וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכונית התנגשה בשערי לשכתה של מרקל בברלין

עודכן לאחרונה: 25.11.2020 / 20:22

המשטרה עצרה את הנהג, על כלי הרכב שלו היה כתוב "עצרו את הגלובליזציה" ו"רוצחי זקנים וילדים". לא היו נפגעים או נזק משמעותי. אותו נהג נעצר ב-2014 אחרי תקרית דומה. המשטרה בוחנת אם יש מניע למעשיו או שהוא סובל מבעיות נפשיות

בווידאו: מכונית התנגשה בשערי לשכתה של מרקל בברלין/צילום: רויטרס

מכונית התנגשה היום (רביעי) בשערי לשכתה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. על כלי הרכב נחרט "עצרו את מדיניות הגלובליזציה" ו"רוצחי ילדים ומבוגרים ארורים". לא היו נפגעים או נזק משמעותי בתקרית, ולזירה הגיעו עשרות שוטרים וכבאים. הנהג, בן 54, כבר היה מעורב בתקרית דומה ב-2014, כשגם אז מרקל הייתה הקנצלרית. אז, על המכונית נכתבו סיסמאות שונות, באחת הייתה קריאה למגר את שינויי האקלים, ובשנייה נכתב: "ניקול, אני אוהב אותך".

המשטרה אמרה כי הוא בוחנת אם היה מניע מאחורי המעשים של הנהג, או שהוא סבל מבעיה נפשית. בממשלה הדגישו כי לא נשקפה בשום שלב סכנה למרקל או לכל גורם אחר. לשכת הקנצלרית, הסמוכה למבנה הפרלמנט, מנותקת מכל כביש ראשי.

מרקל כינסה הבוקר מפגש וידאו עם ראשי מדינות המחוז של גרמניה, ולדון עמם בהמשך הגבלות הקורונה והמשך הצעדים למאבק במגיפה. בשבועות האחרונים נערכו הפגנות סוערות נגד ההגבלות, אך לא ידוע על קשר בין האירועים.

סריקות במכונית שהתנגשה בעוצמה בשער הכניסה למשרדה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בברלין 25 בנובמבר 2020. רויטרס
שוטר סורק את המכונית בזירה, היום/רויטרס

בברלין יש סצינה פעילה של השמאל האנטי-גלובליסטי, שחבריו רוצים לעצור את מיזמי הפיתוח של החברות הבינלאומיות הגדולות ולהשתלט על בתים ריקים. מרקל, שנמצאת בשלטון כבר 15 שנה, תסיים את תפקידה בשנה הבאה ולא תתמודד שוב בבחירות שייערכו בנובמבר.

התקרית התרחשה בזמן שאירופה נמצאת בכוננות גבוהה אחרי שורת פיגועים בחודש האחרון בפריז, בניס ובווינה, שבהם נהרגו שמונה בני אדם. אתמול נפצעו שני בני אדם בפיגוע בעיר לוגאנו שבשוויץ על ידי אישה התומכת בדאעש.

זירת התנגשות הרכב בשער הכניסה למשרדה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בברלין 25 בנובמבר 2020. רויטרס
זירת התנגשות הרכב בשער הכניסה למשרדה של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בברלין 25 בנובמבר 2020/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully