וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנאס"א מתכוננים לתרחיש הגרוע ביותר: אסטרואיד בגודל חצי ק"מ מתקרב לכדור הארץ בשבוע הבא

26.11.2020 / 0:01

בראשון הקרוב צפוי לעבור לא רחוק מאיתנו אסטרואיד ברוחב חצי קילומטר ובגובה 800 מטר במרחק שבגללו הוא הוגדר כבעל פוטנציאל לנזק. למרות שאין שום סיכוי שהוא יתנגש בכדור הארץ בנאס"א מתכוננים לתרחיש הגרוע מכל

הפלנטה בסיכון? "יש סבירות גבוהה לפגיעת אסטרואיד בכדור הארץ"/עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

אסטרואיד עצום צפוי לחלוף על פני כדור הארץ בתחילת השבוע הבא. האסטרואיד העצום, שאורכו 0.51 קילומטר (בדיוק כמו גשר הזהב בסן פרנסיסקו) וגובהו כמו של המגדל הגבוה ביותר בעולם, הבורג' חליפה שבדובאי - מעל 800 מטר, נע במהירות מסחררת של 90 אלף קמ"ש והוא יחלוף במרחק של 4,302,775 קילומטרים מכדור הארץ (זה נשמע רחוק אבל במונחי חלל זה ממש קרוב). אבל אפשר להרגע - אין לו שום סיכוי לפגוע בו.

אסטרואיד חולף ליד כדור הארץ. Giphy
אין סיבה לפחד/Giphy

האסטרואיד התגלה לראשונה על ידי מדענים בניו מקסיקו ב-29 בנובמבר 2000, והם עוקבים אחריו מאז. הוא נקרא בשם הקליט אסטרואיד 153201 2000 WO107 והוא צפוי לעבור ביום ראשון, ה-29 בנובמבר בשעה 12:09 שעון ישראל בסמוך לכדור הארץ. בנאס"א הסבירו שהאסטרואיד הוגדר כ-NEA, אסטרואיד סמוך לכדור הארץ, כיוון שהווא יהיה במרחק של 1.3 יחידות אסטורונמיות מאיתנו, ובנוסף הוא הוגדר כ-PHE - אסטרואיד בעל פוטנציאל נזק. בנוסף הוא הוגדר כאסטרואיד מסוג אפולו, אסטרואידים שמסלולם סביב השמש בדרך כלל חוצה את מסלול כדור הארץ והם עלולים להוות סכנה.

למרות כל ההגדרות האלה, ולמרות שהוא עצום, לא נוכל לראות את האסטרואיד מכדור הארץ. ולמרות העובדה שיש אפס אחוז סיכוי שהוא יתנגש בכדור הארץ, בנאס"א עדיין החליטו להכנכנס לכוננות הלאומית שננקטת כלפי אסטרואידים שעשויים לגרום לנזק לכדור הארץ והם מתכוננים לתרחיש הגרוע ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully