וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין: גם בתרחיש אופטימי - כמות משמעותית של חיסונים לא תגיע השנה

עודכן לאחרונה: 12.11.2020 / 11:23

שר הבריאות אמר לגלי צה"ל שמתנהל מו"מ בנושא החיסונים מול כמה חברות תרופות, והבהיר: "אנו לא יכולים להגיע למצב שבמדינות אחרות יש חיסון ולנו אין". עם זאת, הוא הדגיש שגם לאחר מכן "הריחוק החברתי והמסיכות יישארו איתנו". נתניהו: הסכם עם פייזר ייחתם בימים הקרובים

בווידאו: אדלשטיין מושך את הצעת החוק לפתיחת אילת וים המלח/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אסף דרורי

שר הבריאות יולי אדלשטיין העריך הבוקר (חמישי) כי גם בתרחישים האופטימיים ביותר כמות משמעותית של חיסונים לנגיף הקורונה לא תגיע לישראל השנה. זאת, ברקע המשא ומתן לרכישת חיסונים מחברת התרופות האמריקנית פייזר. "אני לא יודע מתי נתחיל לקבל בפועל את החיסון, כנראה שזה לא יהיה בעוד שבוע-שבועיים", אמר אדלשטיין בריאיון לגלי צה"ל. "אנחנו לא יכולים להגיע למצב שבמדינות אחרות יש חיסון ולנו אין. אנו נמצאים בקשר עם כמה חברות, אם וכאשר ייחתמו ההסכמים - נשמח מאוד להודיע לציבור".

לדבריו, "החיסון יעזור לנו, זו בשורה חשובה לכל העולם, אבל גם אחרי החיסון אנחנו נמשיך לחיות בצל הקורונה. צריך לזכור שחיסון נגד שפעת יעיל ב-40%-60%. אני מציע להתרגל לעובדה שדברים כמו ריחוק חברתי, היגיינה ואפילו המסיכות יישארו איתנו".

תדרוך שר הבריאות יולי אדלשטיין, בית החולים הדסה, 15 ביולי 2020. יונתן זינדל, פלאש 90
"אנחנו נמשיך לחיות בצל הקורונה". אדלשטיין/פלאש 90, יונתן זינדל

אדלשטיין אף אישר כי במשרד הבריאות בוחנים אפשרות להטיל על הציבור עוצר לילי, בכדי להוריד את התחלואה. "אנחנו דנים ברצינות על עוצר לילי וההחלטה תתקבל בימים הקרובים", אמר. "עוד לא ברור מה תהיה התועלת, והשאלה היא אם הוא יהיה מחורר כל כך שאור השמש יזרח דרכו לגמרי". שר הבריאות הדגיש כי לא מדובר בהחלטה פוליטית.

אחרי שאתמול לא הושגו הסכמות על הטלת העוצר הלילי, קבינט הקורונה יתכנס היום פעם נוספת בשעה 12:00. בכירי משרד הבריאות התנגדו להקלות נוספות בתקנות הקורונה, וטענו כי הן עלולות להוביל לעלייה בתחלואה שתחייב חזרה לסגר כולל. ראש הממשלה בנימין נתניהו הסתייג מעמדתם, ואמר שיש להוריד את מקדם ההדבקה כדי להמשיך בהקלות, ואילו בכירי משרד האוצר תמכו בהמשך ההקלות והתנגדו לעוצר הלילי.

ניסוי בחיסון לנגיף הקורונה, 13 באוקטובר 2020. רויטרס, רויטרס
"החיסון לא יגיע בעוד שבוע-שבועיים". ניסוי בחיסון לנגיף הקורונה/רויטרס, רויטרס

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח הלילה פעם נוספת עם מנכ"ל חברת פייזר, אלברט בורלה. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בשיחה נרשמה התקדמות משמעותית שתאפשר חתימה על הסכם בין ישראל לפייזר כבר בימים הקרובים. בשיחה השתתפו גם היועץ המשפטי של פייזר והמשנה ליועמ"ש רועי שיינדורף, "כדי להסיר את כל החסמים והקשיים הבירוקרטיים ולחתום על הסכם".

נתניהו ובורלה קיימו שיחה גם אמש, ובסיומה מסר ראש הממשלה כי הוא "משוכנע שאנחנו נשלים את החוזה עם חברת פייזר".

ראש הממשלה אמר שלשום כי הודעת חברת פייזר על פיתוח החיסון היא בשורה גדולה לאנושות. "זה ייקח עוד זמן, לא ימים ולא שבועות - אבל גם לא שנים", אמר. "הניצחון על הקורונה בא יבוא. יש אור גדול בקצה המנהרה. אני צופה שעוד חברות יודיעו על התקדמות, ואפשר שבזמן הקרוב ביותר".

נתניהו הבהיר כי הוא פועל עם אדלשטיין ואנשי משרדו כדי "להביא חיסונים לאזרחי ישראל, רבים ככל האפשר, מהר ככל האפשר". הוא הוסיף כי "תהיה על החיסונים תחרות עזה, אנחנו מדינה קטנה וכדי שלא נדחק לסוף התור, אני פועל מול המדינות האלה".

חברת הביוטכנולוגיה "מודרנה" בסיאטל, ארצות הברית. רויטרס, רויטרס
מתקדמת בפיתוח החיסון ויש לה הסכם מול ישראל. מודרנה/רויטרס, רויטרס

הודעת נתניהו על המשא ומתן מול חברת פייזר מגיעה לאחר הערכת אגף המודיעין של צה"ל שגם החיסון שמפתחת חברת מודרנה האמריקנית לקורונה צפוי להגיע ליעילות של כ-90%. תוצאות הביניים של הניסוי צפויות להתפרסם בתקופה הקרובה.

ההערכה מתבססת על העובדה כי החיסון של חברת מודרנה מפותח באותה הטכנולוגיה שבה מפותח החיסון של חברת פייזר, שפרסמה לפני יומיים נתוני הצלחה של כ-90% בניסויים שהיא מבצעת. לחברה יש הסכם עם ישראל לאספקת חיסונים לנגיף.

משרד הבריאות: 734 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה האחרונה

לאחר עיכוב בפרסום הנתונים בשל תקלה טכנית, משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי) כי 734 בני אדם אובחנו בקורונה ביממה החולפת. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים בישראל ל-321,684. אתמול התקבלו תוצאות עבור 39,691 בדיקות, כשאחוז החיוביים לנגיף הוא 1.9%. נתוני הבדיקות ותוצאותיהן אינם סופיים ועשויים להשתנות בעדכוני משרד הבריאות הבאים.

מספר החולים הפעילים הוא 8,105. בבתי החולים מאושפזים 564 חולים, מתוכם 137 מונשמים ו-312 חולים קשה. נכון להיום מתו 2,700 בני אדם מנגיף הקורונה בישראל.

אתמול אובחנו 663 בני אדם בקורונה. מספר הבדיקות היה 41,300, מתוכן 1.6% חיוביות לנגיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully