וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החיסון המתקרב, מרקל מהדקת את ההגבלות: "יישארו לעתיד הקרוב"

עודכן לאחרונה: 27.11.2020 / 9:36

קנצלרית גרמניה אמרה כי יש "אור בקצה המנהרה", אך הדגישה כי הצעדים לבלימת הקורונה לא יוסרו בחודשים הקרובים. בחג המולד תהיה הקלה על מספר המתקהלים, אך במדינה מטילים ספק לגבי המדיניות ביחס להשארת הלימודים פתוחים. "ההחלטות מתונות באופן מפתיע"

בווידאו: הפגנה של אלפי אנשים בגרמניה נגד הממשל/צילום: שקד אורבך, עריכה: שאול אדם

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל אמרה אתמול (חמישי) כי "הסגר הרך" עשוי להימשך גם לתוך השנה החדשה, וכי המדינה תצטרך לחיות עם ההגבלות לבלימת מגיפת הקורונה "בעתיד הנראה לעין". זאת על אף שאמרה כי יש עם כמה חיסונים מבטיחים העומדים לפני אישור, אולי אפילו לפני חג המולד, יש סיבה לאופטימיות. "זה לא יפתור את הבעיה מיד, אבל יש אור בקצה המנהרה", אמרה. היא הפצירה באזרחים להיות סבלניים להגבלות.

מרקל וראשי 16 המדינות הפדרליות בגרמניה הגיעו אתמול להבנות על על הארכת ההגבלות והידוקן, פרט להקלות לכבוד חופשת חג המולד שיאפשרו לאזרחים לחגוג יחד. בעוד שהסגר הנוכחי יסתיים רשמית ב-20 בדצמבר, מרקל ציינה כי סביר להניח שהוא יתארך שוב. "נצטרך להמשיך לחיות עם ההגבלות בעתיד הנראה לעין", אמרה מרקל לאיגוד המעסיקים BDA.

בריאיון טלוויזיה לערוץ RTL הוסיף ראש הסגל שלה, הלג בראון, כי החיים לא יחזרו לקדמותם עם תחילת השנה החדשה. "חודשי החורף הקשים עוד לפנינו", הדגיש. "זה יימשך עד מרץ". לדבריו, "האיפוק הזה שכולנו היינו צריכים להפגין, הוא ילווה אותנו לאורך ינואר, פברואר ומרץ, ויהיה כרוך בצעדים מגבילים אם ההתנהגות שלנו לא תספיק".

קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל במהלך ישיבת הממשלה בברלין 25 בנובמבר 2020. רויטרס
שומרת על אופטימיות זהירה. מרקל/רויטרס

על פי ההגבלות שסוכמו ברביעי, הברים והמסעדות יישארו פתוחים רק לטייקאווי, בזמן שגני ילדים, בתי ספר וחנויות יישארו פתוחים. החל מ-1 בדצמבר, מפגשים פרטיים יוגבלו לעד חמישה מבוגרים, ולעשרה בחג המולד. האזרחים מתבקשים להימנע ממגע עם אנשים אחרים במשך שבוע לפני מפגשם עם המשפחה בחג המולד.

מרקל אמרה כי לסגר השני שנכנס לתוקף בתחילת החודש יש השפעה מסוימת בהאטת התפשטות הנגיף. "אי אפשר לחשוב איפה היינו נמצאים היום לולא היינו מוכנים למאמץ הלאומי הזה לפני ארבעה שבועות", אמרה הקנצלרית. ואולם, אמנם הגידול האקספוננציאלי נעצר, אך מספר המאוחבנים היומי נותר גבוה.

הסוכנות לבקרה על מחלות בגרמניה אמרה היום כי 22,268 נדבקים חדשים נרשמו במהלך 24 השעות האחרונות, ירידה של כ-300 לעומת המצב בשבוע שעבר. בשמונת הימים האחרונים מתו יותר מ-200 חולי קורונה, ו-389 נרשמו ביממה האחרונה.

ההגבלות החדשות התקבלו בספקנות בכלי התקשורת בגרמניה, ופרשנים רבים השמיעו דאגה מהיעדר הנחיות ברורות ואמצעי דרסטיים מספיק כדי לעצור את היקף הנדבקים.

ב"דר שפיגל" נכתב כי הארכת הסגר מראה "כיצד אפילו לקנצלרית הבלתי-נלאית נגמר הכוח אחרי שמונה חודשים של מגיפה". בעיתון "די וולט" הטילו ספק בהתעקשות הממשלה להשאיר את בתי הספר פתוחים בכל מחיר, למרות האינדיקציות שמצביעות על כך שתלמידים בשכבות הבוגרות הם מקור מרכזי להפצת המחלה. "ההחלטות האחרונות לגבי מוסדות חינוך הן מתונות באופן מפתיע", נכתב בעיתון המזוהה עם המרכז-ימין בגרמניה.

מסעדה ריקה בברלין, גרמניה, 28 באוקטובר 2020. רויטרס
ההגבלות ילוו את גרמניה גם לתוך השנה הבאה. מסעדה ריקה בברלין/רויטרס

בהילדבורגהאוזן שבתורינגיה, המוקד האדום ביותר בגרמניה, הרשויות נדרשות לבדוק את הילדים באופן מאסיבי כדי לקבוע עד כמה הם תורמים להדבקה ההמונית. המחוז שבמזרח גרמניה רשם שיעור שיא של 603 מקרים למאה אלף איש בשבעת הימים האחרונים, יותר מפי ארבעה מהממוצע הארצי.

"אנחנו נעשה את הבדיקה ההמונית הראשונה לילדים ולצעירים, שיכולים להיבדק בחינם, החל מיום שלישי הבא", אמר ראש ממשלת תורינגיה, בודו רמלוב, לרשת ARD. "ואז נדע בפעם הראשונה: עד כמה בתי ספר וגני ילדים בטוחים?".

הסגר באזור הוחרף מאז אתמול: הגנים ובתי ספר סגורים, והתושבים מורשים לצאת מבתיהם רק בנסיבות הכרחיות. ההגבלות המקומיות יימשכו עד 13 בדצמבר. כחלק מסצינה הולכת וגדלה בגרמניה להגבלות הקורונה, כ-400 איש הפגינו בלילה האחרון בכיכר השוק בהילדבורגהאוזן והפרו את העוצר. המשטרה אמרה כי היא השתמשה בגז פלפל לפיזור המפגינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully