וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ לנתניהו: "כנס את קבינט הקורונה עוד השבוע, חייבים לקבל החלטות"

11.11.2020 / 14:47

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן דרש מראש הממשלה לכנס את פורום השרים, וטען כי הסחבת בקבלת ההחלטות פוגעת במאמצים להורדת התחלואה: "זה לא קורה בקצב מספק". לדבריו, יש להורות בהקדם על הרחבת הסגר בערים האדומות והעלאת גובה הקנסות

בווידאו: גנץ מתייחס למשבר התקציב ואומר שלא יהיה בן ערובה למצב פוליטי של אף אחד/צילום: ערוץ הכנסת

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי, בני גנץ, קרא היום (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס בדחיפות את קבינט הקורונה. זאת, על מנת לקבל החלטות במהרה בנושא הרחבת הסגר על הערים האדומות והעלאת גובה הקנסות. לטענתו, העיכוב בהכרעה בנושאים אלו פוגע במאמצים להוריד את התחלואה.

"נתניהו, עלינו לכנס את קבינט הקורונה עוד השבוע ולתת הנחיות ברורות לציבור", כתב גנץ בחשבון הפייסבוק שלו, והוסיף כי יש לקבל במהרה החלטה על סגירת הערים האדומות. "בשבוע שעבר החלטנו להאיץ את סגירת הערים האדומות בכדי להילחם בעלייה בתחלואה ולבדל בין ערים ירוקות לאדומות", אמר.

"זה לא קורה בקצב מספק, למרות שהורדנו את הקריטריונים", המשיך גנץ, והזהיר מפני עלייה בתחלואה בשל קבלת החלטות האיטית. "אם לא נאיץ את הטיפול בנושא, לא נצליח להוריד את קצב ההדבקה".

שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו במליאת הכנסת בזמן ההצבעה על הצעת החוק לדחיית מועד אישור התקציב. 24 באוגוסט 2020. אורן בן חקון, פול צלמים
"מיליונים מחכים להחלטות שלנו". גנץ ונתניהו בכנסת, באוגוסט/פול צלמים, אורן בן חקון

סוגיה נוספת שהעלה שר הביטחון היא העלאת הקנסות למפרי תקנות הקורונה. "החלטנו גם על העלאת הקנסות - וגם זה לא קרה עדיין - כך לא נוכל לשפר את האכיפה וההרתעה", התריע.

בנוסף לכך, גנץ העלה את סוגיית הפתיחה המחודשת של בתי הספר והמסחר. "מיליוני תלמידים ובעלי עסקים מחכים להחלטות שלנו בקבינט, ולכן דרשתי לקיים דיון עוד השבוע שייתן ודאות ושבו נוכל לדון ביישום ההחלטות שלנו למלחמה בתחלואה: לבצע פתיחה של חלק מהמסחר במתווה חלקי בשטחים פתוחים כפי שהציעו ראשי השלטון המקומי, ואת מערכת החינוך".

אבי, בעל חנות בגדים שפתח, שם שלט של בית כנסת ונקנס ע"י המשטרה, רמת גן, 2 בנובמבר 2020 שפתח בית כנסת. ראובן קסטרו
גנץ קרא להעלאת הקנסות. אכיפת התקנות ברמת גן, החודש/ראובן קסטרו

המתקפה של גנץ מגיעה ברקע אי כינוס קבינט הקורונה, כשראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט לכנס היום שני דיונים בפורומים חלופיים. דיון אחד עוסק באפשרות להטיל עוצר לילי כדי להתמודד עם העלייה במקדם ההדבקה בנגיף הקורונה ומשתתפים בו כמה שרים ונציגי משרדי הבריאות, האוצר וביטחון הפנים. לאחר מכן, ראש הממשלה יקיים דיון על המשך פתיחת מערכת החינוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully