וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודה בקריאה חריפה למשטרה: "כנסו באבא של ארגוני הפשיעה"

18.11.2020 / 14:04

במהלך דיון במליאת הכנסת על הצעת החוק בנושא החזקת נשק שלא כדין נשא יו"ר הרשימה המשותפת נאום תקיף נגד התנהלות המשטרה בסוגיית האלימות בחברה הערבית. "קוראים לכם לכסח להם את הפרצוף, אנחנו רוצים לחיות בחברה ללא נשק", אמר

בווידאו: עודה במליאת הכנסת קורא למשטרה "להיכנס בארגוני הפשיעה"/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה נשא היום (רביעי) נאום תקיף במליאת הכנסת בו מחה על האלימות הגואה בחברה הערבית. במהלך דיון בהצעת החוק בנושא החזקת נשק שלא כדין עודה אמר כי "94 מהשכנים שלי, מהאחים שלי, נהרגו השנה".

עודה פנה למשטרה בקריאה חריפה. "אנחנו, הרשימה המשותפת, קוראים לכם להיכנס באבא שלהם, לכסח להם את הפרצוף, תכסחו את הפרצוף של ארגוני הפשיעה המאורגנת - אנחנו רוצים לחיות בחברה ללא נשק", קרא יו"ר הרשימה המשותפת.

איימן עודה בדיון במליאת הכנסת, 5 באוגוסט 2020. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
"זה או אנחנו או ארגוני הפשע". עודה/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

"כמה פעמים עמדנו פה והצגנו נתונים כל כך גרועים על הגזענות ההורגת על האפליה ההורגת, לא פחות מהמילה הורגת. אני רוצה להגיד לכם שהמאבק שלנו עכשיו עומד על כך - זה או אנחנו או ארגוני הפשע. ואתם צריכים להחליט - או שאתם עם החברה שלנו או שאתם עם ארגוני הפשע", אמר עודה.

יו"ר הרשימה המשותפת פנה לחברי הכנסת במליאה והוסיף כי "אין לכם מושג מה זה להיות הורה ערבי שמחסיר פעימה בכל פעם שהבן שלנו יוצא מהבית. אין לכם מושג מה זה להיות צעיר ערבי שנמצא בסיכון מירי חי - פי מאה מאשר מוות מנגיף הקורונה. בכמה ניחומי אבלים אחנו עוד נבקר? כמה פעמים נסתכל בעיניים להורים השכולים? אם היה לי שקל אחד כל פעם שהממשלה הבטיחה תכנית לטפל בארגוני הפשע, כבר היה לי תקציב שלם לתכנית רצינית. אנחנו רוצים מעשים ולא דיבורים".

זירת החשד לרצח בלוד 13 בפסטמבר 2020. -, אתר רשמי
"קוראים לכם להיכנס באבא שלהם". כוחות משטרה מחוץ לזירת רצח בלוד, ספטמבר/אתר רשמי, -

דבריו של עודה נאמרו בדיון בקריאה טרומית על הצעת החוק שיזם, ולפיה, ייקבע עונש מינימום לעבירות שעניינן רכישת נשק, החזקתו או הובלתו, בניגוד לחוק. לפי ההצעה, יוטל עונש מינימום של מחצית מהעונש הקבוע כיום בחוק. כמו כן, מוצע לקבוע כי מי שיעביר למשטרה או לצבא נשק שהוחזק בלא רשות בתוך 180 ימים מיום פרסום החוק, לאחר אישורו, לא יואשם בביצוע עבירה זו, אלא אם כן הנשק היה מעורב בעבירה מסוג פשע.

העונש המקסימלי כיום בחוק על החזרת נשק לא חוקי הוא של שבע שנות מאסר, נשיאת נשק לא חוקי הוא של עשר שנות מאסר ועל סחר בנשק הוא 15 שנות מאסר. ההצעה של עודה מבקשת לקבוע כי יוטלו עונשי מינימום של חצי מהעונש המקסימלי לצד קנס כספי בסך 25 אלף שקלים. עודה הסביר כי ההצעה נולדה בעקבות כך שרבים מהמקרים מסתיימים כיום בעונשים קלים של פחות משנתיים מאסר או עבודות שירות וקנס, באופן שלא מרתיע כלל.

ההצבעה על הצעת החוק נדחתה למועד אחר, בשל רצון להגיע לסיכומים. מאוחר יותר פרסמו שר המשפטים אבי ניסנקורן וח"כ עודה הודעה משותפת לפיה הם שוחחו בימים האחרונים על הצעת החוק, וסוכם כי ניסנקורן יכנס בהקדם דיון מטה בהשתתפות נציגי הייעוץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה, על מנת לבחון דרכים להחמרת הענישה בתופעה החמורה של סחר ושימוש בנשק בלתי חוקי.

"לא נבחרנו כדי להגיע לניחומי אבלים, נבחרנו כדי למנוע אותם", כתב עודה בטוויטר לאחר הדיון. "חייבים לעקור את ארגוני הפשע מהשורש. ברחובות. בחקירות. בבתי המשפט. עד שנחיה בחברה נקייה מאלימות. ‏הצעתי היום קביעת עונשי מינימום לצד קנס מחמיר על עבירות נשק. מברך על ההיענות של אבי ניסנקורן לקדם זאת יחד דרך משרד המשפטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully