וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבסורד ההנחיות: כך תרמו הוראות משרד הבריאות להכשלת פיילוט הקניונים

התמונות שהגיעו ממרכזי הקניות שהראו עומסים הביאו את אדלשטיין להודיע כי המשך ניסוי פתיחת הקניונים ייבחן מחדש. אלא שהתנאים שהציב המתווה שאושר בקבינט עודדו את התורים כשחנויות ענק הוגבלו ל-10 קונים, וכשמועד הפתיחה אושר בסופ"ש שבו מסתערים הקונים על החנויות

בווידאו: עומסים בקניונים המשתתפים בפיילוט/צילום: יותם רונן, סוניה גורודיסקי

פיילוט הפתיחה של הקניונים אמור היה להבטיח פתיחה "בטוחה" של 15 קניונים ברחבי הארץ, כדי שבשלב מאוחר יותר ייפתחו אחריהם גם קניונים נוספים. אלא שההנחיות האבסורדיות של המתווה משיגות בינתיים תוצאה הפוכה לחלוטין ועלולות לגרום לכישלון הפיילוט כבר בהתחלה.

שר הבריאות יולי אדלשטיין רמז רגע לפני כניסת השבת שהמשך פיילוט הקניונים ייבחן מחדש במוצאי שבת. זאת, לאחר התמונות שהתפרסמו ובהן נראו התורים הארוכים והתקהלויות בקניונים ביום שישי. ואולם, על פי תנאי הפיילוט אין פלא שזאת התוצאה.

פיילוט פתיחת הקניונים, קניון איילון רמת גן, 27 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
אדלשטיין יבחן מחדש. לקוחות בקניון איילון ברמת גן/ראובן קסטרו

התורים הארוכים ביותר נרשמו ליד חנויות הרשתות הגדולות כמו H&M, מנגו, גולף וזארה. לרוב, מדובר בחנויות ענק שמסוגלות להכניס בימים כתיקונם עשרות לקוחות ומעסיקות בכל משמרת מספר נכבד של מוכרים וקופאים. אלא שהנחיות המתווה מגבילות את כל חנויות הקניון להכניס לקוח אחד בכל 7 מ"ר, עד למקסימום של עשרה לקוחות בו זמנית, גם אם מדובר בחנות מרווחת במיוחד. התוצאה: חנויות ריקות ותורי ענק בכניסה. בחלק מהן, ניתן היה להמתיק את ההמתנה עם סוכריות או כוסות מים המוצבים בכניסה.

בנוסף, מתוך כ-320 קניונים בישראל, במסגרת הפיילוט נפתחו 15 בלבד. לכן, העומסים לא היו אמורים להפתיע איש. במיוחד, לאחר חודשיים וחצי של סגר, חילופי עונות ותפקוד לקוי של דואר ישראל בתקופת הקורונה המתבטא בתורים ארוכים ועיכובים בקבלת החבילות. כל אלה גרמו לעשרות אלפי ישראלים לנהור לקניונים ביום שישי. גם מבצעי ה"בלאק פריידיי" שיחק תפקיד חשוב. על הממשלה להודות לציבור הקונים שבמקום להזמין ברשתות, הם רצו לעודד את הרשתות בישראל.

עוד בוואלה!

הפיילוט יצא לדרך: הקניונים נפתחו מחדש, וגם התורים חזרו

לכתבה המלאה
פיילוט פתיחת הקניונים, קניון איילון רמת גן, 27 בנובמבר 2020. ראובן קסטרו
רק 15 קניונים נפתחו. תור בקניון איילון במסגרת פיילוט הקניונים/ראובן קסטרו

לקניונים שלא השתתפו במרד הקניונים לא ניתן זמן להיערך, ולמעט ששת הקניונים השייכים לשתי הקבוצות הגדולות -עופר ועזריאלי - תשעת הנוספים קיבלו הודעה בלילה שלפני שמותר להם לפתוח, שעות ספורות לפני הפתיחה באחד מימי המכירות החשובים של השנה. לכן, בקניונים אלה חלק מהחנויות היו סגורות, בגלל שבעליהן פשוט לא הספיקו להיערך. אם היו נפתחות, זה היה מקל במעט על התורים הארוכים.

  • עוד באותו נושא:
  • קניונים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully