וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ בכנס למיגור אלימות נגד נשים: "הן בעלי חיים עם זכויות"

עודכן לאחרונה: 23.11.2020 / 19:25

נתניהו השתתף עם רעייתו באירוע בכנסת לציון היום הבינ"ל למיגור אלימות כלפי נשים, שיחול ברביעי, ואמר כי"נשים זה לא בעל חיים שאתה יכול להכות בו". השרה לוי אבקסיס וח"כ מארק הציגו תכנית לרשות לאומית למניעת אלימות במשפחה: "נפעל בכלים שונים למיגור התופעה"

בווידאו: נתניהו משווה בין נשים לבעלי חיים בכנס למיגור אלימות נגד נשים/צילום: ערוץ הכנסת

הכנסת ציינה היום (שני) את היום הבינלאומי למיגור אלימות כלפי נשים שיחול ביום רביעי. ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נשאו דברים במהלך האירוע, שאותו יזמו השרה לקידום קהילתי אורלי לוי אבקסיס וחברת הכנסת אסנת מארק (הליכוד), והוא נערך בהשתתפות ארגוני נשים.

נתניהו אמר במהלך האירוע כי יפעל למימוש היוזמה להקים את הרשות הלאומית למניעת אלימות במשפחה. "אף אדם אינו קניין של אדם אחר", הוסיף, "ילדים ונשים חיים תחת אלימות וזה נורא לראות. זה קושר בין כולנו בחברה, אין הצדקה תרבותית לאלימות נגד נשים, להתעללות ולא לרצח. הם צריכים להיעלם מהעולם".

לאחר מכן, אמר נתניהו כי "נשים זה לא בעל חיים שאתה יכול להכות בו, והיום אנחנו אומרים גם בבעלי חיים אתה לא מכה". לדבריו, "אנחנו מבינים שיש תובנה ויש אינטליגנציה, ויש קוגניציה ורגשות גם לבעלי חיים. אנחנו מאוד מתחברים לזה אז אנחנו חומלים על בעלי חיים, נשים הן בעלי חיים, ילדים הם בעלי חיים, בעלי חיים עם זכויות. והדבר הזה צריך לעבור מן העולם".

אירוע לציון היום הבין - לאומי למיגור אלימות כלפי נשים בהשתתפות: ראש הממשלה, בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו 23 בנובמבר 2020. -, אתר רשמי
"נקים את הרשות הלאומית למניעת אלימות במשפחה". נתניהו ורעייתו שרה/אתר רשמי, -

"אנחנו צריכים להנחיל לילדינו שכל אדם הוא אדם, ואין הצדקה לשום אלימות וחלילה מעבר לכך. זו המשימה החשובה ביותר שלנו", הוסיף ראש הממשלה. "אני אופטימי משום שנראה שהמטוטלת האנושית נעה בכיוון הזה. אני מודה על העבודה הנפלאה שאתם עושים ונמשיך יחד".

בעקבות הפרסום נמסר מלשכת ראש הממשלה: "מדובר בעוד עיוות תקשורתי מגוחך. ראש הממשלה נתניהו שדיבר היום מעומק ליבו על זכויות נשים ונגד כל פגיעה בהן, רק נתן דוגמה להתעללות בחלק קטן מנאומו כשדיבר גם על פגיעה בבעלי חיים, אך בשום אופן לא התכוון להשוות ביניהם".

אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, אמרה בנאום שנשאה כי "כאמא, כאישה, כבת, כפסיכולוגית, אני מבקשת לעשות יותר - עוד אכיפה ועוד תקציבים להילחם באלימות נגד נשים". נתניהו הוסיפה, "כל אישה שמרגישה סכנה חייבת להתלונן, אל תפחדי, אל תוותרי, אל תקווי שזה ישתנה, בואו נילחם בזה".

השרה לחיזוק וקידום קהילתי אורלי לוי אבקסיס וח"כ אסנת מארק, אמרו במהלך הדיון כי הן גיבשו תכנית להקמת רשות לאומית למניעת אלימות במשפחה. התכנית הוגשה לראש הממשלה, שהביע תמיכה בנושא. לוי אבקסיס הסבירה כי לרשות תהיה סמכות לאכוף ולפקח, והיא תתכלל את פעילות הרשויות השונות והמגזר השלישי. ח"כ מארק אמרה כי "הרשות תפעל למתן סיוע למשפחות בסיכון, תקים יחידות הסברה ומערכות חינוך ותפעל בכלים שונים למיגור אלימות במשפחה".

אירוע לציון היום הבין - לאומי למיגור אלימות כלפי נשים בהשתתפות: ראש הממשלה, בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו 23 בנובמבר 2020. -, אתר רשמי
מיוזמות האירוע. אוסנת מארק, היום/אתר רשמי, -

השרה לוי אבקסיס הוסיפה כי "לאורך השנים התכנסו ועדות ועוד ועדות, ונכתבו דוחות על גבי דוחות ובכולם מצוינים, לעתים אפילו נדמה מועתקים משנה לשנה, אותם הכשלים, אותם החסמים, אותן העוולות כלפי הנרצחות והילדים הכלואים במעגל הסבל".

לדברי לוי אבקסיס, "היעדר שיתוף פעולה בין הרשויות, המלצות שלא יושמו בשטח, תקציבים שלא מומשו גם כאשר הממשלה החליטה להעביר, לא רואים אותם מחלחלים ולא רואים עבודה אמיתית של המשרדים כדי שיגיעו לכל אחת ואחת".

נתניהו ציין כי עם הקמת הרשות תהיה אפשרות להגדיר את המשימות בצורה מסודרת, לתעדף אותן, ולהוציא אותן אל הפועל. "יש כאן שרשרת פעולות, שכל אחת מהן חשובה בפני עצמה ליצירת המכלול: חינוך, מניעה, אכיפה, שפיטה, הטלת עונשים, ואף שיקום של גברים אלימים".

יו"ר הכנסת יריב לוין אמר כי "הכנסת בהחלט גאה שבמשך עשורים רבים אנחנו ניצבים בחזית המאבק החשוב הזה, גם באמצעות קידום חקיקה מתאימה ודיונים כפי שאנחנו מקיימים היום, כדי להבטיח שתהיה פעולה מתואמת של כל הגורמים הנוגעים בדבר". הוא הוסיף כי "בימים אלה, כשאנחנו מתמודדים במשבר הקורונה, הקושי רק הולך ומתעצם. הלחצים שהמשבר והמציאות הזו יוצרים, בוודאי מחייב אותנו לתשומת לב מיוחדת בעניין הזה".

יו"ר הוועדה לקידום מעמד האשה, עודד פורר, תקף את דברי נתניהו, ואמר כי "שמעתי היום את הדברים האומללים בכנס למיגור האלימות במשפחה. אני רוצה לתת מסר אחד לראש הממשלה - אל תבוא לכנסים, אל תצא בהצהרות ואל תתבלבל במשפטים שאתה מוציא בנושא הזה. פשוט תעשה את מה שהממשלה שלך החליטה, ותקדם את החוק לאיזוק אלקטרוני שתקוע בוועדת העבודה, תקדם את היחידה לפיקוח שהבטיח השר הקודם לביטחון הפנים, ותקים רשות למלחמה באלימות במשפחה".

בתקופת הקורונה חלה עלייה בדיווחים על אלימות במשפחה. לפי משרד העבודה והרווחה בחודשים מרץ עד אוקטובר נפתחו 2,885 תיקים בנושא אלימות במשפחה במחלקות לשירותים חברתיים, לעומת 2,353 תיקים בתקופה המקבילה אשתקד - עלייה של כ-20%. כמו כן, חל זינוק במספר הפניות למוקד 118 של המשרד בנושא. בחודשים מרץ עד אוקטובר נרשמו 7,201 פניות לעומת 2,530 בתקופה זו ב-2019.

לפי משרד הרווחה, מאז שנת 2004 נרצחו בישראל 180 נשים בידי בני זוגן. מתחילת שנת 2020 נרצחו 20 נשים, 12 מתוכן על ידי בני זוגן. בשנת 2019 נרצחו 23 שנים, 16 על ידי בן הזוג שלהן ו-7 על ידי בן משפחה אחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully