וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לנו אין לובי": בחדרי הכושר דורשים לחזור לעבוד - ומאיימים במרד

בעלי מכוני האימונים ראו את הפיילוט לפתיחת מרכזי הקניות, השווקים והמוזיאונים, וגיבשו תכנית ניסיונית שתאפשר גם להם להיפתח תחת ההגבלות. בענף שבו יש יותר מ-100 אלף עובדים טוענים להנחיות לא הגיוניות, ומאיימים לפתוח בניגוד להן: "לנו אף אחד לא דואג"

בווידאו: ההצבעה בוועדת הקורונה על פתיחת האטרקציות וחדרי הכושר/צילום: ערוץ כנסת, עריכה: ניר חן

השקת הפיילוטים לפתיחת הקניונים, השווקים והמוזיאונים יצאה לדרך בשבוע שעבר, וכעת בפורום חדרי הכושר דורשים מקבינט הקורונה לפתוח גם את הענף שלהם לפיילוט בערים הירוקות. בעלי מכוני האימונים מפעילים לחץ על מקבלי ההחלטות, שכן לפי תכנית היציאה מהסגר הם מתכוננים להיפתח רק בשלב הרביעי - שתוכנן ל-20 בדצמבר. זאת, בכפוף לנתוני התחלואה, שנכון שלא נראים אופטימיים: מקדם ההדבקה הגיע השבוע ל-1.16, בעוד השלב הרביעי מצריך נתון נמוך משמעותית - 0.4.

בחדרי הכושר מבינים שפתיחת הענף שהוצבה מראש באחד המקומות האחרונים בתור, נראית כעת רחוקה מתמיד. ביום חמישי האחרון נפגשו נציגי פורום חדרי הכושר עם בכירי משרד הבריאות, כדי להציג להם פיילוט לפתיחה של הענף. בשונה ממתווה החזרה מהסגר הראשון, בפורום חדרי הכושר מבקשים כעת להחזיר את הענף לפעילות בערים ירוקות בלבד.

בנוסף, לפי המתווה המוצע על ידי הפורום, מספר האנשים שיורשו לשהות יחד בחלל יקטן, הגעה לאימון תתואם מראש, וחוגים שיוגדרו כשיעורים בעצימות גבוהה - יבוטלו. כמו כן, תחול חובת לעטות מסיכות בחלל חדר הכושר.

סטודיו פיטנס. אביב אברג'יל, אתר רשמי
"אף אחד לא דואג לנו בכנסת". חדר כושר מיותם במהלך תקופת הקורונה/אתר רשמי, אביב אברג'יל

לדברי נציגי הפורום, מתווה הפיילוט שהוצג נפל על אוזניים ערלות. "הם (משרד הבריאות, ס"ג) אומרים שהפעילות הגופנית היא דבר חשוב, אבל יש תור, וכולם אומרים שהם הכי חשובים", אמרה מנכ"לית הולמס פלייס קרן שתוי. "לא באמת קיבלנו אוזן קשבת, יש סוג של התעקשות כזאת 'להחזיק את השלבים'. למרות שאנו רואים שכשנכנסת הפוליטיקה, אז השלבים מתערערים, כמו למשל פתיחת הצימרים ועוד", הוסיפה. "עם כל הפיילוטים שהם מבצעים, ובאופן שהם מנהלים את האירוע, אני לא בטוחה שבכלל נגיע לשלב הרביעי".

עוד בוואלה!

מכוני כושר בעולם: מי פתח, מי יפתח, מי נמנע?

לכתבה המלאה

הצעת פורום חדרי הכושר לפתיחת הענף

  • בדיקות חום למתאמנים, ורישום הנוכחים בכניסה וביציאה
  • כניסה לחדר הכושר תהיה בהרשמה מראש, כשבמידה ומישהו מגיע ללא הרשמה הוא ייכנס לפי מקום פנוי
  • כלל המתאמנים בחדרי הכושר יחויבו בעטיית מסיכה בחלל המועדון והיכן שמתאפשר
  • המתאמנים יחויבו לנקות את המכשירים לאחר השימוש באמצעות ספריי חיטוי ומטליות
  • כלל המתעמלים מחויבים להשתמש במגבות על כל המכשירים
  • הקפדה על ריחוק חברתי בחדרי הכושר, כולל התקנת מחיצות פרספקט בין מכשירי האירובי
  • רוב מועדוני הכושר התקינו מערכות אוורור חכמות, שדואגות לסירקולציה של האוויר בחלל
קרן שתוי, מנכ"לית הולמס פלייס. -, אתר רשמי
"הפסקתי לחפש את ההיגיון". קרן שתוי, מנכ"לית הולמס פלייס/אתר רשמי, -

בשבוע שעבר הציב פורום חדרי הכושר אוהל מחאה מול הכנסת, ובכוונת אנשיו להשאירו עד לחזרת הענף לפעילות. הם הדגישו כי "מועדוני הכושר הם עסק מקומי ואין סיבה לסגירתם בערים ירוקות וצהובות עם תחלואה נמוכה. חבל שבמשרד הבריאות לא מבינים שהחורף התחיל, ואין היום מענה ל-1.5 מיליון ישראלים, גם בפעילות חוץ".

לדברי שתוי, בפורום שקלו לבצע "צעדים חד-צדדיים", כלומר להיפתח בניגוד להנחיות "הלא הגיוניות". לטענתה, "ההנחיות אומרות ש-20 אנשים בחוץ ועשרה אנשים בפנים יכולים להתאמן, אבל לא אם זה חדר כושר. אני כבר הפסקתי לחפש את ההיגיון. כל מה שאני מוצאת זה רק להכניס את עם ישראל לחרדה, לשים את הקורונה בראש סדר העדיפויות בצורה קיצונית, ולהשאיר את כל יתר המחלות בצד ולהגיד בסדר, איתם נתמודד בהמשך".

"אני נתונה לחסדי הבנק"

מור בוחניק, בעלת סטודיו לריקוד על עמוד Midtown dance center במרכז תל אביב, סיפרה מדוע קריטי לפתוח את המכון שבבעלותה, דווקא בזמן הקורונה. "בסטודיו שלי אני עובדת המון עם נפגעות תקיפה מינית, עם בנות שעברו טראומה. העמוד עוזר להן לבנות את עצמן מחדש, להחזיר את הביטחון העצמי". היא הסבירה כי המקום סגור ברציפות מ-17 בספטמבר, וכי מאז "חלק מהבנות הגיעו למצב נפשי קשה, יש כאלה שהפסיקו לאכול ולא יוצאות מהבית".

בוחניק המשיכה וסיפרה כי "יש לנו מתאמנת אחת שעברה חוויה מאוד קשה בגיל 13, היום היא בת 38, ומעידה על כך שבעקבות הסגר הממושך כל החוויה הטראומטית חזרה לה". לדבריה, חלק מהמתאמנות בסטודיו גם משתתפות בהפגנות להחזרת חדרי הכושר. "אני כל הזמן מקבלת טלפונים מלקוחות ששואלות אותי מתי נחזור לפעילות, הן מציעות לי לפתוח 'בשושו'. אבל אנחנו לא רוצים לעבור על החוק, רוצים לפתוח בהתאם להחניות".

מור בוחניק בעלת סטודיו לריקוד על עמוד. ספי מגריזו, אתר רשמי
"אנחנו בדיכאון, ממורמרים ומפחדים". מור בוחניק בעלת סטודיו לריקוד על עמוד/אתר רשמי, ספי מגריזו

בוחניק הבהירה כי מצבה הכלכלי הידרדר בשנה האחרונה, וכי היא "נתונה לחסדי הבנק ובעל העסק שלה". לדבריה, "זה לא שאני יכולה לפעול בחוץ. חנקו אותי. אנחנו בדיכאון, ממורמרים ומפחדים. בריאים אנחנו לא". היא הוסיפה כי "קיבלתי מענק מהמדינה שלא מכסה לי את השכירות אפילו. יש לי סטודיו של 140 מ"ר במרכז תל אביב, אפילו הארנונה יורדת מדי חודש כרגיל, כי צריך להגיש מיליון טפסים ובקשות וזה לוקח זמן. אני לא מסתדרת כרגע ונתונה לחסדי הבנק ובעל העסק, אם הם באים לקראתי אני מסתדרת, ולא כי המדינה עוזרת לי".

"אם צריך אני אשבות רעב ואפתח בניגוד לחוק"

עינת בזק, בעלת סטודיו מהוד השרון, סיפרה כי "יש לי סטודיו קטן יחסית, סטודיו בוטיק. אני סגורה כבר לסירוגין תשעה חודשים. יש עוד אלפי עסקים כמוני במדינה, שפושטים רגל, שהביאו אותם לפת לחם ואין להם פרנסה". היא הסבירה כי היא ממשיכה לשלם שכר דירה מלא, וכי "אף אחד לא מתייחס לזה שהסטודיו שלי סגור ונעול כבר חודשים".

"אני ישנה באוהל בכנסת, ואם צריך אני גם אשבות רעב ואפתח בסופו של דבר בניגוד לחוק", המשיכה בזק בדבריה. "עשו מאיתנו עבריינים. המתאמנות שלי מתחננות שאני אפתח, אני השפיות שלהן, הבריאות הנפשית שלהן. אני שומרת להן על אורח החיים הבריא, כי כשמפסיקים להתאמן מתחילים גם לאכול בצורה לא נכונה, הבדיקות הופכות להיות לא תקינות, המצב הנפשי מתדרדר", הסבירה.

עינת בזק. באדיבות המצולמת, אתר רשמי
"אני ישנה באוהל בכנסת". עינת בזק, בעלת סטודיו מהוד השרון/אתר רשמי, באדיבות המצולמת

לדבריה, "אף אחד לא באמת הוכיח שבחדרי הכושר ובסטודיו נדבקים, אנחנו שומרים על המרחק, על הכניסה והיציאה של אנשים, על כל תנאי התו הסגול. אבל מתייחסים אלינו כ'מצורעים', כאילו מדובר כאן באירועים המוניים כמו חתונות. יש לנו שליטה, רישומים, הצהרות בריאות". בזק התייחסה גם לפיילוט פתיחת הקניונים והשווקים שהחל ביום שישי האחרון, ואמרה: "אני ראיתי את מה שהלך בקניונים בסוף השבוע. יש גם תמונות מהשווקים. אז איפה הכי בטיחותי להיות - בקניון, בשוק או בסטודיו שלי? אותם פתחו כי יש להם לובי בכנסת. יש שרים שדואגים להם, לנו אף אחד לא דואג".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי "בשלב זה, התחלואה נמצאת בעלייה - דבר שאינו מאפשר פתיחת חדרי כושר ותחומים נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully