וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד לרצח בצפון: גבר התנגש במכונית גרושתו ודקר אותה למוות

עודכן לאחרונה: 17.11.2020 / 4:59

בת 37 נרצחה לפי החשד בידי הגרוש שלה, שדקר אותה עם מברג כשהם חזרו מדיון בביהמ"ש בנוגע להסדרי ראיה ל-5 ילדיהם. המשטרה עורכת סריקות לאיתור החשוד הנמלט, רביע כנאענה. הוא נאסר בעבר בגין אלימות במשפחה, והאישה שהתה כשנה במקלט לנשים מוכות בשל איומים מצדו

בווידאו: גבר בעראבה רצח את אשתו ונמלט מהמקום/צילום: מד"א

אישה בת 37 נדקרה למוות היום (שני) בכניסה לעיר עראבה שבגליל, לפי החשד בידי בעלה לשעבר, רביע כנעאנה בן ה-40. על פי החשד, כנעאנה התנגש ברכבה של האישה, דקר אותה כמה פעמים בגב ובחזה באמצעות מברג - ונמלט בנסיעה מהמקום. צוותי מד"א שהגיעו לזירה העניקו לבת ה-37 טיפול רפואי, ופינו אותה במצב אנוש תוך ביצוע פעולות החייאה לבית החולים פוריה שבטבריה - שם נקבע את מותה.

האישה, אם לחמישה ילדים בני 18-12, התגוררה קרוב לשנה במקלט לנשים מוכות בעקבות איומים על חייה מצד בעלה לשעבר. כנעאנה אף ריצה בעבר עונשי מאסר בגין עבירות של אלימות במשפחה.

לוואלה! NEWS נודע כי הבוקר, שעות לפני האירוע, החשוד והנרצחת היו בדיון בבית המשפט לענייני משפחה בנוגע להסדרי ראייה לילדיהם. הרצח אירע כשחזרו לעראבה מהדיון.

חשד לרצח אישה בעראבה. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח, היום/דוברות משטרת ישראל

המשטרה פתחה בחקירת האירוע, והכוחות עורכים סריקות נרחבות בליווי מסוק משטרתי לאיתורו ומעצרו של כנעאנה. המשטרה ביקשה את עזרת הציבור באיתורו, וקראה לכל מי שיודע על מקום הימצאו או כל פרט אחר, מתבקש להתקשר למוקד 100 או לתחנת משטרת משגב בטלפון 04-9904444.

כנעאנה, החשוד המרכזי ברצח, ריצה בעבר עונשי מאסר בגין עבירות נוספות מלבד אלימות במשפחה. לפני עשר שנים הורשע בירי לעבר בתי עסק בעראבה, על רקע התנגדותו לממכר ושתייה של אלכוהול. במקרה אחד נסע כנעאנה עם רכבו ליד מסעדת "קאדילק", הממוקמת בקומה השלישית באחד הבניינים בכביש 805 בעראבה. הוא ונוספים שהיו איתו ברכב ירו כמה פעמים באקדח לעבר המסעדה, בה היו באותה העת שבעה בני אדם, וגרמו לנזק במקום.

במקרה נוסף הוא נכנס למכולת ביישוב בה נמכרים משקאות אלכוהוליים. כנעאנה ושניים נוספים נכנסו לבית העסק כשהם רעולי פנים ובידם מיכל עם חומר דליק, אקדח ושני מוטות ברזל, ניפצו בקבוקים וגרמו נזק למקום. כנעאנה אף הכה באמצעות מוט הברזל את בעל המכולת, שנזקק לטיפול רפואי בשל כך. כמו כן, אחד משותפיו הבריח באיומי אקדח לקוח שהיה במקום.

עוד בוואלה!

החשד לרצח בחיפה ובבאר שבע: נג'אח התלוננה בעבר, אירנה לא דיווחה על אלימות

לכתבה המלאה
רביע כנעאנה. -, אתר רשמי
החשוד המרכזי ברצח, רביע כנאענה/אתר רשמי, -

על פי מרכז אמאן למאבק באלימות בחברה הערבית, היא הקורבן ה-88 מתחילת השנה. מנתוני אמאן עולה כי מתחילת 2020 נרצחו 17 נשים ו-71 גברים במגזר הערבי.

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (הרשימה המשותפת) יצאה נגד התנהלות המדינה מול גברים אלימים. "מה שהתחיל כתאונת דרכים התגלה כרצח מכוון של אישה על ידי בן זוגה לשעבר. ממה שלמדתי זה נראה כמו מקרה של אישה שסבלה מאלימות והיתה מוכרת לרשויות", צייצה בחשבון הטוויטר שלה. "אם הרוצח אכן שוחרר מהכלא, עולים שוב הכשלים: אין שיקום מספיק, אין מעקב אחר גברים אלימים, ועדיין אין איזוק אלקטרוני - ורצח הנשים ממשיך".

חשד לרצח אישה בעראבה. דוברות משטרת ישראל
זירת הרצח, היום/דוברות משטרת ישראל

יו"ר נעמת, חגית פאר, יצאה נגד הממשלה בעקבות מקרה הרצח. "נשים ממשיכות להירצח וזה לא מזיז לממשלה הזאת - הן שקופות לנבחרי הציבור", מסרה. "מצד אחד השרים מגנים ומבקרים במקלטים לנשים מוכות, ומצד שני מתמידים בסירובם להעביר תקציבים שהובטחו למאבק באלימות נגד נשים".

לדבריה, "הם משחררים הודעות גינוי, מגיעים לביקורים במקלטים לנפגעות אלימות אבל אף אחד מהם לא דופק על השולחן ודורש את התקציב שהממשלה עצמה אישרה כבר בשנת 2017. אנו עדים לעלייה של מאות אחוזים בפניות לקווי החירום מאז פרוץ הקורונה - הלחצים הכלכליים והנפשיים מחריפים את המצב במשפחות הסובלות מאלימות. אבל כנראה שאותן מאות אלפי נשים שקופות לנבחרי הציבור, הן לא חזקות מספיק כמו אוכלוסיות אחרות כנראה שמקבלות תקציבים גם בלי להירצח".

לפני כשבועיים נורתה למוות עאידה אבו חסין בת ה- 46 במהלך נסיעה ברכב בבאקה אל-גרבייה. צוות מד"א שהגיע לזירת הירי איתר את האישה כשמצבה אנוש, העניק לה סיוע רפואי ופינה אותה לבית החולים הילל יפה בחדרה תוך ביצוע פעולות החייאה - שם נקבע מותה.

לדברי עוברי אורח, רכב שבתוכו נסעו רעולי פנים ירה לעבר הג'יפ שבו נסעה האישה, ומהירי היא נפגעה אנושות. ניידת משטרה שהיתה בקרבת מקום ביצעה מרדף אחרי הרכב היורה. מדובר בקורבן הירי הרביעי במשפחה, כשבחודש יוני האחרון נרצחו שני אחיינים שלה. על פי החשד, גם במקרה זה הירי כוון לבן משפחה אחר. מחקירה ראשונית של המשטרה עלה כי האישה הייתה לבדה ברכב ובדרכה לביתה.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully