וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: מערכת החינוך תיפתח כמתוכנן, זה לא עומד להשתנות

רה"מ הבהיר בישיבת הממשלה כי פתיחת לימודים כיתות ה'-ו' וי"א-י"ב לא תיעצר בעקבות העלייה בתחלואה. ממונה הקורונה אש אמר שהוא מבין את הקריאה להאיץ את החזרה למסגרות, אך הוסיף: "צריך לראות איך עושים את זה בצורה בטוחה"

מנכ"ל משרד הבריאות מעריך שיש סיכוי להגבלות בחנוכה אם התחלואה תעלה/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר היום (ראשון) שפתיחת מערכת החינוך לא תיעצר בעקבות העלייה בתחלואה. "כיתות ה'-ו' וכיתות י"א-י"ב ייפתחו כמתוכנן. זה לא עומד להשתנות", אמר בישיבת הממשלה. ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, הביע עמדה דומה, ואף אמר כי הוא מבין את הקריאה להאיץ את המסגרות.

"צריך לראות איך עושים את זה בצורה בטוחה", הוסיף אש בביקור עבודה ראשון בעיריית ירושלים. לדבריו של אש, המאבק בקורונה לא ייפסק עם הגעת החיסונים. "יש לנו תקופה של חודשים שנצטרך להתמודד עם המחלה גם כאשר החיסונים יגיעו. ייקח זמן עד שיתנו את החסינות הכלל אוכלוסייתית".

רה"מ נתניהו בדיון על הפסקת כהונה של ראש הממשלה מחמת הגשת כתב אישום, כנסת, 18 בנובמבר 2020. דני שם טוב, דוברות הכנסת, אתר רשמי
הפתיחה לא תיעצר. נתניהו/אתר רשמי, דני שם טוב, דוברות הכנסת

לדבריו של אש, "התקווה שלנו והאופק זה בהחלט החיסונים, ובשבועות האחרונים היו התפתחויות מאוד יפות אבל צריך לדעת שצריך אורח רוח בעניין הזה". הוא הסביר כי "יש אתגר גדול מאוד בלעודד אוכלוסייה להתחסן ונערכים לזה גם בהיבט הלוגיסטי וגם בהסברתי. נצטרך להגיע לכך שמרבית האוכלוסייה מתחסנת בצורה המהירה ביותר כדי שנגמור עם הסיפור הזה כמה שיותר מהר".

ממונה הקורונה התייחס גם לעלייה בתחלואה בעקבות הקלת ההנחיות. "בעקבות היציאה מהסגר שהיה יש לנו עלייה קצת איטית בשבוע האחרון", אמר. "זו נקודה מאוד מורכבת, כי רוצים להרחיב את פתיחת המשק והחינוך, ומצד שני לא רוצים להגיע למצב שבו התחלואה קופצת ואנחנו מאבדים שליטה עליה".

עוד בוואלה!

בני הנוער נשארים בבית, והדיכאון והסכנות נותרים איתם

לכתבה המלאה
ביקור פרופסור נחמן אש בעיריית ירושלים, 22 בנובמבר 2020. רוני כנפו, צילום מסך
"יש אתגר גדול בלעודד אוכלוסייה להתחסן". ממונה הקורונה, היום/צילום מסך, רוני כנפו

לפי מתווה משרד החינוך לחזרה ללימודים, כיתות א'-ב' ילמדו בכיתות מלאות במשך חמישה ימים בשבוע לאורך חמש שעות, בעוד כיתות ג'-ד' ימשיכו בהתאם למתווה הקודם - למידה בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים למשך חמישה ימים.

בכיתות ה'-ו' ילמדו גם כן בקבוצות קבועות של עד 20 תלמידים, ולמשך לפחות שלושה ימים בשבוע ו-14 שעות שבועיות. גם בכיתות י"א-י"ב ילמדו באותן הקבוצות, לפחות יומיים בשבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully