וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתפילות וזיקוקים, הודו חגגה את זכייתה של האריס: "רגע מדהים"

עודכן לאחרונה: 9.11.2020 / 9:13

תושבי הכפר שבו נולדה אמה של סגנית הנשיא הנכנסת פרצו בחגיגות והניפו כרזות עם תמונתה, לצד תפילות וציורים. "זה רגע מעורר גאווה", אמר שר מקומי. במומביי ירו זיקוקים

בווידאו: הודו חוגגת את זכייתם ביידן והאריס/צילום: רויטרס

תושבי העיר צ'נאי שבדרום-מזרח הודו חגגו היום (ראשון) את ניצחונה של סגנית נשיא ארצות הברית הנכנסת קמלה האריס. החוגגים שיגרו זיקוקים לאוויר ונשאו תפילות להכרת תודה בעקבות בחירתה. "זה רגע מדהים עבור הקהילה ההודית אמריקנית", אמרו.

האריס נולדה לאם מהודו ואב מג'מייקה, שהיגרו לארצות הברית למטרת לימודים. היא עשתה היסטוריה בכך שהפכה לאישה הראשונה בתולדות ארצות הברית שתכהן בתפקיד זה.

ילדים בכפר הולדת של אמה, המרוחק 14 אלף קילומטרים מוושינגטון הבירה, הניפו כרזות של האריס, בזמן שאנשים התאספו במקדש ההינדי, כדי להודות לאלים על הניצחון המיוחל שלה ושל הנשיא הנכנס ג'ו ביידן. אנשי דת במקדש בת'ולסנדרפורם רצו את האלה המקומית בחלב והתפללו. נשים ציירו ונגנים ניגנו מוסיקה מסורתית.

"אישה שהגיעה מהכפר הקטן הזה מחזיקה עכשיו באחד התפקידים הכי בכירים בארצות הברית. זה רגע מעורר גאווה", אמר ר' קמראג', שר בממשלה במדינת טמיל נאדו שהצטרף לחגיגות.

תושבי כפרים חוגגים את נצחונה של קמלה האריס בטאמיל נאדו, שם נולד סבה, הודו, 8 בנובמבר 2020. רויטרס
תושבי צ'נאי חוגגים את נצחונה של האריס, היום/רויטרס

האריס מזהה את עצמה בתור אמריקנית שחורה, אבל היא גם דיברה על המורשת ההודית שלה במהלך הקמפיין. בנאום הניצחון שלה ביום שבת בלילה, האריס אמרה כי אמה שאימלה גופלן הייתה "האישה שאחראית יותר מכולן לנוכחות שלי כאן".

סוניה גנדי, מנהיגת מפלגת האופוזיציה המרכזית, תיארה את האריס בתור בתה של הודו במכתב ששלחה, ובו הזמינה אותה לבקר במדינה.

האריס, שביקרה בכפר כשהייתה בת חמש, סיפרה פעמים רבות על הליכותיה עם הסבא-רבא שלה בחופי העיר צ'נאי שבדרום הודו, בזמן ביקוריה השנתיים. בנאום שנשאה ב-2018 היא סיפרה כי השיחות עם הסבא-רבא שלה, שהיה חלק מתנועת העצמאות של הודו, הותירו עליה חותם עמוק.

היא נמצאת בקשר קרוב עם משפחתה בהודו, ודודה סיפר שהוא מתכנן להגיע לטקס ההשבעה בוושינגטון בינואר.

"זה נהדר (הניצחון). הוא הה נדרש והוא היה טוב. וארבע השנים הבאות יהיו טובות", אמר ג' בלצ'רנדרן, מומחה לביטחון, לערוץ ANI מביתו בניו דלהי הבירה, שם, כמו מיליוני אנשים ברחבי העולם, הוא צפה בכל התפתחות בבחירות. "ידעתי שהיא הולכת לנצח, אז אל הייתי במתח, אבל רציתי את התוצאות הסופיות כדי שאוכל ללכת לישון".

במומביי אנשים ירו זיקוקים וקבוצה של אמנים ציירו דיוקנאות של ביידן והאריס, כשעשרות אישים הודים ואמריקנים ממוצא הודי בירכו את האריס ברשתות החברתיות. גם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, שלו היו יחסים קרובים עם הנשיא היוצא דונלד טראמפ, שלח איחולים לבביים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully