וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממונה הקורונה במגזר החרדי: התחלואה בישיבות נמוכה, אין סיבה לסגור

10.11.2020 / 12:33

אלוף במיל' נומה חשף נתונים לפיהם היקפי התחלואה במוסדות הלימוד אינם גבוהים, וטען כי אין צורך לסגור את הישיבות שנכללות במתווה משרד הבריאות. מתוך 17 אלף נדגמים ב-260 מוסדות, רק 146 נמצאו מאומתים. עם זאת, הוא הזהיר: "יש הפנמה, אבל לאחרונה ישנה שאננות"

בווידאו: 2 ישיבות בבני ברק נקנסו על התקהלות אסורה/צילום: דוברות המשטרה

פרויקטור הקורונה למגזר החרדי, אלוף במיל' רוני נומה, אמר הבוקר (שלישי) בתדרוך לתקשורת כי בחלק מהריכוזים החרדיים נבלמה הירידה ברמת התחלואה. עם זאת, הוא חשף נתוני תחלואה חיוביים בישיבות, לפיהם היקפי התחלואה במוסדות אינם גבוהים, וטען כי אין צורך לסגור את הישיבות.

נומה אמר במהלך התדרוך, "היינו בשלושת השבועות האחרונים במגמת ירידה רצופה אבל בימים האחרונים אנחנו מזהים שבחלק מהמקומות האלה הירידה הזו נעצרה ובמקומות נוספים יש עלייה". עם זאת, נומה אמר כי יש ריכוזים חרדיים שבהם התחלואה ממשיכה לרדת, והבלימה היא "במספרים קטנים", כלשונו. לדבריו, "ככלל, רמת התחלואה במגזר החרדי עדיין נמוכה". נומה ציין למשל את הנתון היומי, לפיו, התגלו 710 מאומתים, ואמר כי מתוכם רק 78 חרדים שהם 11% מסך התחלואה.

במהלך התדרוך נומה נשאל האם לאור העלייה הצפויה בתחלואה, משרד הבריאות ידרוש לסגור את הישיבות הגבוהות שנפתחו בהתאם למתווה המשרד, והוא חשף נתונים עם היקפי תחלואה נמוכים מאד בישיבות, והגיב בשלילה. לדבריו, מתוך 34,724 אלף תלמידים ב-260 ישיבות חרדיות שפועלות לפי המתווה תחת בקרה ופיקוח, נדגמו 17,170 בחורי ישיבה שמהם התגלו עד היום רק 146 מאומתים.

בחורים חרדים בישיבת עטרת שלמה בתקופת הקורונה, מודיעין עילית. 24 באוגוסט 2020. יוסי זליגר, פלאש 90, פלאש 90
"רמת התחלואה עדיין נמוכה". בחורים חרדים בישיבה, מודיעין עילית/פלאש 90, יוסי זליגר, פלאש 90

הוא ציין כי 11,766 בחורי ישיבה נוספים היו חולים בקורונה והחלימו מהנגיף ולא נדרשו לבדיקה. "אנחנו לא רואים סיבה לסגור את הישיבות האלה". נומה אמר כי יש כ-120 ישיבות שאינן תחת בקרה או פיקוח של מרכז השליטה ומשרד הבריאות.

הממונה על הקורונה במגר נדרש להסביר איך למרות אי שמירה על ההנחיות באוכלוסיות מסוימות, פתיחת תלמודי תורה וישיבות, נתוני התחלואה אינם גבוהים: "חייבים להיבדק בהיקפים הרבה יותר גבוהים כדי להבין את מדדי התחלואה. במדדים שראינו לפני חודש, אי אפשר להתווכח עם הירידה. היו חריגים אבל רוב הציבור הקפיד על מה שביקשנו", אמר.

עוד בוואלה!

קורונה - עדכון יומי: 710 בני אדם אובחנו בנגיף ביממה האחרונה

לכתבה המלאה
ראש עיריית ביתר עילית מאיר רובינשטיין בשימוע עם האלוף במיל' רוני נומה לפני ההחלטה להטיל סגר על ערים אדומות בשל תחלואת נגיף הקורונה. 06 בספטמבר 2020. אתר רשמי, אתר רשמי
"בשבועיים האחרונים אני מגלה שאננות". נומה עם ראש עירית ביתר עילית/אתר רשמי, אתר רשמי

"היו פחות טישים, פחות אירועים המוניים וגם כשתלמודי תורה נפתחו בניגוד להנחיות, הם נפתחו עם הקפדה על מספר התלמידים ועל משך השהייה במוסד", המשיך נומה. "אני ממש לא מצדיק או מברך על כך אבל זה אולי יכול להסביר. יש הפנמה של חלק מהדברים אבל בשבועיים האחרונים אני מגלה שאננות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully