וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי האבות ביקשו ציוד, במשרד הבריאות זלזלו: "אפשר לא לספק לכם בכלל"

עודכן לאחרונה: 1.12.2020 / 20:47

בתי האבות הודיעו על מחסור בכפפות, ובמשרד השיבו שאין מידות מתאימות לספק להם. זאת בעוד שלבתי החולים הכלליים הגיע ציוד ככל שדרשו, למרות שאין הבדל חוקי בינם לבין המוסדות. הצעד עורר טענות לאפליה מתמשכת: "מצופה מהמדינה להתייחס בשוויוניות ולא כאל צוותים סוג ב'"

בווידאו: בית האבות "בית הזית" שאיבד 6 מחבריו למחלת הקורונה/צילום: יואב איתיאל ושלומי גבאי

בצל עליית התחלואה בשבועות האחרונים, בתי החולים הגריאטריים פנו למשרד הבריאות בבקשה שיספקו להם כפפות במידות גדולות, מאחר שהכפפות שסופקו להם קטנות ולא מתאימות. בתגובה, במשרד טענו כי יש מחסור בכפפות בכל הארץ ואין להם מידה מתאימה לספק להם. "לאחרונה יש מחסור חמור בכפפות", טענו בחמ"ל לוגיסטיקה של משרד הבריאות. "מידות הכפפות שנותרו לנו במלאי הן Sּ ו-M בלבד".

במשרד הבריאות הסבירו כי הם מודעים לחומרת המצב ופועלים לפתור אותו, אך בפועל הותירו את בתי האבות ללא מענה. "אנו לא מגיעים למוסד כדי להחליף את הכפפות, מה גם שאין לנו מידה אחרת לספק", כתבו בביטול במשרד, ואף הוסיפו כי "אפשר להחליט לא לספק לכם כפפות בכלל אם אין צורך במידה הקיימת".

איש רפואה בעת הגעתו לבדיקת קורונה בבית אבות נופים, ירושלים 27 במרץ 2020. יונתן זינדל/פלאש 90, פלאש 90
"אפשר לא לספק לכם אם אין צורך במידה הקיימת". בית אבות בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל/פלאש 90

בתי האבות מתפקדים כבתי חולים גריאטריים לכל דבר, עם צוות רפואי שנזקק להגנה על עובדיו ועל המטופלים. אך בעוד שבבתי החולים הכלליים לא נרשם מחסור, בתי האבות נאלצים לעבוד בתנאים קשים.

יולי גת, יו"ר ארגון בתי האבות, הדגישה כי לבתי האבות מגיע יחס זהה לבתי החולים. "הרופאים, האחיות וכלל הצוותים המטפלים בבתי האבות ומחלקות גריאטריות הם אנשי טיפול טובים ומקצועיים - בדיוק כמו הצוותים בבתי החולים. על כן, מצופה מהמדינה להתייחס אליהם בשוויוניות ובשום אופן לא כצוותים סוג ב'".

יולי גת יו"ר א.ב.א. יח"צ,
"אין מקום לאפליה". יולי גת/יח"צ

"זה לא רק עניין הכפפות, זה גם נכון לנושא מתווה החיסונים לקורונה שמתגבש בימים אלה", היא מדגישה. "חייבת להיות החלטה אחת כי יש כאן זהות אחת של אנשי מקצוע, ואין מקום לאפליה. בייחוד שבתי חולים גריאטרים נחשבים על פי חוק בתי חולים לכל דבר ועניין. לא ייתכן שמשרד הבריאות יערוך בקרות בבתי האבות כאילו הם בתי חולים, אך בכל הנוגע לחלוקת אמצעים ותקציבים יתייחס לבתי אבות כאילו אינם בתי חולים", קבעה גת.

ממשרד הבריאות לא נמסרה תגובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully