה וקיצר את עונשו מ-20 שנות מאסר ל-12.

יונתן היילו ממתין מחוץ לדיון בענינו בועדת השחרורים 21 באוגוסט 2020. -, פלאש 90
היילו מחוץ לדיון על שחרורו, באוגוסט/פלאש 90, -

ב-2017, החליט נשיא המדינה, ראובן ריבלין, להקל בעונשו של היילו כך שיוכל לעמוד בפני ועדת השחרורים. בעקבות החלטתו של ריבלין, הומר חלק מעונשו של היילו למאסר על תנאי - ותקופת העונש כולה קוצרה לעשר שנים ושמונה חודשים.

שנה לאחר מכן השתחרר בפעם הראשונה מהכלא, אך ב-2019 החליטה ועדת השחרורים כי הוא יחזור לכלא לרצות עונש מאסר של שנה נוספת. ההחלטה התקבלה מאחר שהיילו הפר את תנאי שחרורו במסגרות בהן שהה מאז סיום ריצוי עונשו.

לאורך השנים התנהל מאבק ציבורי למען שחרורו של היילו. בין היתר, פורסם ב-2016 גילוי דעת, שעליו חתומים 48 חברי כנסת, משפטנים בכירים, אנשי אקדמיה וארגונים ופעילים למען זכויות נשים. החותמים טענו כי על בית המשפט העליון להתחשב בערעור בנסיבות המיוחדות של הפגיעה המינית בהיילו ולהציף את קשר השתיקה שאופף את נושא הפגיעה המינית בגברים. גילוי דעת נוסף, שעליו חתומים מומחים מתחום בריאות הנפש, קרא לבית המשפט העליון להתייחס להיילו כנפגע טראומה מינית.

החוף שבו נמצאה גופתו של יונתן היילו, צפונית לחוף פולג שבנתניה. -, אתר רשמי
החוף שבו נמצאה גופתו של היילו, היום/אתר רשמי, -

פרמדיק מד"א שמצא את היילו סיפר כי "הגעתי לקו החוף עם אמבולנס 4X4 מיוחד וראיתי גבר שוכב מחוסר הכרה על הסלעים. העברתי אותו לחוף וביצעתי בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) הביע צער על מותו של היילו. "למעשה, כולנו הפקרנו את יונתן היילו כשהיה זקוק לנו, ולאחר מכן אפשרנו את כליאתו כשהגן על עצמו. חייבים לעשות הכל כדי למנוע את האונס הבא", כתב בטוויטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully