וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 חיילים, בהם 6 אמריקנים, נהרגו בהתרסקות מסוק של הכוח הבינ"ל בסיני

סוכנויות הידיעות ואמיר בוחבוט

עודכן לאחרונה: 12.11.2020 / 23:13

בנוסף לאמריקנים, נהרגו בהתרסקות באזור שארם א-שייח חיילים מצרפת וצ'כיה שהיו חלק מכוח המשקיפים שנפרס בשטח המצרי מאז הסכם השלום עם ישראל. חייל אמריקני ששרד את התאונה, שקרתה בשל תקלה טכנית הועבר לטיפול בסורוקה

בווידאו: ההודעה הקולית האחרונה של מג"ד קומנדו מצרי שנלחם בדאעש בסיני/עריכה: עמית שמחה

שמונה חיילים זרים, בהם שישה אמריקנים, נהרגו היום (חמישי) בהתרסקות מסוק בחצי האי סיני במהלך פעולה שגרתית - כך מסר כוח שמירת השלום הבינלאומי, שהוצב בחצי האי מאז הסכם השלום בין ישראל למצרים ב-1979. ההרוגים הנוספים הם חייל צרפתי וחייל צ'כי.

חייל אמריקני נוסף שהיה על המסוק, שהתרסק בשל תקלה טכנית באזור שארם א-שייח, פונה לטיפול רפואי בישראל. בית החולים סורוקה שבבאר שבע מסר כי החייל האמריקני הפצוע נמצא במצב בינוני עד קשה, והוא סובל מפגיעת רב-מערכתית.

שר ההגנה בפועל של ארצות הברית, כריסטופר מילר, אמר כי הוא מביע צער על מותם של ששת החיילים. גם הנשיא הנבחר ג'ו ביידן פרסם הודעת תנחומים בטוויטר.

גורם מצרי, שדיבר בעילום שם, אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי המסוק התרסק מעל הים האדום, מחוץ לשטח הטריטוריאלי של מצרים.

עמדות של צבא מצרים בגבול ישראל, יולי 2015. רויטרס
ישראל ומצרים רואות בכוח הרב-לאומי ערבות ליציבות. עמדות בגבול בין המדינות/רויטרס

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, התייחס לתאונת המסוק ואמר כי הוא משתתף בצער המשפחות והמדינות. "משתתף בצער המשפחות והמדינות מהן נהרגו חיילים בכוח השלום, בעת מילוי המשימה של שמירה על היציבות באזור", מסר גנץ.

הכוח הרב-לאומי, שהוקם כדי לפקח על פירוז חצי האי סיני, קטן בגודלו בשנים האחרונות לאור העמקת שיתוף הפעולה בין המדינות. צבא מצרים נלחם בשנים האחרונות בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בסיני, תוך שהוא זוכה לסיוע של ישראל, לפי פרסומים זרים ובכירים מצרים.

עם זאת, ישראל ומצרים התנגדו בשנים האחרונות לרצונה של וושינגטון לצמצם את מספר חייליה בכוח, שלפי האתר הרשמי שלו מונה 452 חיילים אמריקנים מתוך סך הכוח של 1,154 אנשי צבא מ-13 מדינות. הכוח מתפרס על פני עשרת אלפים קמ"ר בחצי האי.

מצרים רואה בכוח חלק מיחסיה עם ישראל, שחרף חוסר הפופולריות שלהם בקרב רבים במצרים, הביא לה סיוע ביטחוני אמריקני של מיליארדי דולרים. ישראל רואה בכוח נכס אסטרטגי למקרה של תהפוכות פוליטיות באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully